Gå til innhold

Jeg ønsker å gi bort en ferie til noen som trenger det!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en liten selvransakelse de siste dagene.

Jeg har en lang ferie foran meg med både utenlandsreiser, hyttetur og båtliv og jeg har kjent mye på takknemligheten over å ha muligheten til å gjøre nettopp dette.

Samtidig har jeg tenkt over hvor mange som ikke har muligheten til å få seg en ferie med barna. Ikke nødvendigvis en stor luksusferie til Thailand, men om så bare en campingtur eller en uke på Kreta. En liten ferie for å koble av, hente seg inn, tilbringe uforstyrret tid med familien uten å ha hverdagsbekymringene med seg i bagasjen.

Jeg leste i Nettavisen i dag, at det finnes 78.000 fattige barn i Norge. Og jeg ble direkte skamfull over meg selv, når jeg så hvor mye jeg selv hadde.

Jeg har muligheten til å hjelpe, ikke til å hjelpe alle disse 78 000 barna til å komme på ferie, men jeg kan i det minste gjøre litt.

 

Derfor, ønsker jeg å gi bort en ferie. Nærmere bestemt, jeg ønsker å gi bort 5000 kroner til en ferie. Du bestemmer selv hvor dere reiser, hva dere gjør og hvem dere reiser med, det skal jeg selvfølgelig ikke legge meg bort i :)

Alle fortjener en avkobling. Og de fleste av oss har hatt situasjoner hvor stuebordet fylles med regninger, jobben tar bort all tiden med barna og det føles som vi drukner i ansvar, plikter og stress. Jeg er selv alenemor, og i en periode kunne jeg ikke forstå hvordan dagene skulle henge sammen. Heldigvis fikk jeg noen endringer i livet, som gjorde det mulig for meg å bygge meg opp.

 

Kanskje du sitter å ønsker å reise med barna på en campingtur? Eller på fjellet? Eller Danmark? Kanskje en liten sydentur?

 

Hvis det er noen her, som sitter i den situasjonen at de ikke klarer å unne seg tid med familien i sommer, skriv på denne tråden og fortell hvor du/dere trenger denne ferien. Du trenger ikke å skrive med nick, jeg vil etterhvert skrive hvem jeg er, slik at du kan sende meg en pm, slik at vi kan avtale noe nærmere. 

 

(Jeg har ikke mulighet til å svare her igjen før i ettermiddag, ettersom jeg straks skal ut døren, men jeg svarer når jeg er tilbake :) )

 

God sommer til dere alle   :blomst:

 



Anonymous poster hash: d4a76...3d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fantastisk person du er! 

 

Det var jeg som lagde tråden om at bilen plutselig måtte på verksted. Jeg forstår veldig godt hvis du heller vil gi pengene til noen som skal ta med barna på ferie. Jeg skal ta ferie uten barn med ei venninne for å hente krefter til å klare hverdagen alene med to små barn. Men pengene hadde kommet veldig godt med så jeg hadde klart å slappe av når jeg første skal bort.

 

Uansett hvem som får pengene - du kommer til å gjøre noen sin sommer mye bedre! :D



Anonymous poster hash: 84bf2...2c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett flott intiativ, ble veeeldig rørt av innlegget ditt. 

 

Vi har ikke råd med annet enn dagsturer i nærområdet i ferien.

Men det hadde jo vært kjempefint med penger til å betale seg inn i badeland, lekeland, gå på kafe, ta en båttur, kjøpe litt sommerklær til barna. Hvilken lykke det hadde vært og bare tatt de med på bussen til byen, gått på lekebutikk og kafe i sommer...... 

 

Er jo mange som har det værre enn oss, men det er lov å drømme seg bort!

 

Du er en fantastisk person uansett og kommer til å glede noen voldsomt! :) 



Anonymous poster hash: d87ff...dfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill og go du er. :) håper den du gir denne muligheten til vil gjøre det beste ut av det for barna sine og seg selv.

 

Fantastik. Har lest så mye om gavmilde mennesker de siste ukene og det er jo veldig flott gjort og et stort steg i medmenneskeheten synes jeg.

 

Har lyst til og ønske meg og min sønn til en av de heldige. Har vært student i et røft år å går nå arbeidsledig frem til høsten (dårlig arbeidsmarked). Lever på barnetrygd og barnebidrag og litt bostøtte frem til september før lønningene renner inn på kontoen som lærling.

