Gå til innhold

Heller overvektig enn fitness kropp....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er så utrolig stygt synes jeg. Jeg sjønner virkelig ikke hva som er fint med disse fitnesskroppene. ( tenker på de som driver å konkurerer)

 

 

 

Da vil jeg mye heller være overvektig som jeg er gitt.

Kvinnelige frodige former, men litt ekstra.

 

 

Men, smaken er som baken... Delt...

 

 

Anonymous poster hash: b8ac5...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uenig.. Synes ikke fitnesskropp er kjempefint, blir fort litt mye av det gode, men finere enn overvektig.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0d77a...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med fitnesskropp. Body builder er jeg enig i ikke er noe fint. Muskler på kvinner synes jeg er fint, så lenge de ikke overdriver. Og det er hvertfall finere enn noen som er overvektig. Men litt ekstra fett OG muskler er finere enn bare overvektig.

 

Det er personlig smak, men å se usunn ut skal ikke være pent synes jeg. Da foretrekker jeg å se noen som tar vare på seg selv, selv om de har mer muskler enn jeg personlig liker.

 

Men klart man kan ha litt ekstra fett og fremdeles være sunn. Men "overvektig" er ikke noe pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller i bikinifitness . Og jeg tror ingen av dere hadde gjettet at stilte i det om dere møtte meg på en helt vanlig dag ;)

Ja jeg er godt trent , men de gangene vi stiller pumper vi oss opp ganske drastisk .

I Mnd før utstilling er det dietter og trening som står på planen .

Om jeg orker skal jeg kaste et bilde ut her etterpå når jeg våkner . :)

 

Anonymous poster hash: 45a64...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som holder på med Fitness, ser jo utrolig bra ut da de ikke konkurrerer. Når de har det ekstra fettet på kroppen. Skulle så gjerne hatt en Fitness kropp. Men ikke konkurranse kroppen, men den de har utenom konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ja.....

Har ei bekjent på face som holder på med det der. Legger ut bilder av seg selv og venninner og forteller hvor flotte de er... Og jeg tenker at de ser jo bare helt jævelig ut....! Utrolig lite feminint og flott.

Så mye heller litt ekstra, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger uten tvil fitnesskropp enn overvekt. Bortsett fra de ukene de konkurrerer ser de smashing ut. Kristine Weber er f eks nydelig. Og de smører seg ikke inn med glitter og gull til vanlig:)

 

Anonymous poster hash: 32495...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitnesskropp i konkurranseform er en sykelig tilstand. Det vet alle seriøse utøvere av denne idretten! Dessverre så er det snart blitt like vanlig blant unge jenter og melde seg på en slik konkurranse for "motivasjon" som det tidligere var og melde seg på et 10km løp eller halvmarathon for og ha et mål med kondistreninga.. Bare at en fitnesskonkurranse krever en unormalt stor treningsmengde.på lite mat i en lengre periode før konkurransen.

 

Ikke nok med det. Når man så oppnår "drømmekroppen"; så er det vanskelig og gi slipp på den. Etter en konkurranseperiode MÅ man legge på seg igjen, for og opprettholde, og hos seriøse utøvere, kanskje også BYGGE mer muskler/andre muskler i forhold til neste konkurranseperiode. Dette er en enorm psykisk påkjenning som krever sin atlet og sitt hode! Tenkt og se six-packen forsvinne bak et tynt lag fett og de svulmende biceps bli mindre synlig...

 

Har dessuten sett fitnessutøver i svømmehallen,- ei uke før konkurranse. Altså, temmelig "in shape" til det, og nei, det var IKKE fint. Jeg vil si jeg har mer muskler enn disse to,  og ansiktene bar preg av for lite underhudsfett. Utrolig hva maling og sminke og glitter og stas gjør med utseende, for det var "andre personer" på bildene fra konkurransen. In real life var det to tynne, tynne og muskelLØSE jenter jeg så...Man står jo ikke og flekser annet enn de 10min man står på scenen...

