Gå til innhold

Hvorfor gi smokk til babyer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo bare ett slit når de skal slutte. Min brukte aldri smokk, mens min søster sin er 3,5 og nekter å gi opp smokken. Hun forteller at hun har prøvd flere ganger, men det er ett helvete å slutte

 

Anonymous poster hash: fed5c...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd å gi smokk så hardt jeg kan. Han tar den bittelitt, men spytter bare ut igjen.. Heller smokk enn at han skal sutte på fingrene, slik han gjør. Fingrene kan dessverre ikke gis bort til kaptein sabeltann.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann skrek døgnet rundt de første månedene, og brukte meg (puppen) som sjokk. Holdt seriøst på å tørne for meg. Han ville ikke ha smokk, selv om jeg prøvde.

 

Nestemann ville heldigvis ha smokk. Han brukte den til han var ca tre år, da sluttet han ganske greit på dagen. Det er ikke så vanskelig å slutte, det er bare å gjøre en avtale, bestemme seg for det, og ta stormen de få dagene det kan være snakk om.

 

Har bare positive erfaringer med smokk.

Endret av aanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din ville sikkert ikke ha det engang... Du veit at smokk reduserer krybbedød...?

 

Anonymous poster hash: ad99e...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare ett slit når de skal slutte. Min brukte aldri smokk, mens min søster sin er 3,5 og nekter å gi opp smokken. Hun forteller at hun har prøvd flere ganger, men det er ett helvete å slutte

 

Anonymous poster hash: fed5c...784

Det var mye verre å få dem til å sove enn å få dem til å slutte med sutt... Null problem med sutteslutt, de sov kun med sutt i munnen... Derfor..

 

Anonymous poster hash: 05a46...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uh...

 

Jeg ville heller ha smokkebarn enn tommelbarn, enda vanskeligere å bli kvitt den da.. (Kjenner en mann som suttet til han var over 20 år..)

 

Er nok maange andre grunner også, feks sugebehov som er forskjeig fra barn til barn, ammepupper som er ømfintlige, ro..



Anonymous poster hash: b83fa...573
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til det. Merkelig egentlig at så mange gjør det? Husker ikke hvorfor jeg ga det til mine to engang.

 

Anonymous poster hash: 55e80...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ikke en gang. Helsesøster mente at siden hun var så liten burde hun ikke lære seg sugeteknikk eller noe sånn. Hun måtte bare suge for å få melk

 

Anonymous poster hash: fed5c...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle babyer er jo som kjent helt like, så når din ikke trengte smokk, er det veldig rart at andre babyer har andre behov.

 

Anonymous poster hash: 2cd14...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre to har ikke brukt smokk, men jeg har ammet de når de ville. Bruker ikke fingre eller annet å sutte på heller.

 

Anonymous poster hash: 1e59c...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi brystvortene blødde og såg ut til å skulle dette av. Då var det slutt på å bruke mamma som smokk. Har ikkje vore noko problem å innskrenke bruken til soving no som ho er stor jente på 16 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått sultne barn på over 4,5 kg med stort suttebehov. Helt topp med smokk synes jeg,-ro og harmoni...hehe;) Men hver og en får velge det som er best for en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi barnet lærte å roe seg uten puppen! Plutselig tok det bare ti minutt å amme isteden for 45 min. En annen ting er at en tutt er et utmerket overgangsobjekt, altså en slags forlengelse av mors kjærlighet! Et barn i barnehagen kan ha mye trøst av tutten viss det f,eks. slår seg eller trenger litt ekstra trøst der den ansatte ikke er nok! Dessuten er det gull verdt i tilvenningstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare ett slit når de skal slutte. Min brukte aldri smokk, mens min søster sin er 3,5 og nekter å gi opp smokken. Hun forteller at hun har prøvd flere ganger, men det er ett helvete å slutte

 

Anonymous poster hash: fed5c...784

Jeg skal fortelle deg en ting. Jeg har tre barn. Første brukte smokk, andre trengte aldri smokk, nummer tre hadde behov for smokk. Når eller om du en gang får flere barn, så vil du oppdage at unger og deres behov er forskjellige. Du kan fort ende opp med å få et barn med stort sugebehov, hvor du desperat må ty til smokk selv. Å være forelder innebærer å måtte svelge mange kameler, og man blir mindre og mindre bastant for hvert barn man får. Det kan jeg love :-)

 

 

Anonymous poster hash: 78b14...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å få ungen til å ta smokk, men hun nektet! Nå sutter hun i stede på oss og vi må hjelpe henne i søvn hver bidige gang hun våkner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...