 

Mitt store ønske nå som jeg har fri like mye som barnet er å kunne besøke familien over 200 mil unna. Jeg har selv ikke møtt dem på over ti år og var der på ferie som barn selv.

 

Men jeg har også troen på at jeg vil klare å forfylle sommeren med å være hjemme selv med bare brødmat og masse sommerglede. Så jeg unner også flere andre som føler presset fra å måtte reise på ferie fra det sosiale til og bli begivet med din gavmildhet. For det kommer jo alltis en annen gang :)

 

Men skulle du velge meg ville nok en tåre falt av glede.

 

Med vennlig hilsen

Dørmatta (akkuratt nå var dette et teit nick)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott initiativ av deg :D så kjekt at en familie kan få glede av det du ønsker å gi :)

 

 

 

Anonymous poster hash: fba2a...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke hjelp selv, men blir glad av å lese om de som vil hjelpe andre på denne måten. Så en annonse på finn der noen låner ut hytta si gratis i sommer også, til noen som ikke har råd til annen ferie. Godt å se at det finnes så omtenksomme mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke mulighet til å la være å jobbe i sommer siden vi trenger pengene, til sammen har vi under 30 000 i mnd. I hverdagen går det akkurat rundt, men nå når guttungen har fri fra bhg hadde han veldig lyst til en tur i dyreparken. Vi har ikke bil, så med buss/tog og inngang og mat blir det for dyrt i år:)

 

Men, det finnes garantert de som er verre stilt enn oss og som ikke får det til å gå rundt i hverdagen også. Stort sett har vi råd til regninger, og feriepengene brukes på å betale ned et par utestående. Tror kanskje en alenemor uten noe avlastning ville hatt mer nytte av hjelp til en god ferie:) Veldig fint initiativ, det skal du ha:)

 

Anonymous poster hash: 47f4d...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.jeg er en alderen 5-15 år.ene barnet er lett psykisk utviklingshemmed,å er på stadiet med en 6årinfg.jeg arbeidsledig,å må dessverre leve på sosialen.vi har ikke vært på ferie di siste 4 år,ettersom økonomien ikke tillater det.de 3 minste,ønsker seg veldig en tur til dyreparken i kristiansand.men dessverre blir det ikke i år heller.vi hadde blitt superglade,om vi ble trekt ut til ferietur.mvh 4barnsmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, det er helt utrolig at det finnes så flotte mennesker der ute!

 

Du er selv alenemor, men velger å gi bort no så viktig...

 

Jeg er selv alenemor for to barn, som aldri har reist noe sted.Fordi jeg får det ikke til å gå opp generelt fra mnd til mdn.. Men jeg klarer ikke "melde" meg på her for hjelp. 

Jeg ønsker bare takke deg HI for at det finnes noen som er så gode, mot de som trenger det.. 

 

En dag skal jeg ta mot til meg til å legge ut historie for å be om hjelp selv. :) En dag... :) Og da er det kanskje en som deg der, som lytter. 

ha en flott sommer alle sammen <3



Anonymous poster hash: 5b734...b6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene mor med 2 barn uten bil og dårlig økonomi. Er gjerne flere som har det være, men tenkte jeg kunne skrive.

 

Snill du er. Fint tiltak.

 

Anonymous poster hash: cb30d...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du ut nicket ditt hi, så kan folk sende deg pm i stedet for å legge ut historien sin her. Flott gjort av deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å poste dette på vegne av min kjære mor som aldri ville funnet på å spørre om det her selv. Hun er a alenemor for lillebroren min på 11 år og har ikke kontakt med barnefaren, jeg er flyttet ut hjemmefra for noen år siden. Sist gang hun var på ferie er vell rundt 9 år siden og da var vi alle å besøkte familie i et anna land. Både hun og lillebroren min har akkurat nok til å strekke til for husleie og mat, men de kan aldri unne seg noe ekstra. Hun jobber 100% som vasker og har krevende arbeid så det hadde vært fantastisk om de kunne oppleve noe sammen som de ellers aldri har råd til. I tillegg så bor de i Nord-Norge og det er aldri ordentlig sommer her så jeg håper de kan klare å komme seg en uke til Syden på rasteplasser for de pengene. Lillebroren min har også en hudsykdom med eksem som blir bra av å være i solen men den er ikke ille nok at de for dekket reise til en varmere plass. Håper inderlig du kan hjelpe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er en utrolig snill person.

 

Vil skrive min ferie situasjon.

 

Jeg må jobbe hele sommer pga gammel gjeld som skal bli nedbetalt. Etter at jeg overså en regning forsvant skattepenger og oppsparte midler til gjeld. Så langt så bra :) (kun min egen skyld).

