Gå til innhold

Hva er det fineste "oldemor" navnet dere har hørt?


Lola2016

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jonette het en av mine oldemødre til andre fornavn. Det synes jeg er skikkelig kult, så kanskje det kan bli andre fornavn til ett av tippoldebarna hennes en gang.

 

Ellers av oldemornavn i familien elsker jeg Elida og liker godt Johanne, men synes de blir litt for mye brukt for tida. Men Johanne blir nok 2.fornavnskandidat fordi det går igjen en hel del i slekta. Og Bodil synes jeg er søtt, men kommer nok aldri til å bruke det. Også hadde jeg en tippoldemor som het Ludvine til 2.fornavn. Vet ikke helt hva jeg synes om det, men litt kult, det og.

 

(Redigert pga feil.)

Endret av junijuli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenny,Nicoline,Vilhelmine,Emma,Othilie osv:)

 

Tøffe navn, men det navnet jeg er mest fascinert av akkurat nå er ditt. Har tenkt i hele dag på hvordan i all verden folk orker å få mer enn en unge ;) (Jeg er i uke 9, hormonell, trøtt og kvalm :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min het Julie, med trykk på i'en. :)

 

Bestemor har det som andre fornavn :-)

 

Mine oldemødre hadde Josefine og Katinka til andre fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter av den generasjonen er Olea, Alvilde, Selma, Othilie, Augusta og Edith.

 

Alle disse er dessverre oppbrukt i nær vennekrets, så vi må finne på noe annet. Særlig Alvilde er utrolig vakkert.

 

Min farmor het Aslaug Olevine, min mormor heter Kirsti. Oldemødre heter Martha x 2, Anna og Ingeborg. Flotte navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny,Nicoline,Vilhelmine,Emma,Othilie osv:)

 

Tøffe navn, men det navnet jeg er mest fascinert av akkurat nå er ditt. Har tenkt i hele dag på hvordan i all verden folk orker å få mer enn en unge ;) (Jeg er i uke 9, hormonell, trøtt og kvalm :P )

 

haha,heldigvis har jeg hatt lette svangerskap:)

Jeg har fem fra før,så de er her annenhver uke.

Han har to fra før,og de er her også annenhver uke:)

Veldig koselig når alle er her, og utrolig stille nå når det bare er jeg,mannen og prinsessene i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Datteren min er oppkalt etter sin tipp oldemor som het Julie, og sin oldefar som het Gjermund Angel.

Julie Angelica :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker mange av oldemornavnene:

 

Anea

Oleanna

Pauline

Nicoline

Mathea

Lilly

Constanse

Cornelia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukaja syns jei er fint:):):) liker lilljann okså da

 

Anonym poster: 56a2f03a304a4b770a02d205a704018f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carla og Jennie heter mine jenter :) Carla het samboerens oldemor,og Jennie het min :)

Om vi er så heldige at vi får ei jente til (en gutt er selvfølgelig like velkommen!) er Sunniva et alternativ som jeg har en tipp oldemor som heter...:) Mange fine navn,så vanskelig å velge!!

 

Anonym poster: 56a2f03a304a4b770a02d205a704018f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...