Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

 

 

 

Takk :) Jeg er veldig glad, men ekstremt nervøs. Har ingen symptomer heller, og det lover jo dårlig.

 

Heldigvis har jeg mye å gjøre på jobb, så da flyr tiden avgårde. Jeg prøver å ha lave skuldre, men det er jammen ikke lett.

Har du tatt flere en den ene testen? Å ser de blir sterkere? Jeg tok digital og så at den steg fra 1-2 2-3 . Syns det roet meg litt. Selvfølgelig roer ikke det med tanke på ma da. Men alt hjelper litt.

Ja jeg har tatt billigtester hver dag siden første positive, og de er mørkere for hver dag, men jeg har blitt lurt av det før.

 

Trøster meg med at billigtesten jeg tok 12 dpo nå på ettermiddagsurin var sterkere enn den jeg tok 14 dpo på ettermiddagsurin sist det gikk galt... men jeg opplevde jo også flott stigning av hcg sist jeg mista, så orker ikke haste til legen for blodprøver denne gang.

Forstår godt den. Er ikke alltid god og forstå seg på den kroppen vår
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) 
Dere som har testet etter abort for å følge med på når hcg går bort, har disse blitt jevnt svakere ?
Jeg har testet 1 gang i uke, fra første til andre test så hadde den ca halvert seg i styrke på en uke, men så 3 gang så er den litt sterkere enn 2 gangen. (billigtester.no sine)  Lurer på om det har vært slik med andre også uten at det er en ny graviditet ? at det kan være noe med testen, eller at hcg plutselig slipper seint. 
Vi har ikke ventet med ha samleie, så vi har hatt det siden jeg sluttet å blø, så jeg kan være gravid igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uken gikk hcg mye seinere ned en i starten. Jeg hadde sist positiv test til syklusen 21 etter ma.da var testene veldig like den siste uka før den plutselig ble hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar  ;) da vet jeg vært fall at det kan være normalt :D 
Har lagt til bilde av de tre testene i albumet graviditetstester  i galleriet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Oi, dette hadde eg ikke trodd.... Ingen symptomer heller.. http://tinypic.com/view.php?pic=35kuzyf&s=8#.VeaKFkozerU

 

Gratulerer så mye :)

Ingen symptomer her heller - og det stresser meg sinnsykt :(

Takk! Og gratulerer til deg og! :)

Jubler ikke helt enda, vet ikke helt hva jeg skal føle egentlig. Redd for å uroe meg denne gangen pga MA sist. Vi får begge håpe at spirene våre klorer seg fast, og at vi får litt mer symptomer, eg håper rett og slett på morgenkvalme! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lykke til Jenta30! Du har jo en veldig god treffprosent må jeg si, når eggløsningen kommer! Kan jeg spørre deg hvilke dager i syklusen du tar Pergoen?

 

Jeg var hos gynekologen min på mandag og skal selv begynne på Pergotime selv om jeg har regelmessig eggløsning. Jeg derimot har ikke hatt så god treffprosent. Siden MA i januar har det ikke skjedd stort.

Noen som har erfaring med Pergotime og har eggløsninger. Er litt usikker på hva Pergoen skal hjelpe meg med? gyn sa at det ville gi meg en "god" eggløsning..?

Jeg har begynt alle dagene, fra 2-5 :-) Jeg får ikke eggløsning av enkel pergo, men av dobbel pergo har jeg fått 3 eggløsninger på tre kurer og gravid på 2 av dem. Den ene gangen "bomma" vi.. Bruker fertilitetsmonitoren så vi skal treffe bra.

 

Pergo kan hjelpe deg med å få bedre kvalitet på egget som slippes, at det modnes "bedre" om du forstår?

 

Hos meg igår kunne vi se maaaaaasse bittesmå umodne egg som bare ligger der å venter på å få lov å modne, noe kroppen tydeligvis har glemt hvordan den gjør på egenhånd.

 

Jeg kan i teorien begynne på pergo når jeg vil som han sa, fordi jeg har ingen naturlig eggløsning, men jeg har alikevel stabil syklus, så jeg velger å begynne på dag 4-5 i mensen :-)

 

Hei jenta30 eller noen andre som går på Pergotime. Jeg har begynt på dag 3-7 og er nå på dag 9 i syklusen. Jeg begynte å teste med fertilitetsmonitoren på dag 7 og den gikk opp på høy med en gang.. har du opplevd det? Nå holder den seg på høy frem til den viser maks (forhåpentligvis) på dag 13-14. Kan det ha noe med Pergotime`n å gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lykke til Jenta30! Du har jo en veldig god treffprosent må jeg si, når eggløsningen kommer! Kan jeg spørre deg hvilke dager i syklusen du tar Pergoen?

 

Jeg var hos gynekologen min på mandag og skal selv begynne på Pergotime selv om jeg har regelmessig eggløsning. Jeg derimot har ikke hatt så god treffprosent. Siden MA i januar har det ikke skjedd stort.