 

Igjen, noen driver dette seriøst og tar av og legger på seg gang på gang i forhold til konkurranseform og hverdagsform. Men dette er bare "eliten" og bare et fåtall som greier,- uten og få varige men.. Skremmende synes jeg og at Fitness er "strong is the New skinny??Vel, STERK er de nok ikke,- og de er mer skinny en NOENSINNE: Fettprosenten på en gjennomsnittlig fitnessutøver er langt under gjennomsnittet på damene på catwalken! Bare så det er sagt! Fitness er på en måte mosjonsutgaven av bodybuilding,- hvor noen få blir sterke og gode og holder seg friske, men "alle kan dela",- på samme måte som man har mosjonsløp hvor man har noen som NESTEN oppnår elitenivå, men alle kan delta uten og nødvendigvis si man har oppnådd noe STORT selv om man har greit og delta og gjennomføre en slik konkurranse.



Anonymous poster hash: a822b...ed3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurranseformen til fitnessutøvere er groteskt stygt. Noe så unaturlig og ukvinnelig..

 

Anonymous poster hash: 448a0...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller i bikinifitness . Og jeg tror ingen av dere hadde gjettet at stilte i det om dere møtte meg på en helt vanlig dag ;)

Ja jeg er godt trent , men de gangene vi stiller pumper vi oss opp ganske drastisk .

I Mnd før utstilling er det dietter og trening som står på planen .

Om jeg orker skal jeg kaste et bilde ut her etterpå når jeg våkner . :)Anonymous poster hash: 45a64...977

Prove it?

 

Anonymous poster hash: f7f04...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en helt normal slank kropp og gjerne med en valk eller to (ja man kan være slank med valker) enn overvektig eller fitnesskropp!

 

Anonymous poster hash: 252da...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig! En mellomting er selvsagt det beste, men skal jeg først velge mellom to sykelige tilstander vil jeg heller være fit enn feit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja.

 

En fitnesskropp i konkurranseform. Nei takk. Det er ekstreme tiltak som ligger bak den.

 

En fitnesskropp off season. Ja takk. Har du sett kristine weber? Flott!!

 

Problemet synes jeg like mye handler om at mange kun deler bilder av kroppen i det de entrer scenen på en konkurranse. Gir et skjevt bilde, akkurat som så mye annet i dag med blogger og Facebook.

Endret av thricane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitnesskropper er ikke en helårskropp. Ingen som konkurrerer som har slike kropper hele året så det er en unntakstilstand.

Og hvorfor må det være enten eller? Er du rett for at du blir seende sånn ut hvis du gjør noe med overvekten din? Syns det var en merkelig fremstilling av kropper da fitnesskropper ikke er noe vi som ikke konkurrerer må forholde oss til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitness folket ser ikke slik ut året rundt, det er snakk om noen få mnd de ser så deffa ut. Resten av året spiser mange store mengder og legger på seg fett slik at de kan bygge opp muskler..

Vell, smaken er som baken som du sier HI, men jeg vil heller ha en mann som er trent innen fitness enn en som er småfeit.. Oj, vent jeg har visst en fitnessmann :P



Anonymous poster hash: d4e24...1b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg rett. Smaken er som baken. Delt.

 

Jeg kommer aldri til å synes fitness konkurransekropper er fine, ei heller sunne.

 

Så de som mener at en fitness konkurransekropp ser sunn ut, ja, vi har ingenting å snakke om. Vi er nok for ulike der..

Jeg mener fortsatt det samme.

 

Jeg har også venninner som bare tenker på kost og trening. Boooooring... Heldigvis har de fortsatt de sidene som gjør de til så gode venninner igjen.

 

 

Forskjellige interesser har vi ihvertfall

 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: b8ac5...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnheten kommer fra innsiden! Den som sier at andre er stygge...

