Gå til innhold

Var gravid i uke 13, trodde jeg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter her i stuen og bare tenker, prøver å lese om noen har opplevd noe lignende, men finner ingenting. Jeg vil dele min historie og håper på noe respons.

 

Jeg ble gravid på ferie, med kjæresten min. Var lykkelig som bare det, gledet meg som bare det til å komme hjem for å få de tabelettene osv jeg trengte (forlat). 

Når jeg kom hjem, så var jeg begynt å bli litt dårlig, og gikk til lege. Jeg sa til legen min at jeg ikke følte meg så gravid, hadde ingen mage, spydde ikke så mye, var liksom ikke sengeliggende.

 

Så går det noen månder, dagen der jeg skal på min første svangerskaps kontroll er komt. (Ca uke 9 eller 10) Jeg og kjæresten min går på den, og alt var fint. Det var stigning, babyen hadde vokst og alle blodprøver var fine. Jeg var veldig glad for det, og ringte og "bestilte" eller fikk meg en jordmor rett etterpå. 

 

Så etter noen uker, så er alt på plass, vi har fått en fin leilighet og alt er så og si perfekt. Vi låg og såg på film, og koste oss en kveld. Plutselig så legger jeg merke til at jeg blør, og får panikk! Jeg ringer med en gang til KK (kvinne klinikken på haukeland) for å få snakke med en jordmor for å spør om dette var normalt. Det var normalt i uke 8, 16 og 18 (?) elns fikk jeg til svar, og hvis blødningen ikke gidde seg, så måtte jeg kontakte legevakten. 

 

Blødningen gidde seg ikke til dagen etterpå, og jeg ringer derfor legevakten. Jeg får komme ner og sier hvilken situasjon jeg er komt i, men blir selvfølgelig sendt HJEM! Jeg blir sint, for jeg følte på kroppen at det var noe gale. Så jeg "besvimte" og sto på mitt for å få en sjekk på sykehuset. Til slutt så blir jeg sendt inn på en overvåkning, og får en undersøkelse av gynekologen + ultralyd. Jeg er da i uke 13, men når jeg var på ultralyd så får jeg beskjed om at fosteret bare er 2 cm og at det sluttet og utvikle seg i uke 8+5. Jeg ble heeeeelt knust, og jeg kommer meg ikke over det. 

 

Så kommer abort delen, for å gni det inn at jeg må abortere, så må jeg ta utskrapning fordi at de ikke fikk alt ut, unødvendig smerte JA!

 

Jeg elsker unger, og skjønner ikke hvorfor dette måtte skje meg.. 

Det var planlagt og alt, vi hadde forbredt oss så på og bli foreldre.

 

Noen som har opplevd noe lignende som vil dele sin historie?



Anonymous poster hash: 41bda...d53
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hadde en slik MA (Missed abortion) i fjor sommer. Fant det ut i uke 11, men fosteret hadde stoppet å utvikle seg for lenge siden. Hadde hatt småblødninger og vært hos lege, som mente alt var greit fordi mormunnen var lukket. Etter flere uker med usikkerhet fikk jeg time på sykehuset for å måle hcg og ta UL. Hcg var bare på 350, alt for lavt. Og livmoren var tom. 

 

Var tøft den første tiden, men fant støtte her inne og i at barnet mest sannsynlig ikke var levedyktig siden jeg mistet.

 

Den gode nyheten er at jeg en mnd etter dette satt med en ny positiv test i hånda. Er nå 32 uker på vei og alt er fint :) 

 

Sender deg en klem og ønsker deg lykke til :)



Anonymous poster hash: 293a4...353
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :) 

 

Håper ikke det tar lang tid for meg heller å bli gravid igjen, det var alt jeg ønsket meg!

Er så glad i barn, så dette var absolutt det verste som kunne skje! :(

 

Ønsker deg også lykke til :) Bra at alt står bra til i magen din :) Klem



Anonymous poster hash: 41bda...d53
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en MA og tre SA etter jeg fikk storebror for litt over tre år siden. Nå sitter jeg her med en på syv uker så ikke gi opp :) Jeg blir gravid med en gang etter alle gangene jeg mistet.

Lenke til kommentar

Åh, gud! Du har vert igjenom masse Lykkemin! Den sorgen du har hatt ved alle de abortene kan jeg ikke forestille meg en gang! Du er tøff! 

Stå på :) 

 

Jeg skal ikke gi opp, men ser bare ikke lyset akkuratt nå.

Når jeg har helsekort og ultralyd bilde rett borti skuffen, og tenker at jeg skulle hatt en liten i magen. Tenker hele tiden på den datoen jeg har termin, det vil være en spesiell dag. Huff, ikke lurt og tenke så mye har jeg funnet ut! 

 

Tusen takk for svar hvertfall :) 

 

 



Anonymous poster hash: 41bda...d53
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...