Noen som har erfaring med Pergotime og har eggløsninger. Er litt usikker på hva Pergoen skal hjelpe meg med? gyn sa at det ville gi meg en "god" eggløsning..?

Jeg har begynt alle dagene, fra 2-5 :-) Jeg får ikke eggløsning av enkel pergo, men av dobbel pergo har jeg fått 3 eggløsninger på tre kurer og gravid på 2 av dem. Den ene gangen "bomma" vi.. Bruker fertilitetsmonitoren så vi skal treffe bra.

 

Pergo kan hjelpe deg med å få bedre kvalitet på egget som slippes, at det modnes "bedre" om du forstår?

 

Hos meg igår kunne vi se maaaaaasse bittesmå umodne egg som bare ligger der å venter på å få lov å modne, noe kroppen tydeligvis har glemt hvordan den gjør på egenhånd.

 

Jeg kan i teorien begynne på pergo når jeg vil som han sa, fordi jeg har ingen naturlig eggløsning, men jeg har alikevel stabil syklus, så jeg velger å begynne på dag 4-5 i mensen :-)

 

Hei jenta30 eller noen andre som går på Pergotime. Jeg har begynt på dag 3-7 og er nå på dag 9 i syklusen. Jeg begynte å teste med fertilitetsmonitoren på dag 7 og den gikk opp på høy med en gang.. har du opplevd det? Nå holder den seg på høy frem til den viser maks (forhåpentligvis) på dag 13-14. Kan det ha noe med Pergotime`n å gjøre..?

 

Ja - min monitor gikk på høy nesten med en gang, men den gikk også på maks når eggløsningen kom på pergo :-) Så bare å vente nå! Masse lykke til :) :)

 

Nå er jeg på mystisk vis blitt gravid helt på egenhånd uten pergo!! Så vi er litt sjokka både mannen og jeg. Håper inderlig denne spira holder seg på plass i 8 mnd til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Lykke til Jenta30! Du har jo en veldig god treffprosent må jeg si, når eggløsningen kommer! Kan jeg spørre deg hvilke dager i syklusen du tar Pergoen?

 

Jeg var hos gynekologen min på mandag og skal selv begynne på Pergotime selv om jeg har regelmessig eggløsning. Jeg derimot har ikke hatt så god treffprosent. Siden MA i januar har det ikke skjedd stort.

Noen som har erfaring med Pergotime og har eggløsninger. Er litt usikker på hva Pergoen skal hjelpe meg med? gyn sa at det ville gi meg en "god" eggløsning..?

Jeg har begynt alle dagene, fra 2-5 :-) Jeg får ikke eggløsning av enkel pergo, men av dobbel pergo har jeg fått 3 eggløsninger på tre kurer og gravid på 2 av dem. Den ene gangen "bomma" vi.. Bruker fertilitetsmonitoren så vi skal treffe bra.

 

Pergo kan hjelpe deg med å få bedre kvalitet på egget som slippes, at det modnes "bedre" om du forstår?

 

Hos meg igår kunne vi se maaaaaasse bittesmå umodne egg som bare ligger der å venter på å få lov å modne, noe kroppen tydeligvis har glemt hvordan den gjør på egenhånd.

 

Jeg kan i teorien begynne på pergo når jeg vil som han sa, fordi jeg har ingen naturlig eggløsning, men jeg har alikevel stabil syklus, så jeg velger å begynne på dag 4-5 i mensen :-)

 

Hei jenta30 eller noen andre som går på Pergotime. Jeg har begynt på dag 3-7 og er nå på dag 9 i syklusen. Jeg begynte å teste med fertilitetsmonitoren på dag 7 og den gikk opp på høy med en gang.. har du opplevd det? Nå holder den seg på høy frem til den viser maks (forhåpentligvis) på dag 13-14. Kan det ha noe med Pergotime`n å gjøre..?

 

Ja - min monitor gikk på høy nesten med en gang, men den gikk også på maks når eggløsningen kom på pergo :-) Så bare å vente nå! Masse lykke til :) :)

 

Nå er jeg på mystisk vis blitt gravid helt på egenhånd uten pergo!! Så vi er litt sjokka både mannen og jeg. Håper inderlig denne spira holder seg på plass i 8 mnd til <3

 

Å gratulerer så mye jenta30! Det var veldig gøy å høre!! Du skal se den sitter nå! Da får jeg bare smøre meg med tolmodighet og se om eggløsningen kommer når den skal. Jeg har vanligvis eggløsning av meg selv, så jeg er usikker på om Pergotimen i det hele tatt hjelper meg. Uansett så er det placebo ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har enda ikke EL kommet etter SA/MA :( er over 3 uker siden jeg sluttet å blø og g.testene var blitt negative. Dette tærer hardt på. Hørt om så mange som ble raskt gravid etter MA/SA, men her får jeg ikke EL engang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har enda ikke EL kommet etter SA/MA :( er over 3 uker siden jeg sluttet å blø og g.testene var blitt negative. Dette tærer hardt på. Hørt om så mange som ble raskt gravid etter MA/SA, men her får jeg ikke EL engang :(

