Gå til innhold

Abort etter utroskap en selvfølge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kortversjonen er at jeg var utro da forholdet var på hell. Vi gikk inn for å redde forholdet. Fant så ut at jeg er gravid. Jeg vet at sambo ikke er faren. Er det en selvfølge å ta abort? Hadde noen spurt meg om dette før, hadde jeg sikkert sagt ja. Nå synes jeg at valget hverken er lett eller selvfølgelig. Jeg har barn fra før. Burde jobbe for å få forholdet til å fungere for ungenes del. Men er uansett ingen garanti da forholdet allerede var usikkert. Skjønner jo at sambo ikke vil ha barnet som ikke er hans. Men jeg spør han, hva om det hadde vært omvendt og du skulle bli far. Da er svaret, kan ikke styre om hun tar abort, så det ville ikke vært min feil. Så fordi jeg kan ta valget så er det gitt at jeg tar abort. Noen med tips, råd eller erfaring?

 

Anonymous poster hash: ba50a...2ad

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Dette er i realiteten et valg mellom å ta abort og forsøke (er jo uansett ikke sikkert det går) å redde forholdet, eller å få barnet med tilnærmet visshet om at det da blir slutt.



Anonymous poster hash: 65742...c28
Lenke til kommentar

Her må du nok velge imellom barnet og forholdet. Jeg personlig hadde ikke valgt å fortsette å prøve å redde forholdet med min mann om han ventet barn med en annen



Anonymous poster hash: 03d29...086
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Dette er kanskje ikke ett populært svar her, men jeg tenker at viss du beholder barnet vil du aldri angre på at du lot vær å ta abort, uavhengig av hva som skjer med forholdet videre. Men om du velger å satse på forholdet kan det godt hende du vil angre på det i ettertid.

 

Barnet vil kunne være lykkelig/ulykkelig uavhengig av situasjonen din i dag. Det er noe man aldri kan planlegge på forhånd uansett.. For barnet sin del er det jo uansett bedre å få leve. Du ville jo ikke drept en 1 år gammel baby fordi omstendighetene såg ut til å gi barnet ett tungt liv. Så for barnet sin del er det alltid rett å gi han/hun muligheten til å leve.

 

Nå vet jeg at mitt syn på abort ikke er verken politisk korrekt eller noe som andre kommer til å være enig i her, men jeg håper virkelig du vil tenke nøye over dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...