 

Anonymous poster hash: 3d19b...5cc

Jeg mener også man skal være forsiktig med og kalle andre folk "stygge",- men jeg mener man kan si at man mener en kropp som er "tvunget" til et bestemt utseende ikke er fint?  En fitnessutøver spiser og trener på en måte at kroppen en kort periode skal være syk bare for og passe inn i et skjønnhetsideal, det blir for meg det samme som og stappe alt for mye silikon inni puppene for og oppnå "playmate"-looken. Eller man sprøyter litt for mye restylane inn i leppene i håp om og se ut som Angelina Jolie. Både Fitness og silikon er og forme kroppen til en fasong den med normalt kosthold, trening og kremer/massasje mm IKKE kan greie og få til: joda, Fitness er trening og kosthold, men det er så ensformig og så målrettet mot FORMING at jeg faktsik finner det "ut ove rnormal trening". Jeg er faktisk så "ekstrem" at jeg er tilbøyelig til og si at Fitness ikke er en idrett, men en skjønnhetskonkurranse, hvor vinnerne er den som passer best inn i bestemte mål, akkurat som på en vanlig missekonkurranse. Enda litt værre, i en missekonkurranse må man svare på sprøsmål, vite og oppføre seg og blir også bedømt i forhold til oppførsel under hele konkurranseperioden, ikke bare der og da på scenen.....EN fitnesskonkurranse fokuserer KUN på mål, og dommernes subjektive preferanser...

 

Ingen kan vel argumentere mot at kroppen til langdistanseløpere ikke akkurat er noe syn for guder,- men igjen, disse er et resultat av hard, unormalt hard og målrettet trening. Men siden trening i seg selv IKKE har som mål og oppnå den kroppsformen, men og oppnå best mulig PRESTAJONER, så blir det for disse bare en "negativ" bi-effekt og få det utseende. Det samme med Marit Bjørgen. Hun er ltt "mann", men hun trener jo ikke for og FÅ det utseende, hun trener for og bli best, og bieffekten av dette, er en kropp som skiller seg ut. Der bør man være forsiktig med og mene noe om fint/stygt.. Rett og slett fordi deres trening ikke er bevisste valg for og passe inn i et skjønnhetsideal som en liten gruppe mener er "det perfekte "utseende......Utseende deres er et uforskyldt resultat av de mål de ønsker og nå. En fitnessutøver trener jo kun, ene og alene for utseende sin del, igjen, for og forme seg inn i et ideal, som man bare må innse at ikke alle liker. NOEN vil ha "michelinmannen" andre vil ha et "levende skjelett", noen vil ha muskler, andre vil ha kurver, flat mage, men struttepupper og sprettrumpe...osv osv.. Gjør man noe "kunstig" for og komme inn i et av disse idealene, så må man også godta at folk sier man er "mindre pen"... Om man passer inn i et "ideal" uten og gjøre noe "unormalt" for det,- så er det noe helt annet.

 

Ble litt langt og komplisert dette, men håper du skjønner tegninga..

 

Anonymous poster hash: a822b...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kall overvektig frodig og kvinnelig. Kall det fett. Kvinnelig er man selv om man driver med fitness. Og jeg tror nok det finnes flust av menn som velger en stram fitnessrumpe over en dissete feit rumpe med cellulitter til knærna.... En ting å si du liker fettkropp men kom ikke med at det gjør de fleste. Smaken er som baken. Bodybuildere og fitnessutøvere er forøvrig ikke det samme. Min personlige mening er at bodybuilding er too much og lite kvinnelig mens fitness og bra trent er lekkert. Ikke en kjole som ikke sitter bedre på en fit kropp fremfor en kropp med valker overalt og hvor man må bruke hold inn undertøy og hold in strømpebukse for i det hele tatt bruke den og se fin ut. Takke meg til å kunne ta på en stram kjole med kun lekkert undertøy under :)

 

Anonymous poster hash: 63a57...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjønnheten kommer fra innsiden! Den som sier at andre er stygge...Anonymous poster hash: 3d19b...5cc

