Gå til innhold

Noen som har hatt barn med falsk krupp?


mammsien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ut i frisk luft, eller dampbad,vi satt mye på badet,og lot det varme vannet renne,så det blir mye damp.ellers så kan du ta en tur på legevakta,og få medisiner der.

ellers så kan du bygge opp senga,så ikke barnet blir liggende flatt.

 

Anonym poster: 94b7c8c961020f32deb5f839070cb86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme råd som hun over her. Det fungerer best med kald luft. Tull dyna rundt barnet og sett dere bort til et åpent vindu eller gå ut på balkongen.

 

Anonym poster: 20e1b74672d1a7e19c7dc357dad37e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulde. Pakk de inn i dyna og rett ut.

Pris deg for vinteren. Min fikk stort anfall når det var 20 varmegrader. Det var verre :(

 

Anonym poster: 1eb18cb9f47b5273aa745a444cb8e2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi opplevde det et par dager før jul. Hev hodeenden på senga. Ha det kjølig på soverommet. Får barnet pusteproblemer, ta og pakk barnet inn i en dyne og hold barnet ut i frisk luft. ( vi åpnet vinduet og holdt barnet ut).

 

I tillegg oppsøkte vi lege og fikk efidrin, som vi gav.

 

Anonym poster: 376e2c89be52d3bc2781c22d6089d12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært mye plaget med dette, mye grunnet store mandler som nesten møttes på midten. ( de ble tilslutt operert og han har ikke hatt det siden). Men, det vi syntes var gull verdt etter at vi hadde prøvd både frisk luft og det ikke fungerte. Vi lot han få saftis, to saftis midt på natten og han kunne sove videre. Han er veldig glad i is, og det at han skulle få is roet han ned så han ikke kravet så mye. Dermed klarte han å roe seg og få pusten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar damer.

Vi tok ham med ut i natt det hjalp endel.

Har vært i kontakt med legen i dag men de ville ikke ha ham inn til sjekk eller noe. Fikk bare beskjed om at det var symptomer på klassisk falsk krupp og at de ikke hadde medisiner for dette...

I dag er han helt seg selv ikke feber eller forkjølet eller noe.

 

Hvor lenge skal man holde på før man kontakter legevakt? Altså type 30 min? Mer eller mindre? Han sleit skikkelig med innpust i natt, men klarte å roe ham ned så han ikke var så redd så gikk det litt bedre med dype drag ned i magen...

 

Hvor mange dager varer det?

Og vil det hjelpe å sette en kjele kokende vann under sengen mens han sover eller.kommer anfallene uansett?.

 

Huff, alt mulig de skal få disse små..

 

Anonym poster: 87f0b806749242557d763527daa288bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk bare til lege den første gangen,etter det da visste vi hva det var og hva vi skulle gjøre. Da fikk han inhalasjoner av noe som fungerte, men en får ikke den medisinen med hjem. Tror ikke det er så mye å gjøre med det, de må vokse det av eg. Min gutt var veldig trett dagen etter og orket ikke alltid å gå i barnehagen. Han brukte astmamedisin for å åpne luftveiene (den blå), hvor mye det hjalp er jeg usikker på.

 

Han hadde det gjerne to netter på rad. Har aldri hørt om vann under sengen..

Tips: ha alltid is i frysen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har solbærsaft med efedrin 1mg/ml Den virker i løpet av 20 min, smaker saft.

Det er en som bare heter Efedrin 2mg/ml men den smaker så vondt at de bare brakk seg.

Fikk på resept fra legen.

 

Anonym poster: 54f49528f290498dfabffc2ffee6606c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flora med nr 3 <3

Jeg anbefaler betapred tabletter!

Det fås kun på legevakten siden det er et uregistrert preparat. Vi har mast myyye og hatt mange anfall der kulde/damp ikke hjelper. Måtte ringe etter sykebil en gang også. Har kranglet meg til å gå ha en dose betapred tabletter i skapet i tilfelle krise. Han får ikke dette før det er helt nødvendig.

Men når han blir blå og kaster opp og ikke får trekkt inn pusten så er det krise føler jeg!

Is var et lurt tips ;) Det hjelper jo på å trekke sammen blodårene i strupehodet.

Det viktigste for barnet er at foreldrene forholder seg rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hevet hodeenden, pakket ungen inn og gikk ut på verandaen. Det som fungerte best var Efedrin, det var som å slå av en bryter, men så trakk de det tilbake fordi hun var under 2 år. Da fikk vi Betapred istedet men det hadde ikke like bra effekt. Heldigvis vokste hun seg av det, men hun kan av og til bli tett i brystet ved forkjølelse så nå har vi Ventoline som eventueltmedisin. Bruker den nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hadde det ganske kraftig her en natt, fikk beskjed om å sitte ute i 20min. Vist ikke han var bedre da så skulle vi få komme på legevakten. Han ble ikke bedre så vi fikk komme opp, fikk noen tabeletter som skulle løses opp i drikke og virke innen 2 timer. Det hjalp veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kald saftis! Astma/ falsk krupp anfall blir lettere hos oss med kald luft, atmamed sittende el stående stilling og ispinner av saft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luftfukter på rommet hjalp oss....også å ta effedrin med en gang han begynte å få symtomer. Han vokste det heldigvis av seg i 3 års alderen :)

 

Anonym poster: 0d248f4c94b6e5e52fb5fa84d1b29923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kald luft. pleier å putte henne i dressen og gå ut litt, tar nemlig litt tid før det hjelper. pleier å få noen tabl av legen vi kan gi henne (betapred)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme som noen andre her, kulde hjelper. Har hørt at kald damp skal være bra. Vi pleide å pakke rundt pledd å gå ut på vinteren, husk lue! På sommeren så holdt jeg han i verste fall over fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...