Gå til innhold

Inspirert! Hva er den rareste reaksjonen dere har fått da dere presenterte navnet på babyen første gang?


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Vi har vel alle fått merkelige reaksjoner på navnet på barna våre. Hva er den merkeligste dere har fått?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma fortalte sin eldre søster at min førstefødte skulle hete Sivert. Da ble hun rett og slett stum. Tenkte vel at dersom man ikke har noe pent å si, sier man ingenting i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg blir vel vant til det.

 

Det var svigermor som sa det, ellers har jeg ikke fått noen rare reaksjoner. Barna mine har veldig vanlige navn, og det ene navnet er til og med et 10 på topp navn, det var det svigermor ikke likte ;)

 

Anonym poster: 2337e05e8120d3e765b91f80ebf72f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skal dere ikke bruke slektsnavn!? Skrekk og gru, datteren vår heter Astrid.

 

Anonym poster: 2c92ae553cbfcf88874567fb1693ddc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle (bortsett fra foreldrene min som hadde hørt navnet tidligere) reagerer med "Å, det har jeg aldri hørt før. Det var fint" :) Veldig fornøyd med navnet vi i alle fall. Det er ikke veldig uvanlig, og heller ikke noe vi har funnet på selv....

 

Anonym poster: 2605b34267cab037f4ab9ce74e3f6fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"HÆ? Skal han HETE det???" fra min aller beste venninne.... trodde jeg da. Helt ordinært navn, ikke noe spesielt overhodet. Hun valgte et navn på sin sønn som ikke jeg liker, men jeg holdt da kjeft (løy) istedenfor.

 

Har sagt til svigermor hva nestemann skal hete om det blir en gutt. Og da sa hun "da håper jeg det blir en jente for det var ikke fint"... Også et helt vanlig navn...

 

 

Anonym poster: 3cc457953c3867f8166cf27908b3cc42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utenlandske aner og et navn som ikke er norskt selv. Det første svigermor sa til meg på sykehuset var: hun må få et norskt navn ellers kommer hun ALDRi til å få jobb" ... Ehm-takk!!??

 

Og når vi hadde funnet navnet et dobbelnavn var reaksjonen hennes " er dere virkelig seriøse?? For et tullenavn"

 

Hører med til historien at etter mange småkommentarer som dette konstant er jeg ikke svigermors største fan.

 

Anonym poster: ee9b6c81a9d2c3a31b806929eb004628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oi, jeg vet om en hund som heter det".

 

..........

 

Samme jenta holdt sitt barnenavn hemmelig frem til gutten var født. "Vi vil holde det hemmelig",med et lurt smil om munnen. Og så fikk han et navn laangt oppe på topp 10-lista.. What?

 

Anonym poster: 9ceda2235b5ab62d01a0fea5731427d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utenlandske aner og et navn som ikke er norskt selv. Det første svigermor sa til meg på sykehuset var: hun må få et norskt navn ellers kommer hun ALDRi til å få jobb" ... Ehm-takk!!??

 

Og når vi hadde funnet navnet et dobbelnavn var reaksjonen hennes " er dere virkelig seriøse?? For et tullenavn"

 

Hører med til historien at etter mange småkommentarer som dette konstant er jeg ikke svigermors største fan.

 

Anonym poster: ee9b6c81a9d2c3a31b806929eb004628

 

Glemte å si at et av forslagene vi satt å lekte oss med fikk denne reaksjonen av svigermor: åh- kjenner et "rævhål" som jeg jobbet med før som heter det.. Enough said..

 

Anonym poster: ee9b6c81a9d2c3a31b806929eb004628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar prøvde etter beste evne å rett og slett nekte oss å bruke navnet vi hadde valgt! Han sa det var et tullenavn og ikke et ekte navn og at alle kom til å le av det osv...

 

Vi sto på vårt,og to år etterpå var det på navnetoppen ;)

 

Anonym poster: f7535195b8669c85cfbf10b44f3f7662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste var vel at nærmeste familien syntes det var noe rart at guttene våre absolutt skulle ha afrikanske navn i tillegg til det norske navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt og ventet på bussen i et busskur med min nyfødte sønn og en tilfeldig gammel dame ventet sammen med meg. Hun så opp i vogna og spurte hva den lille het.jeg svarte som en stolt mor hva navnet var. da sa hun :Det er et hundenavn.

