Gå til innhold

Monica-saken. Hvorfor var hun alene hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig vanlig at en 8-åring er alene hjemme fra skolen når hun er syk? Hvorfor står det ingenting om det? Det er jo direkte uansvarlig.



Anonymous poster hash: 456fe...202
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke noe rart med det, det har mine også vært i den alderen, når de ikke er mer syke enn feber, halsbetennelse eller noe annet enkelt, med telefonkontakt og mat og drikke og dyne i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe rart med det, det har mine også vært i den alderen, når de ikke er mer syke enn feber, halsbetennelse eller noe annet enkelt, med telefonkontakt og mat og drikke og dyne i sofaen.

 

En hel dag?

 

Anonymous poster hash: 456fe...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig, men om du tenker å skylde på mor så bør du holde deg for god til det.



Anonymous poster hash: 81210...c6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er da ikke noe rart med det, det har mine også vært i den alderen, når de ikke er mer syke enn feber, halsbetennelse eller noe annet enkelt, med telefonkontakt og mat og drikke og dyne i sofaen.

 

En hel dag?

 

Anonymous poster hash: 456fe...202

 

 

Jeg har kjørt hjemom i lunsjen hvis det har vært mulig, men ellers, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er ikke vanlig, men om du tenker å skylde på mor så bør du holde deg for god til det.

 

Anonymous poster hash: 81210...c6c

 

 

Jeg mener ikke å skylde på mor. Har latt min 8-åring vært alene hjemme en halvtimes tid flere ganger og det kan selvsagt skje noe ille på den tiden også. Men det høres fryktelig trist ut å la syke barn være alene hjemme en hel dag syns jeg :(

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 456fe...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er spesielt rart. Og når du snakker om uansvarlig, så er det 50 ting som kan kalles uansvarlig i denne saken før akkurat det spørsmålet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ikke fokusert på fordi det ikke har noe med saken å gjøre. Mener du at det er formildende for morderen, eller?

 

Anonymous poster hash: 72a66...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig å være alene hjemme i den alderen. I land som Polen, Russland etc er det utenkelig å være hjemme med et så stort barn om det er forkjølet f.eks. Mange barn med utenlandske foreldre har ikke SFO, men er hjemme mens foreldrene jobber. Ikke mange år siden dette bar normalen i Norge også. Nå er barna mindre selvstendige enn noen gang. Kanskje fordi den hjemmeværende nabokjerringa som fulgte med på alt og alle er i jobb?

 

Anonymous poster hash: 7d8e0...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantes ikke sfo da jeg var liten. Jeg hadde nøkkel fra jeg var 7 år i første klasse. I Oslo. Gikk alene til trening gjorde jeg også. Om kvelden. Laget mat til meg selv etter skolen. En åtteåring kan helt fint være noen timer alene. Med telefon og ipad, snop og dyne i sofaen. Legg av spekulasjonene, HI. Det kan man holde seg for god til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ikke fokusert på fordi det ikke har noe med saken å gjøre. Mener du at det er formildende for morderen, eller?

 

Anonymous poster hash: 72a66...d16

 

Selvsagt mener jeg ikke det. Hvorfor prøver du å tillegge andre meninger? Det må da være lov å undres? Jeg kjenner ingen som lar syke barn være alene en hel dag. Trodde ikke det var noe man gjorde.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 456fe...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er ikke vanlig, men om du tenker å skylde på mor så bør du holde deg for god til det.

 

Anonymous poster hash: 81210...c6c

 

 

Jeg mener ikke å skylde på mor. Har latt min 8-åring vært alene hjemme en halvtimes tid flere ganger og det kan selvsagt skje noe ille på den tiden også. Men det høres fryktelig trist ut å la syke barn være alene hjemme en hel dag syns jeg :(

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 456fe...202

 

 

Det kommer veldig an på åtteåringen, og på hvor syk, og hvor langt fra jobb man bor (for min del i hvert fall), mine syntes det var helt ok når de var akkurat sånn passelig for syke til å gå på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ofte alene hele dagen om jeg var syk og mor måtte jobbe jeg, hadde naboer jeg kunne ringe til eller gå til om det hendte noe eller jeg ble redd for å være alene ol.



Anonymous poster hash: 35f1e...4d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri latt min 8 åring vært alene hjemme syk fra skolen. Ganske uaktuelt.



Anonymous poster hash: baee1...027
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger vil ikke ha noen voksne hjemme hvis de bare er akkurat for syke til å gå på skolen, men ikke kjempesyke. Pleier å ringe hjem i løpet av dagen, hvis jeg rekker det, ellers pleier pappa (mmannen min) å svippe hjemom en tur i løpet av dagen.

 

Anonymous poster hash: 75241...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 år gammel var jeg hjem alene dersom jeg var småsyk (type forkjølet, muligens lett feber men i sp fall ikke mye). Jeg kunne da vitterlig snyte nesen min selv, og utenom ro trengte jeg ingen spesiell pleie. Mamma kom hjem til lunsj hvis hun hadde tid eller kom hjem litt tidligere, men jeg kunne fikse meg selv uten hjelp og ringe dersom jeg hadde et problem.

 

Men jeg hadde fått god trening i å ta vare på meg selv, det var ikke slik at jeg måtte klare meg bare når jeg var syk. Og for meg var det helt greit å sitte i pysj og lese i sofaen i fred.

 

Så nei, du får ikke meg til å reagere på den.

 

Anonymous poster hash: c39a7...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har aldri latt min 8 åring vært alene hjemme syk fra skolen. Ganske uaktuelt.

 

Anonymous poster hash: baee1...027

 

Det hadde ikke vi heller. De er enda veldig små når de er 8 år og det er derfor vi i Norge kan være hjemme med syke barn til og med det året de er 12 år.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0980a...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er helt uvanlig å la en åtte-åring være alene hjemme i korte perioder nei. Mine nektet å være på Sfo i den alderen og jeg hadde ikke betenkeligheter med å la dem være alene i to timer.

Hele dagen synes jeg kanskje er litt mye.

Nå tror jeg ikke morens handlemåte hadde noe å si for utfallet av denne saken. Monica ble drept, og det skjedde sannsynligvis tidlig på morgenen.

Helt horribelt, både saken og politiets slette arbeid etterpå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva. Dette kunne skjedd meg også. Jeg har en jobb der jeg føler et stort ansvar og der jeg sjelden har tid til pauser. Jeg elsker mine barn over alt på jord, men noen ganger er jeg så presset at tiden går fra meg.

Jeg tror vi alle kan forstå hvor grusomt dette er for moren. La dette ligge, hun skal leve med tapet av sitt barn resten av livet.

 

Anonymous poster hash: 61d35...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man lese om denne saken?

Har ikke fått med meg dette jeg.

 

Anonymous poster hash: 282a4...eea

Hva med hvilken som helst av nettavisene? Har du sett på en avis i det siste?

 

Måtte sjekke nrk.no nå, og 7 av artiklene som ligger på forsiden dreier seg om denne saken...

Endret av Modesty Blaise.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor kan man lese om denne saken?

Har ikke fått med meg dette jeg.

 

Anonymous poster hash: 282a4...eea

Hva med hvilken som helst av nettavisene? Har du sett på en avis i det siste?

 

Joda har egentlig fått det med meg, men har aldri satt meg inn i hva det dreier seg om :P

Skulle gjerne hatt en link til en av de første sakene så jeg kan sette meg inn i det .

 

 

Anonymous poster hash: 282a4...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...