Eg var like stresset over at el aldri kom, men bestemte meg for å bare vente til første mens, og heller ta det derfra.. Mens kom ca 6 uker etter blødning fra MA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så "dum", og ringte til gynekologen som jeg hadde time hos neste uke, fortalte at jeg var blitt gravid. Egentlig skulle jeg dit i forbindelse med MA. Lurte på om graviditeten hadde noe å si, og de sa at det var for tidlig uansett, så nå fikk jeg ny time 23 september... Skulle aldri ha ringt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så "dum", og ringte til gynekologen som jeg hadde time hos neste uke, fortalte at jeg var blitt gravid. Egentlig skulle jeg dit i forbindelse med MA. Lurte på om graviditeten hadde noe å si, og de sa at det var for tidlig uansett, så nå fikk jeg ny time 23 september... Skulle aldri ha ringt...

Å så dumt :(

men vi har termin samme dag?

 

Jeg skal inn på ultralyd mellom 14 - 18 september, så da får du hvertfall se et hjerte slå den 23. september for da er du 7 + 5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil ikke på tidlig ultralyd jeg :(

 

Jeg vil være gravid til det motsatte er bevist. Er mentalt forberedt på en tom fostersekk eller nok et døde embryo.

 

Trist, men tror det er hjernen som går i forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil ikke på tidlig ultralyd jeg :(

 

Jeg vil være gravid til det motsatte er bevist. Er mentalt forberedt på en tom fostersekk eller nok et døde embryo.

 

Trist, men tror det er hjernen som går i forsvar.

Menhusk at OM det nå skulle gå så galt denne gangen også, så er det best å få vite det absolutt tidligst mulig.

Jeg forstår deg så godt, var skrekkelig nervøs denne gangen etter to MA på rad. Var til UL i uke 8, 10 og 14, og etter det begynte jeg å slappe av. I begynnelsen turde jeg ikke tenke at jeg var gravid. Er nå i uke 35 og krabaten danser rundt inni der.

Det er veldig gode sjanser for at det går bra denne gangen, jenta30. Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tanta i går, 29 dager siden MA  :D endelig er syklusen i gang igjen :)
Vurderer å ta en pause fra hele prøvingen, føler meg ikke helt klar til den første tiden av svangerskap enda. Er så lei av alle bekymringene og skuffelsene som har vært dette året vi har prøvd. Tror nok vi begge har godt av en pause.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, brun utflod på papiret... Det fikk jeg sist gang og, også kom det litt blod senere.. Vet ikke hva eg ska tenke. Da eg gikk tur, kjente eg en kraftig stikning nederst på magen som gikk mot skrittet, skjedde to ganger. Håper virkelig ikke at dette er et tegn på at eg har mistet i dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar det går bra Kanskjelykke, kan vera mange grunnar veit du! Men kjenner igjen angsten, om det kan hjelpa hadde eg mange både store og små,blødninger fram til veke 14 denne gongen men er snart 23 veke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart en uke siden kirurgisk abort pga MA. Klør etter å starte prøvinga.

Noen som vet de har fått el med hcg fortsatt i blodet?

Jeg fikk eggløsning mens jeg fortsatt fikk positive graviditetstester. Eggløsning 12 dager etter aborten(medisinsk)(jeg kjenner eggløsningen godt på kroppen). Fikk positive gr.tester i nesten 3 uker.

Men jeg var ikke helt klar til å begynne prøving. Fikk forøvirg mens bare 5 dager senere, så jeg ville nok ikke blitt gravid uansett. For min del var syklusen noe tullete en god stund etterpå. Men ble gravid igjen etterhvert og er nå straks 30 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart en uke siden kirurgisk abort pga MA. Klør etter å starte prøvinga.

Noen som vet de har fått el med hcg fortsatt i blodet?

Jeg fikk og El samtidig med at graviditetstesten var positiv,men fikk mensen 8dpo....så hadde ikke klaffet uansett. Virker som om syklusen blir veldig tullete i starten etter ma. I gang med ny PP nå, 2 dpo ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Snart en uke siden kirurgisk abort pga MA. Klør etter å starte prøvinga.

Noen som vet de har fått el med hcg fortsatt i blodet?

Jeg fikk og El samtidig med at graviditetstesten var positiv,men fikk mensen 8dpo....så hadde ikke klaffet uansett. Virker som om syklusen blir veldig tullete i starten etter ma. I gang med ny PP nå, 2 dpo ;-)

Ja jeg fikk beskjed at det var bare å kjøre på. For kroppen blir ikke gravid om den ikke er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...