Gå til innhold

Gir dere ferdig-potetmos til ettåringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mener å ha lest en plass at det ikke er bra for ettåringer å få sånn pose-potetmos.. Stemmer det?

 

Anonym poster: 2e872cf3f8d91f807e978e554dd69e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det, og har aldri hørt om at det skal være skadelig på noen måte...

 

Anonym poster: fd9ae0a31de884b8cf3432ad06229685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er livsfarlig.

Ferdigmat generelt er livsfarlig og kreftfremkallende.

 

Anonym poster: 82a4c3e4c5bafeb2adeef85528609890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det iblandt, hva skal være skadelig med det da? Høyt saltinnhold? Jeg tilsetter lite eller ingenting salt selv.

 

Anonym poster: 2489b0e052949513f898827525bcdb58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke. Hvis man leser er det heftig hvor myerart de putter i den. Jeg har alltids tid til å koke et par poteter delt i småbiter til småen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i blant gjør jeg det ja, uten betenkeligheter.

Men stort sett lager jeg potetmos selv.

 

Anonym poster: 00218441b531c9a7e28e40aab1b7750a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men berre fordi vi ikkje likar det..

 

Samme her. Vi bruker rett som det er posesaus eller -suppe og andre halvfakbrikata. Vet at de er fulle av sukker og tilsetningsstoffer, men det er en hverdagsprioritering. Potetstappe fra pose er virkelig ekkelt synes jeg, så det serveres ikke til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enkelt å lage sel og smaker mye bedre så nei.

 

Anonym poster: 5e5de07e1aec7039a7ad11fb2b44fda9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Nei, det er livsfarlig.

Ferdigmat generelt er livsfarlig og kreftfremkallende.

 

Anonym poster: 82a4c3e4c5bafeb2adeef85528609890

 

Særlig mat i hermetikkbokser! DET er dødelig, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det sjelden at me et ferdigpotetmos, fordi den heimelaga smakar betre. Eg hadde hatt problem med å gje det til eit så lite barn etter at eg las om eit ungt britisk par som gav babyen potetmos i staden for babymat, fordi det var så billig. Babyen døydde pga saltet. Dette er sjølvsagt eit ekstremtilfelle, men til 1 åringar har me vore svært forsiktige med salt i middagen. Dei et jo ein god del i brød og pålegg som er vanskeleg å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen næringsstoffer i ferdigmat, bl.a. potetmos. Sikkert mye stivelse som omdannes til sukker og ikke er bra for verken deg eller småen.

 

Anonym poster: 89d2b1ebff92228711f9e395101db257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, når vesla var 1 år så fikk hun det vi hadde til middag, hadde vi potetmos så fikk hun også det..

 

I disse dager så har det jo blitt slik at dersom man ikke lager all mat fra bunnen av så er det veldig farlig. Men jeg er ingen super husmor jeg, halvfabrikata er det en del av her i gården gitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi lager 95% av maten selv fra bunnen av. Spesiellt potetmos fra pose, smaker jo søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når vesla var 1 år så fikk hun det vi hadde til middag, hadde vi potetmos så fikk hun også det..

 

I disse dager så har det jo blitt slik at dersom man ikke lager all mat fra bunnen av så er det veldig farlig. Men jeg er ingen super husmor jeg, halvfabrikata er det en del av her i gården gitt :-)

 

Ah... Bra det er flere enn meg :-)

 

 

Av og til har vi pose-potetmos, feks om det er tomt for poteter, og hevder alltid et par poser på lur som krisemat. Men.. Det er veldig enkelt og raskt å lage selv, og mye bedre.

Saus derimot lager jeg så å si aldri fra bunnen.. Det gidder jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyacinth Bouquet

Nei, men fordi jeg synes det smaker helt jævlig så vi har aldri det. Koker seriøst heller makaroni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingenting galt i å gi småen posepotetmos en gang i blant, blir det ofte så hadde jeg gitt hjemmelaga. Her i huset lager vi den som oftest selv, men det hender at vi tar det lettvint noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt problemer med å gi om vi brukte slikt! Men lager selv med både margarin og melk/fløte + litt salt/pepper, antakeligvis ikke så mye mindre saltinnhold i den hjemmelagede? Må man ikke tilsette salt/margarin i den man kjøper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nei, er fullt i stand til å koke noen poteter og mose dem...

 

Anonym poster: 28578f809a68ed612594d429983da97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Er nok pga av saltet det ikke er bra. Mine barn har fått pose potet mos når de har vært på besøk, og det går nok bra. Ikke så mye her hjemme, siden jeg lager potet mosen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...