Gå til innhold

Kunne DU vært egg-donor??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av denne donor-saken som er oppe i media nå.

 

Jeg kunne ikke vært det. Jeg ville gått rundt å lurt på om jeg "hadde barn" andre steder. Hadde jeg sett ei som kunne ligne meg et sted, ville jeg med en gang "kanskje hun er fra meg"!!!

 

Men igjen, flott at noen gjør det! ❤️

 

Anonymous poster hash: 6dcb8...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde gjort det om jeg ikke har slitt så mye med å få egne barn. Men da til noen jeg ikke kjenner tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kunne jeg :) Ville følt det godt om jeg kunne hjulpet barnløse. Hvis det hadde vært lov ville jeg stilt opp som surrogatmor også. Men ikke før jeg var helt sikker på at jeg ikke ville hatt flere selv. Holder på med prøving for egen del nå ;)

 

Men ja, noen egg kunne jeg donert uten å blunke! :)

Endret av Love my kidz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kunne jeg :) DNA har aldri spilt en så stor rolle i mitt liv. Familie er så mye mer enn det :)

 

Anonymous poster hash: ebf4e...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde gjerne donert egg. Jeg har selv erfaring med ufrivillig barnløshet og har stor respekt for alle som er villige til å hjelpe.

 

Anonymous poster hash: 01ea0...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg nok ikke. Men, jeg kunne fint bert frem barnet til noen, så sant det var noens andres egg som var brukt.



Anonymous poster hash: 03c65...c2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge jeg slapp krav om barnebidrag og at ungen kom på døren når h*n var 18år...



Anonymous poster hash: 0a882...00d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart. Med en donorbaby i magen hadde det vært rimelig ulogisk om jeg ikke hadde villet trå til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det kunne jeg aldri ha gjort. Hadde heller ikke klart tanken på at min mann skulle ha donert sæd.

Mitt dna er en del av meg føler jeg.

 

Anonymous poster hash: 54f44...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart :) Mine egg skal ikke brukes mer og kunne egga mine bidra til familielykke til noen andre så er det positivt :)

 

Anonymous poster hash: 0b616...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å lese at så mange ville stilt opp, da jeg selv har fått barn vha eggdonasjon :-) Jeg er evig takknemlig for at en eller annen plass finnes det en kvinne som har stilt opp slik at vi kunne skape en familie.

 

(Og nei, det er ikke fordi jeg var for gammel da jeg startet prøveprosjekt, bare så det er sagt..)

 

Anonymous poster hash: 059b4...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selv brukt sæddonor så jeg kunne gitt den fine gaven tilbake til noen andre...JA



Anonymous poster hash: 1c9be...d8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Pga den behandlingen man må gjennom når man skal donere egg.



Anonymous poster hash: bd721...347
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser på mitt DNA som mitt ansvar. Jeg er slett ikke imot det, vil bare ikke donere selv.

Kunne gjerne vært surrogatmor heller.

 

Anonymous poster hash: 4635c...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg synes forresten det er hårreisende at det gjøres prinsipiell forskjell på egg- og sæddonasjon her til lands. Argumentet til de sentrale politikerne som er imot eggdonasjon, om at "det er så mye mer ressurskrevende å donere egg", er utslitt, syltynt, kvinnediskriminerende og bakstrebersk.



Anonymous poster hash: 5a6d9...1d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...