Gå til innhold

Om man har to jenter (eller gutter), er det sant at desto lenger man venter med nr 3, desto større sjans er det for 50/50 gutt/jente?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At kroppen liksom nullstiller seg for hva man gjerne er mottagelig for?

 

Anonymous poster hash: 0a120...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er aldri 50/50 sjanse. Det er 52 % sjanse for å få gutt hver gang.



Anonymous poster hash: 57a86...487
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er aldri 50/50 sjanse. Det er 52 % sjanse for å få gutt hver gang.

 

Anonymous poster hash: 57a86...487

Ikke vær så pirkete nå:P Men når man får ett kjønn er det jo større sannsynlighet å få samme neste gang. Og har man to like er det enda større sjanse for å få samme tredje gang. Det du snakker om er første gang;)

 

Anonymous poster hash: 0a120...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i hovedsak mannen som "bestemmer" hvilket kjønn det blir... Og nei, mannens kropp nullstiller seg ikke etter hver utløsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i hovedsak mannen som "bestemmer" hvilket kjønn det blir... Og nei, mannens kropp nullstiller seg ikke etter hver utløsning ;)

Det vet jeg;) Men det handler også litt om hva vi kvinner er mottagelige for:)

 

Anonymous poster hash: 0a120...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er aldri 50/50 sjanse. Det er 52 % sjanse for å få gutt hver gang.

 

Anonymous poster hash: 57a86...487

Ikke vær så pirkete nå :P Men når man får ett kjønn er det jo større sannsynlighet å få samme neste gang. Og har man to like er det enda større sjanse for å få samme tredje gang. Det du snakker om er første gang;)

 

Anonymous poster hash: 0a120...e9d

 

Her er det bare bittesmå marginer, uansett er det en ørliten større sjanse å få gutt enn jente.

 

Forskere mener at mannens gener kan spille litt inn når det gjelder barnets kjønn. Har mannen bare brødre er det bittelittegrann høyere sansynlighet at han får sønner. Har han bare søstre, er sjansene ltt større for at han får døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo i hovedsak mannen som "bestemmer" hvilket kjønn det blir... Og nei, mannens kropp nullstiller seg ikke etter hver utløsning ;)

Det vet jeg;) Men det handler også litt om hva vi kvinner er mottagelige for:)

 

Anonymous poster hash: 0a120...e9d

 

Massevis av myter ute og går, de aller fleste helt uten vitenskaplig grunnlag.

Det eneste jeg vet forskere har funnet ut (for noen år siden) er at et høyere kaloriinntak rundt unnfangelsen, gir litt større sjanse for å få gutt, og omvendt.

 

Kjenner en kvinne som "bestemte" sitt barns kjønn, hun hadde to gutter fra før og ønsket seg en datter, men hun brukte prøverørsmetoden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen er uansett at det nærmest er 50/50 sjanse uansett hvor mange du har av samme kjønn fra før. Har du 4 gutter, kan du like godt få jente som gutt enten det er 1 eller 6 år imellom barna. Sjansen er 50/50 for hvert nye svangerskap uansett, selv om man tror sannsynligheten er større for jente hvis man har tre jenter fra før.

 

Dette med hvilker kjønn man får er like uvisst hver gang med mindre man reiser til utlandet og velger kjønn.

 

Anonymous poster hash: 72400...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen er uansett at det nærmest er 50/50 sjanse uansett hvor mange du har av samme kjønn fra før. Har du 4 gutter, kan du like godt få jente som gutt enten det er 1 eller 6 år imellom barna. Sjansen er 50/50 for hvert nye svangerskap uansett, selv om man tror sannsynligheten er større for jente hvis man har tre jenter fra før.

 

Dette med hvilker kjønn man får er like uvisst hver gang med mindre man reiser til utlandet og velger kjønn.

 

Anonymous poster hash: 72400...537

Eller 52/50 sjans som noen pirkete påpeker her ;-)

 

Anonymous poster hash: 72400...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Konklusjonen er uansett at det nærmest er 50/50 sjanse uansett hvor mange du har av samme kjønn fra før. Har du 4 gutter, kan du like godt få jente som gutt enten det er 1 eller 6 år imellom barna. Sjansen er 50/50 for hvert nye svangerskap uansett, selv om man tror sannsynligheten er større for jente hvis man har tre jenter fra før.

Dette med hvilker kjønn man får er like uvisst hver gang med mindre man reiser til utlandet og velger kjønn.Anonymous poster hash: 72400...537

Eller 52/50 sjans som noen pirkete påpeker her ;-)Anonymous poster hash: 72400...537

52/48 må det vel være, hvis man skal være skikkelig pirkete ;)

 

Ha sex noen dager før el, gutta svømmer fortere, men lever ikke like lenge. Jentesædcellene venter på egget :)

Hvis du ønsker gutt ha sex i hele el perioden ;)

 

Anonymous poster hash: 368e5...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, my bad :-)

 

Er ingen garanti for et spesielt kjønn selv om man har sex flere dager før EL.

 

 

 

Anonymous poster hash: 72400...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, my bad :-)

Er ingen garanti for et spesielt kjønn selv om man har sex flere dager før EL.Anonymous poster hash: 72400...537

jo, det er helt garantert!

 

Neida, bare en teori jeg har ;)

 

Anonymous poster hash: 368e5...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at mannens pung er varm gjør det lettere å få jente, da jentesædcellene tåler bedre varme



Anonymous poster hash: 3973c...800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, my bad :-)

Er ingen garanti for et spesielt kjønn selv om man har sex flere dager før EL.Anonymous poster hash: 72400...537

jo, det er helt garantert!

 

Neida, bare en teori jeg har ;)

 

Anonymous poster hash: 368e5...dfd

 

 

 

 

Haha, my bad :-)

Er ingen garanti for et spesielt kjønn selv om man har sex flere dager før EL.Anonymous poster hash: 72400...537

jo, det er helt garantert!

 

Neida, bare en teori jeg har ;)

 

Anonymous poster hash: 368e5...dfd

 

har jeg også hørt

 

Anonymous poster hash: 3973c...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Haha, my bad :-)

Er ingen garanti for et spesielt kjønn selv om man har sex flere dager før EL.Anonymous poster hash: 72400...537

jo, det er helt garantert!

 

Neida, bare en teori jeg har ;)

 

Anonymous poster hash: 368e5...dfd

 

Haha, my bad :-)

Er ingen garanti for et spesielt kjønn selv om man har sex flere dager før EL.Anonymous poster hash: 72400...537

jo, det er helt garantert!

 

Neida, bare en teori jeg har ;)

 

Anonymous poster hash: 368e5...dfd

har jeg også hørt

 

Anonymous poster hash: 3973c...800

teorien stemte med alle mine tre :)

 

Anonymous poster hash: 368e5...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... etter å ha lest om hva man har beviser for, ikke bare myter og vage antagelser, ser det slik ut. Ønsker man seg jente, bør man velge en mann som har flere søstre, ikke brødre, og aller helst en mann som er jagerflyver :)

For sikkerhets skyld kan man også være forsiktig med kaloriinntaket rundt unnfangelsestidspunktet. Mulig det er annen solid forskning som viser andre ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...