Gå til innhold

Deltid og foreldrepenger.


muffe85

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har termin 11.04.15. Første barnet og skjønner ikke helt beregning av foreldre pengene. Jeg har 80% fast jobb + vikariat 20% vikariat til 6 Jan 15. Dvs at jeg tjener jo mere nå en de siste 4 mnd av svangerskapet. Vil jeg da få beregning ut i fra de siste 10 Mnd, eller ut i fra min faste stilling? Jeg vet å at hadde jeg ikke gått gravid hadde de utvidet vikariatet mitt men regner ikke med det skjer når de finner ut at jeg er gravid.

 

Takk for hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er den lønna du har når du går ut i permisjon som blir lagt til grunn. Det er den lønna du reelt mister når du går hjemme i permisjon.



Anonymous poster hash: abf6e...b64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det sånn? Jeg tror deg altså, lurer bare på hvorfor ikke jeg får gjennomsnitts beregning av siste 10 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på grunn av at foreldrepenge skal kompensere for bortfall av lønna du ville hatt om du fortsatt var i jobb. Ett vikariat som er avsluttet før du går ut i permisjon er ikke penger du går glipp av ved å være i permisjon.



Anonymous poster hash: abf6e...b64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk... For å vri det da. Kan noen noe om den nye uønskede deltid reglen.. Er noe med vis man faktisk jobber 100% ett helt år selv om deltidsstillingen er mindre, så har man da krav på full jobb.... En revidert 4 års regel ca. Er dårlig på forklare men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...