Gå til innhold

Coabode - alenemødre som bor sammen


lillyly

Anbefalte innlegg

Heisann dere der ute.

 

Er det noen aleneforeldre som har erfaringer med å bo med andre aleneforeldre?

 

Tenker det kan være et hav av fordeler med å dele med en annen singelfamilie:)

Er det noen her som vet om noen som har gjort det, og kan dele erfaringer?

 

Vet noen om nettsteder der man kan finne andre singelforeldre med samme tanke, noe alla Coabode

 

http://www.co-abode.com/successstories.php 

 

 

Synes selv det er fantastisk å være alene med barn, men ser klart fordelene ved å ha en voksen ekstra i nærheten:)

 

 

... noen med innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei=) jeg har kjenner ingen som har gjort dette men det er noe jeg kunne tenke meg å gjøre. Siden jeg er helt alene med sønnen min og pappan ikke er i bilde ser jeg helt klart fordeler ang barnepass og avlastning. Så vil gjerne snakke med noen som har lyst til å gjøre noe sånt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg kan være en stor fordel på så mange områder: Avlastning, hjelp med husarbeid, barnepass, selskap osv. Men tror også det kan være litt vanskelig: Kan lett oppstå krangler, og man er oftere uenig om barneoppdragelse. Tror det da er viktig å ha et større boareal slik at man f.eks. Har hver sin stue og kan trekke seg tilbake og få litt privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint med svar! ja, det er nok en ide med litt større plass, men når man har større summer å rutte med får man også ofte mer for pengene. Og det er nok viktig at man er på bølgelengde! 

 

Sånn jeg forstår det mister man heller ikke stønader som OS ved å bo med en annen alenemor, siden det ikke er snakk om partnerskap/samboerskap. Bostøtten kan forsvinne derimot.

 

Det er ikke bare bare å leve med noen som ikke er familie - faller litt utenom/mellom alle normer/stoler.

 

kanskje en ide å sette opp en interessegruppe el for dette emnet?

 

noen her som bor i oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fix av link :)

 

og ja, det ser ut til å være mer vanlig mange andre steder - danmark spesielt, kanskje. 

 

Veldig interresant artikkel du postet Alevie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk, Alevie! Du har mange gode tips, du:)

 

Fema virker som en interresant organsiasjon, og det kunne absolutt være relevant å finne alenemødre so vil dele bolig med likesinnede der;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Dette er noe jeg også ønsker. Jeg er ikke alene, men vi er en liten familie (mamma, pappa, ett barn) og ønsker oss et større fellesskap for barnet, mulighet for å hjelpe hverandre og kanskje en litt mer sosial hverdag! Vi bor i Oslo, hadde vært supert å komme i kontakt med noen som kan tenke seg å dele bolig med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...