Gå til innhold

Vurderer å lage mye babyting selv..


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Fant oppskrift på babynest og ammepute nå, og forelsket meg helt og lurer på om det er mer jeg klarer å lage.. Arvet et flott symaskin fra mormor, men har ikke sydd noe siden 6 klasse på barneskolen.. Jeg strikker masse, hekler litt, men på symaskin er jeg grønn.. Må kanskje øve meg på noen lapper før jeg setter igang.. :P Noen andre som har sydd egne babyting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy :)

Jeg er mest en strikker (liker jeg å tro, selv om det blir enkle småting som babysokker og votter. Har lyst til å strikke heldress, men er redd jeg blir vill og gal når jeg ikke får det til med EN GANG. Hehe) , men tidligere har jeg sydd babybukser av gamle voksengensere - både ull og bomull. De blir ganske søte. Heia gjenbruk, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk garnstudio.no! Tusenvis av oppskrifter til barn/baby og voksne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babynest å ammepute klarer du :-)

Jeg hadde aldri rørt en symaskin å klarte det :-)

Lagde 2 babynest fordi jeg ikke var heelt fornøyd med den 1 men nr to satt som et skudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babynest å ammepute klarer du :-)

Jeg hadde aldri rørt en symaskin å klarte det :-)

Lagde 2 babynest fordi jeg ikke var heelt fornøyd med den 1 men nr to satt som et skudd :)

hva slags pute eller fyll brukte du da?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig da:) Er du kommet i gang nå, evt gikk det bra?

 

Jeg har også fått det for meg at jeg skal lage/ sy mest mulig til den lille selv:) Allerede kjøpt stoff og planlagt babynest, ammepute, gardiner, sengehimmel, sengetøy og kantbeskytter til sengen. Holder på å strikke et teppe og kommer også til å sy en del babyplagg etterhvert. Håper bare noen andre kan strikke noen klær, for det kan jeg bare ikke (har ikke tålmodighet til) selv:(

 

Det blir koselig å ha noe å puske med og for min del føler jeg at det blir litt mer spesielt og personlig når jeg lager ting selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handlet likt stoff til babynest og ammepute i dag, pluss litt ekstra i tilfellet jeg skulle bomme. Stoffet matcher vognen min også, creme farget med hvite polkadotter. Passer til både gutt og jente tenker jeg. :) så nå må jeg sette meg ned med blyant og bakepapir og tegne mal. :) må være gal som begynner med dette 7 mnd før en evt fødsel! :D

Endret av Mamma-til-Emma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjekt å sy/strikke/hekle selv :) jeg begynte å strikke vognteppe selv før jeg ble gravid nå... Vi vill jo ha ett barn uansett når.. Flott setersdal vognteppe :) men så viser det seg at jeg har en liten spire i magen :) 5uker:) håper alt går fint denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg strikket ullbukse og startet på ei lita lue :-) Ganske surrealistisk og sitte her og endelig lage småklær som vi skal bruke selv:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...