 

Min eks samboer skal ha vår felles sønn med på ferie, men pga at jeg ikke kunne bidra med noe pengehjelp (far er blitt syk og venter på etterbetaling fra nav, som desverre har drøyd ut). Så jeg ville gi de en fin ferie sammen siden de har to uker sammen.

 

Lånt hus på ei øy i havgapet på Vestlandet (av ei gammel dame som bor på pleiehjem, mot at far kunne ta vare på huset de to ukene), men reise og matutgifter stoppet desverre ferie planene deres i år.

 

Har ikke fortalt dette ennå for å se skuffelsen til vår sønn vil bli stor. Far vil ta det pent, men skulle gjerne undt de denne turen sammen.

 

Jeg ser positivt på det og håper jeg får tatt ekstra nattevakter og at de kan få en ferie.

 

Selv er vi ikke sammen, men han er en fantastisk far som hadde fortjent dette.

 

Du vil velge den riktige familien og du har virkelig hjerte dit på rett plass :)

 

Ønsker deg videre en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du legge ut nicket ditt så folk slipper å utlevere seg her med nick, men heller på privaten?

 

Jeg trenger ikke hjelp, men kunne tenkt meg å "nominere" noen andre her, men vil ikke utlevere dem og nicket deres her så alle kan lese.



Anonymous poster hash: c8722...189
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :)

 

Det er jeg som er HI. Det er virkelig noen rørende historier som kommer her, og jeg ser mer og mer at mitt valg om å gjøre dette for noen var en god avgjørelse.

 

Jeg ser at det er mange å hjelpe, og jeg håper at jeg klarer å velge en person/familie som kan nytte godt av denne hjelpen!

 

Driver foreløpig å vurderer litt frem og tilbake mellom 2-3 stk. Men om noen ønsker å skrive privat, så gjør endelig det :)

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig selv som anonym å skrive nøyaktig hvor kjipt det er å ha akkurat nok penger til at hverdagen går rundt, det er mye stolthet som nekter meg å be om hjelp. Jeg har ikke lyst til å bli plukket ut egentlig, for jeg kjenner at hun med fire barn over her antageligvis trenger dette så mye mer. 

 

Jeg regner med at vi en gang i fremtiden får råd til ferier, og nå får vi jo jobbet ekstra begge to her hjemme i sommer som gjør at vi kan legge av penger til julen. Det er det ikke alle som kan! Barnet mitt er enda så ungt at det ikke vet helt hva det faktisk går an å gjøre ut av en ferie bortsett fra å kose seg på den lokale stranden og slikt, så sånn sett har vi ingen hast (siden han gjerne vil til dyreparken året rundt, hehe, han har fått med seg at kaptein sabeltann bor der :P



Anonymous poster hash: 47f4d...0cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev også over her, og jeg mener det samme... Det er alltid noen som har det mye verre enn meg, jeg legger heller ikke ut historien min helt her.. Men å be andre om penger til en etterlengtet ferie, det er faktisk vanskeligere enn man skulle tro..

 

Hi, jeg håper du velger nøye. Det er absolutt mange som trenger det, noen mer enn andre. Det må være hardt å ta et slikt valg.Men du har et hjerte av gull. DET er det ingen tvil om!! :D 

 

En dag blir det min tur til å få hjelp. Men ikke denne gang :) 



Anonymous poster hash: 5b734...b6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt de til jenta som skrev her om dagen "hvordan fortelle småsøskene mine at mamma er død" Ettersom det ble linket til fjorårets innlegg på det innlegget hun hadde så viser dette seg å være en 19 år gammel jente som har bodd med en psykisk syk mor, tatt vare på småsøskene sine, aldri vært på noe tur med venninner osv. Hun har jo vært "mor" fra 10-12 årsalderen om jeg forstod rett. Hun har omsorgen for søskene sine nå, og moren døde nylig av selvmord.. Hjerteskjerende historie om en utrolig tøff og sterk storesøster.