 

Faans pisskjærring!:)

 

Anonym poster: 97c2a58f0f54ff87966c796385cb6c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe annet at min svigerinne klikket totalt. Hun mente nemlig at hennes eventuelle fremtidige datter skulle hete det samme derfor var det uaktuelt at vi brukte navnet :P

 

 

Anonym poster: b0f3a9a9cda836060945ab97c3fd52ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste var vel at nærmeste familien syntes det var noe rart at guttene våre absolutt skulle ha afrikanske navn i tillegg til det norske navnet

 

Jonas Awotwi? lol

 

Anonym poster: 956f6e1fe2f41672716098eb51ade3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sa vi tenkte på å kalle sønnen min for David sa en venninne av meg :

Åh! Da tenker jeg bare på ungen til ei venninne som hette David, han døde da han var åtte dager gammel...

 

Eh... Jah... Nå fikk jeg jo lyst til å kalle ham det... :S

 

 

 

Da jeg fortalte svigerinnen min hva datteren min skulle hete sa hun bare " å nei! Å nei! Å neeeei, å neeeei, å nei!!!" Mens hun himlet med øynene og ble oppgitt i stemmen...

Det synes jeg var sårende :( det er et helt vanlig navn som ikke særlig uvanlig for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utenlandske aner og et navn som ikke er norskt selv. Det første svigermor sa til meg på sykehuset var: hun må få et norskt navn ellers kommer hun ALDRi til å få jobb" ... Ehm-takk!!??

 

Og når vi hadde funnet navnet et dobbelnavn var reaksjonen hennes " er dere virkelig seriøse?? For et tullenavn"

 

Hører med til historien at etter mange småkommentarer som dette konstant er jeg ikke svigermors største fan.

 

Anonym poster: ee9b6c81a9d2c3a31b806929eb004628

hahaha, hun her høres forholdsvis krevende ut.

 

Anonym poster: 7639ebbd6b0a4a8b7c44bc077d081c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og ventet på bussen i et busskur med min nyfødte sønn og en tilfeldig gammel dame ventet sammen med meg. Hun så opp i vogna og spurte hva den lille het.jeg svarte som en stolt mor hva navnet var. da sa hun :Det er et hundenavn.

 

Faans pisskjærring!:)

 

Anonym poster: 97c2a58f0f54ff87966c796385cb6c83

 

HAhaha! Noe sånt fikk jeg også!

Møtte en gammel mann da jeg var ute med sønnen min i barnevogn. Han spurte hva den lille hette og jeg svarte at han hette Simen. Da sier mannen "eh! Ja ja... Hver sin lyst"

 

Ok?? Hva i huleste skal det bety liksom??? Fjomp!!! :P

 

Anonym poster: b093e3c94f50dc185194f9118b7942ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far utbrøt "hæ? Hvorfor det?" da han fikk høre navnet på eldste.

 

Anonym poster: 89b795deb49d864b48ae779a1c6a37d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste var vel at nærmeste familien syntes det var noe rart at guttene våre absolutt skulle ha afrikanske navn i tillegg til det norske navnet

 

Jonas Awotwi? lol

 

Anonym poster: 956f6e1fe2f41672716098eb51ade3d1

nope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2- han fikk dobbeltnavn og vi fikk høre fra barnets oldemor... Kunne dere ikke bare kalt han Daniel da? Eller Erik, det er fint.

 

Nr 3- ha ha- slutt å tull, si nå hva han skal hete. Åh.. Du tullet ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke fortelle navnet, men har fått mange kommentarer fordi det er et kjent navn i noen engelske filmer... Men navnet ble brukt en del for mange, mange år siden i Norge. Irriterende at de alltid tenker på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min heter Nicklas Johan.

jeg ville kalle ham opp etter min far som het torbjørn johan...var ikke så gira på å kalle gutten torbjørn...

Men har ikke fått noen kommentarer på navnet, og jeg synes det er et fint navn som ikke "alle andre" har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utenlandske aner og et navn som ikke er norskt selv. Det første svigermor sa til meg på sykehuset var: hun må få et norskt navn ellers kommer hun ALDRi til å få jobb" ... Ehm-takk!!??

 

Og når vi hadde funnet navnet et dobbelnavn var reaksjonen hennes " er dere virkelig seriøse?? For et tullenavn"

 

Hører med til historien at etter mange småkommentarer som dette konstant er jeg ikke svigermors største fan.

 

Anonym poster: ee9b6c81a9d2c3a31b806929eb004628

hahaha, hun her høres forholdsvis krevende ut.

 

Anonym poster: 7639ebbd6b0a4a8b7c44bc077d081c3b

 

en SMUUULE krevende ja.. :P

 

 

Anonym poster: ee9b6c81a9d2c3a31b806929eb004628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...