Gå til innhold

Smokk eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min er imot smokkbruk og vil ikke at vi skal gi til lille.

Jeg vet ikke helt.

Hva tenker dere? For eller mot?

 

Anonymous poster hash: f2eca...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er for!<br />Mye lettere å roe en unge som tar smokk.

 

Anonymous poster hash: 7cc7d...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokk! Jeg har hørt at det kan hjelpe å forhindre at de små svelger tungen når de ligger på rygg.

 

Anonymous poster hash: 2228d...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot! Har nå hatt 2 barn som klarte seg flott uten smokk, å kommer ikke til å gi nr 3 smokk!

 

Anonymous poster hash: 0a31c...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke smokk minske risikoen for krybbedød og?

Mener å ha lest det ett sted.



Anonymous poster hash: 7cc7d...dd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smokk! Jeg har hørt at det kan hjelpe å forhindre at de små svelger tungen når de ligger på rygg.

 

Anonymous poster hash: 2228d...7af

 

Med mindre du kutter av baby tungen først, så er det ikke fysisk mulig å svelge sin egen tunge.

 

 

Jeg er for smokk da det er lettere å venne av smokk enn tåtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokk! Jeg ville ikke gi smokk til jenta mi og hun begynte med tommelen.. Sliter med å få henne til å slutte :/ hadde vært mye lettere med smokk.

 

Anonymous poster hash: c6ded...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel verken for eller imot smokk. Har hatt ett barn som brukte smokk, og ett barn som totter. Det er fordeler og ulemper med begge. Men, det å være helt imot, syns jeg er unødvendig. Er jo ikke sikkert ungen vil ha smokk engang.. Dessuten er det mye lettere å avvenne ungen med smokk. Du kan liksom ikke putte totten i en pose og gi til Kaptein Sabeltann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMOKK! Lett å roe babyen i bilen osv :)  Ikke alltid det går/passer å dra frem puppen. 

 



Anonymous poster hash: 8bb8e...97d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For! Det er så mye lettere å roe ned og legge en som tar smokk. Og så slipper du kanskje at babyen bruker deg som smokk altfor mye... Det er også en liten statistisk sammenheng som viser at barn som bruker smokk sjeldnere dør i krybbedød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For smokk. Har to barn som ikke har brukt smokk og en som bruker smokk. Mye enklere med smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For smokk. Dei to eldste brukte smokk, mye enklere å roe dem spes på natta da har dem den koden, min siste nektet og er til tider meget vrang på nettene... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For smokk! Enkelere å roe ned ungen, og du kan ta den bort akkurat når du vil:) men jeg har ikke erfaring med egne barn uten smokk. Dog husker jeg hvor lenge jeg brukte tommelen og ikke minst hvor lenge jeg gjorde det i smug. Måtte selvfølgelig ha regulering da bittet hadde blitt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mot smokk, syns det er så mye lettere å ha en som ikke tar smokk spesielt når det kommer til soving. Slipper å opp hver gang de spytter ut smokken og sette den i igjen. 

 

Har vært på tur med en 2,5 åring nå og han måtte ha smokk hele tiden og ville ikke ta den ut for å prate engang og da skjønner man jo ikke noen ting. syns det er viktig å få ungene til å roe seg uten å måtte ty til smokk. Syns for mange bruker den for den minste lille ting..



Anonymous poster hash: eafd9...f82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For smokk!

 

Det reduserer risikoen for krybbedød.

 

Det avlaster mor litt som smokk den første tida.

 

Det representerer trygghet og trøst og fungerer for mange barn som en overføringsgjenstand ala kosedyr/koseklut.

 

Veit ikke hvordan det er med smokkeslutt for folk flest, men mine har begge slutta med smokk da de var 3 år, heilt uten problemer.

 

Anonymous poster hash: 7ae9c...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For, men med måte.
Min bruker kun smokk når hun er sulten mens hun venter på mat, og når hun skal sove. Hun krever aldri smokken ellers. Får ikke ha den i når hun er våken. Men den hjelper henne med å sovne, og får henne til å ti stille når hun sutrer når hun er sulten. (Da lager jeg så klart mat med en gang, men hun får smokk de 5 min mens grøt blir kald f.eks)

 

Da hun var et par uker, var det vanskelig å gi henne flaske av og til. Det kunne ta litt tid før hun begynte å suge, da hjalp det å gi smokk, for å så veldig raskt bytte smokk ut med tåteflaska i en rask bevegelse:P Så smokken har vært nyttig her i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet likevel skal sutte på tommelen, er det bedre med smokk (bedre for tennene og enklere å slutte med). Andre fordeler er at smokken forebygger krybbedød, og babyer som bruker smokk er enklere å roe. Min bruker ingenting, og det går greit det, men hadde han begynt med tommelen hadde vi pushet smokken.



Anonymous poster hash: de91a...017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...