Jeg mener også man skal være forsiktig med og kalle andre folk "stygge",- men jeg mener man kan si at man mener en kropp som er "tvunget" til et bestemt utseende ikke er fint?  En fitnessutøver spiser og trener på en måte at kroppen en kort periode skal være syk bare for og passe inn i et skjønnhetsideal, det blir for meg det samme som og stappe alt for mye silikon inni puppene for og oppnå "playmate"-looken. Eller man sprøyter litt for mye restylane inn i leppene i håp om og se ut som Angelina Jolie. Både Fitness og silikon er og forme kroppen til en fasong den med normalt kosthold, trening og kremer/massasje mm IKKE kan greie og få til: joda, Fitness er trening og kosthold, men det er så ensformig og så målrettet mot FORMING at jeg faktsik finner det "ut ove rnormal trening". Jeg er faktisk så "ekstrem" at jeg er tilbøyelig til og si at Fitness ikke er en idrett, men en skjønnhetskonkurranse, hvor vinnerne er den som passer best inn i bestemte mål, akkurat som på en vanlig missekonkurranse. Enda litt værre, i en missekonkurranse må man svare på sprøsmål, vite og oppføre seg og blir også bedømt i forhold til oppførsel under hele konkurranseperioden, ikke bare der og da på scenen.....EN fitnesskonkurranse fokuserer KUN på mål, og dommernes subjektive preferanser... Ingen kan vel argumentere mot at kroppen til langdistanseløpere ikke akkurat er noe syn for guder,- men igjen, disse er et resultat av hard, unormalt hard og målrettet trening. Men siden trening i seg selv IKKE har som mål og oppnå den kroppsformen, men og oppnå best mulig PRESTAJONER, så blir det for disse bare en "negativ" bi-effekt og få det utseende. Det samme med Marit Bjørgen. Hun er ltt "mann", men hun trener jo ikke for og FÅ det utseende, hun trener for og bli best, og bieffekten av dette, er en kropp som skiller seg ut. Der bør man være forsiktig med og mene noe om fint/stygt.. Rett og slett fordi deres trening ikke er bevisste valg for og passe inn i et skjønnhetsideal som en liten gruppe mener er "det perfekte "utseende......Utseende deres er et uforskyldt resultat av de mål de ønsker og nå. En fitnessutøver trener jo kun, ene og alene for utseende sin del, igjen, for og forme seg inn i et ideal, som man bare må innse at ikke alle liker. NOEN vil ha "michelinmannen" andre vil ha et "levende skjelett", noen vil ha muskler, andre vil ha kurver, flat mage, men struttepupper og sprettrumpe...osv osv.. Gjør man noe "kunstig" for og komme inn i et av disse idealene, så må man også godta at folk sier man er "mindre pen"... Om man passer inn i et "ideal" uten og gjøre noe "unormalt" for det,- så er det noe helt annet. Ble litt langt og komplisert dette, men håper du skjønner tegninga.. Anonymous poster hash: a822b...ed3
Jeg skjønner godt hva du mener, men sier meg uenig. Om du kaller noen stygge, er det jo du selv som er stygg. Hvorfor tror dunt et "skjønnhetsideal" skapt av enkelte mennesker er fasiten på hva som er pent?

 

Anonymous poster hash: 3d19b...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, begge deler. Jeg har en liten fitnesskropp innforbi flesket jeg. Høres ikke det flott ut? Det er ingen som kan se fitnesskroppen min, men den kommer godt med når jeg skal elte en deig og ikke orker rote frem kjøkkenmaskinen, bære tunge pakker fra postkontoret og ut i bilen eller er overlesset av sykler, bager og barn på skuldrene, under armene og på ryggen. Flesket holder meg varm og myk, og er en ekstra beskyttelse når jeg har omgangssyken eller har vært gravid. Dessuten fortrekker mannen min kvinner med ekstra polstring rent visuelt. Kroppen er sunn til tross for at den er overvektig, og den fungerer slik den skal, det er det viktigste, så får utseende komme i andre rekke. Der har mennesker heldigvis litt forskjellige preferanser så lenge det ikke er til det ekstreme. Veldig feit eller veldig fit (mye muskler, lav fettprosent) er det få som liker generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...