Gå til innhold

39 år og gravid?


Oslojente39

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mensenmurringer og verk helt nederst i korsryggen. Sistnevnte slet jeg med gjennom hele svangerskapet med førstemann som nå er 8 år. Ellers er puppene digre og ømme. Har fått urolige bein og må sove med pute mellom beina om natten. Må også opp 1-2 ganger hver natt for å tisse, skikkelig plagsomt. Sover generelt dårligere enn før også. Trøtt og distre. Er oppblåst i magen og kroppen samler på vann.

 

Du da? Og er dette ditt første barn?

Lenke til kommentar

Ja, det er mitt første. Jeg har murringer, stikkinger underlivet, ømme og tunge bryst, sterk luktesans og blir fort andpusten. Jeg blir oftere sulten enn før også. Jeg har også fått urolige bein, men tenkte ikke på det som ett symptom før du nevnte det. Hvor mange har du?

Lenke til kommentar

Ja, de stikningene har jeg også, samt merker jeg også er oftere sulten og blir fortere andpusten...

 

Har en egen gutt på 8 fra før :)

 

Gratulerer med første svangerskap, veldig spennende første gangen ;)

Lenke til kommentar

Annonse

Takk, det er veldig spennende - spesielt de usikre ukene fremover. Jeg har opplevd sa i tidligere forhold, så er bekymret for det. Bestilte tidlig ultralyd i dag, skal dit 12. November! Skal du vente til uke 12?

Lenke til kommentar

Takk, det er veldig spennende - spesielt de usikre ukene fremover. Jeg har opplevd sa i tidligere forhold, så er bekymret for det. Bestilte tidlig ultralyd i dag, skal dit 12. November! Skal du vente til uke 12?

 

Jeg er gravid via Ivf og blir derfor satt opp på tidlig UL så skal om en drøy uke :)

 

Forsøker å ikke bekymre meg så mye, men klart at tanken ligger jo der hver gang jeg synes det gjør litt ekstra vondt i ryggen...

Lenke til kommentar

Jeg har termin i januar, blir 40 i februar.

 

Jeg har vært litt stressa pga alder, men så langt har alt gått fint :)

 

Begynner å nærme seg da, gratulerer :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har termin i januar, blir 40 i februar.

 

Jeg har vært litt stressa pga alder, men så langt har alt gått fint :)

Begynner å nærme seg da, gratulerer :)

Gratulerer selv 😊

 

Ja, det begynner å nærme seg! Det er litt skummelt..

Lenke til kommentar

Jeg fikk resultatet på hcg prøven i dag, den var på 7200. Håper den har steget om ett par dager. Er det noen andre som har målt hcg nivået sitt?

Lenke til kommentar

Jeg fikk resultatet på hcg prøven i dag, den var på 7200. Håper den har steget om ett par dager. Er det noen andre som har målt hcg nivået sitt?

Hvilken dag var dette på da?

Jeg har målti begge svangerskapene.

Første svangerskap: HCG på 100 dag 14 DPO, 18 DPO 340. Fikk en gutt

Andre svangerskap: HCG på 242 dag 14 DPO, 18 DPO 1376. Gravid med tvillinger

Lenke til kommentar

Annonse

Det var dpo 37, så da må jo 7200 være ganske høyt? Jeg var litt treg med den andre hcg prøva, tok den i dag ( dpo 45) og får svar torsdag.

Lenke til kommentar

Det var dpo 37, så da må jo 7200 være ganske høyt? Jeg var litt treg med den andre hcg prøva, tok den i dag ( dpo 45) og får svar torsdag.

Det er så enorme forskjeller fra person til person når det gjelder HCG. Det viktigste er jo at den skal doble seg hver 48 time. Men når du er så langt over DPO som du er så mener jeg at dette ikke gjelder lenger. Legger ved en link til en side hvor du kan sjekke HCG. Ser den ikke går så langt som til 37 DPO, men du får kanskje en viss pekepinn. Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei, det gikk fint. Var på ultralyd lørdag og fikk da se ett bankende ❤️. Og med deg?

Så flott! Fantastisk å se hjerte slå :-) Her går det fint, men alt er utrolig tungt nå. Er i uke 27 og tør ikke tenke på hvordan det kommer itl å bli etter hvert. Men kan ikke klage...utrolig heldig som får oppleve dette :-)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Så bra at alt står fint til! :-) Går fint her også selv om jeg gleder meg til det er over denne gang.  Utrolig mye tyngre nå, men kanskje ikke så rart siden det er to i tillegg til han på 1 1/2 som jeg har fra før :-) Begynt å bli litt mer avvik på vesksten på de, så er spent på neste UL på tirsdag.

Ha en fin jul dere! :-)

Lenke til kommentar

Jeg er 39 år , og venter mitt tredje barn i august. Er 6+1 i dag, og skal på tidlig ultralyd i romjulen pga 1 SA og 3 MA tidligere. Veldig veldig spent denne gangen, og kjenner jeg ikke klarer forholde meg til termin eller at jeg er gravid enda.

 

Når har dere termin, og hvordan symptomer har dere?

Lenke til kommentar

håper det gikk bra på ultralyd i dag, fisken 2015.

 

Jeg har termin 28 juni😊. Har hatt lite symptomer hele veien, så i begynnelsen så lurte jeg på om jeg i det hele tatt var gravid. Nå har jeg mye ligasmerter hver dag, så føler meg gravid😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...