 

Henne skulle jeg i allefall gitt en ferie om økonomien hadde strukket til, selv har vi ikke råd til ferie, men vi har mat, tak over hodet, kan sykle til stranden osv, og det er vi takknemmelig for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig godhjertet :)

 

Etter mye om og men så har jeg måtte prioritere ny bruktbil for skattepengene som etterlengtet kom idag, dette for at lillemor skal komme seg til og fra barnehage osv. Det blir ingen ferie på oss i år da jeg er gravid og alene med en 2 åring etter at bf tok ut penger fra min konto ifjor, ga meg inkasso på inkasso, var utro, mishandlet meg, lot meg føde alene (fødte alt for tidlig i fjor, hvor baby overlevde i kun noen få uker) satt på sykehuset alene, ordnet istand begravelsen alene. Min plan var ikke å bli alenemor, men nå er jeg her og jeg kjemper meg gjennom hver dag så vi har mat på bordet og nødvendige ting. Bf bidrar ikke med en eneste krone og har 0 samvær med lillemor. Det hadde vært så deilig med en ferie, bare meg og lillemor, koble helt av og virkelig kose oss uten å bekymre oss for den ustabile bf som vi aldri vet hvor vi har. Snakk om rus og psykisk syk. Jeg prøver å bruke all min tid på lillemor nå før ny baby kommer. Ikke planlagt graviditet, men etter å ha mistet så hadde jeg ikke hjerte til abort.

Så jeg krysser fingrer og tær for at jeg og lillemor er de heldige som kan kose oss på en skikkelig jentetur, bare oss to <3

 

Anonymous poster hash: 0a6e1...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk endelig nøye hvem du gir penger til. Hun med fire barn minner mistenkelig om henne som før jul tok imot julegaver av "halve forumet". Hun trengte dem sikkert, for all del, men det er jo greit å være sikker på at den man gir til er en man virkelig unner det.



Anonymous poster hash: 4a541...fca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt de til jenta som skrev her om dagen "hvordan fortelle småsøskene mine at mamma er død" Ettersom det ble linket til fjorårets innlegg på det innlegget hun hadde så viser dette seg å være en 19 år gammel jente som har bodd med en psykisk syk mor, tatt vare på småsøskene sine, aldri vært på noe tur med venninner osv. Hun har jo vært "mor" fra 10-12 årsalderen om jeg forstod rett. Hun har omsorgen for søskene sine nå, og moren døde nylig av selvmord.. Hjerteskjerende historie om en utrolig tøff og sterk storesøster.

 

Henne skulle jeg i allefall gitt en ferie om økonomien hadde strukket til, selv har vi ikke råd til ferie, men vi har mat, tak over hodet, kan sykle til stranden osv, og det er vi takknemmelig for :)

 

Hei og takk for tips!

Har nå lest igjennom tråden fra høsten, og den nye. Virkelig forferdelig historie, og FOR en tøff jente!

Helt utrolig!

 

Kanskje hun leser tråden her og kan sende meg en pm. Siden hun er anonym, så er jeg litt usikker på hvordan jeg kontakter henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde gitt de til jenta som skrev her om dagen "hvordan fortelle småsøskene mine at mamma er død" Ettersom det ble linket til fjorårets innlegg på det innlegget hun hadde så viser dette seg å være en 19 år gammel jente som har bodd med en psykisk syk mor, tatt vare på småsøskene sine, aldri vært på noe tur med venninner osv. Hun har jo vært "mor" fra 10-12 årsalderen om jeg forstod rett. Hun har omsorgen for søskene sine nå, og moren døde nylig av selvmord.. Hjerteskjerende historie om en utrolig tøff og sterk storesøster.

 

Henne skulle jeg i allefall gitt en ferie om økonomien hadde strukket til, selv har vi ikke råd til ferie, men vi har mat, tak over hodet, kan sykle til stranden osv, og det er vi takknemmelig for :)

 

Hei og takk for tips!

Har nå lest igjennom tråden fra høsten, og den nye. Virkelig forferdelig historie, og FOR en tøff jente!

Helt utrolig!

 

Kanskje hun leser tråden her og kan sende meg en pm. Siden hun er anonym, så er jeg litt usikker på hvordan jeg kontakter henne?

 

Ja det er en utrolig rørende og trist historie, har snakket med mange om den i dag på jobb fordi jeg ble så grepet av det hele. Men vanskelig å få tak i hun ja iom at hun er anonym. Kanskje prøve å kommentere på linken hun la ut? evt legge ut ett nytt innlegg hvor du refererer til hun i overskriften, om du ønsker å velge henne da så klart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god idè ja, jeg synes også hun fortjener noe flott. Nå vet vi jo ikke hvordan det stiller seg mtp om de får hjelp fra barnevernet til å dekke slike utgifter osv, men det er flott om hun får muligheten til å da takke nei om hun føler andre trenger det mer:)

 

 



Anonymous poster hash: 47f4d...0cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...