Gå til innhold

Abort eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 år og har nettopp funnet ut at jeg er gravid, jeg får ikke noe kontakt me barnefaren da han er utenlands igjennom sjøforsvaret. Jeg har alltid sakt til meg selv at jeg skal ha en utdanning før jeg får barn, men hvet ikke om jeg vil ta den bort nå. Har tidligere for ca.1 år siden fått beskjed fra fastlegen min at jeg sikkert aldri kan bli gravid, å blir jeg det å tar bort er det heller ikke sikkert jeg kan bli det igjen. Gikk på pillen så dette er et "uhell", å jeg er lærling å har et år igjen. Mine foreldre vet om det og støtter meg i det valget jeg tar. De hvet ikke hva legen har sakt å jeg er redd for å si det til de. Jeg har prøvd å få kontakt me barnefaren men, de er uten mobil i 2-3 uker i strekk så dette er vanskelig. Noen som har stått i den samme "knipa"? Jeg er klar for å få barn tror jeg, elsker barn og har lenge tenkt på det. Men siden jeg og barnefaren ikke er sammen, hadde en flørt så blir jeg usikker. Fra min side er det minimalt med følelser inn i bilde så.

 

Dette ble mye rot, men enda ikke helt kommet over sjokket etter i gård(når det viste positivt). Mamma rekner med jeg er mellom 6-8 uker en plass nå.

 

Takk for svar:)

 

Anonymous poster hash: 9dae1...19f

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Det første som slo meg da jeg leste innlegget ditt er at du er veldig heldig som har foreldre som vil støtte valget ditt :) dette sier meg at de også vil hjelpe deg med barnet om du velger å beholde det. Selv om du og barnefaren ikke er sammen, så kan det hende han er en real fyr som kommer til å stille opp for barnet.. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg nok beholdt det. Særlig på grunn av det legen sa til deg om at du har svært liten sjanse for å bli gravid i utgangspunktet. Om du tar abort nå og mister muligheten for alltid, så får du aldri oppleve noe av det største med å være kvinne.. Nemlig bli mor :)

 

Anonymous poster hash: d6689...4ac

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...