Gå til innhold

Gravid- ny jobb- offshore


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen erfaring med damer som jobber offshore på dekk og som ble gravid rett etter ny jobb? Hva slags reaksjoner fikk dere? JEg er ikke gravid enda, men er redd for å bli det siden jeg søker ny jobb offshore. dvs. vi prøver å bli gravid, men jeg ønsker å jobbe offshore, og selfølgelig er samvittigheten her og plager meg med hensyn til ny arbeidsgiver. Noen erfaringer? Tror ikke man får lov å reise offshore vis mann jobber på dekk og er gravid. Er det best vist jeg blir gravid før jeg begynner i ny jobb og si ifra før de sender meg offshore, vil bedriften spare mer penger på meg da? Tenker at vist jeg beynner i jobb, og bare er ute en gang, så må de jo ha en vikar for meg, som må læres opp på nytt, så da er det vel kanskje best å gi beskjed før de måtte sende meg ut, vist det skulle skje. Hvorfor skal det være så forbannede vasnkelig for oss damer å kunne få den jobben vi ønsker, men må være redd for at kanskje jeg blir gravid og få dårlig samvitighet lenge før det skjer noe i det hele tatt? Hater dette. Landet burde vel heller være glade for at vi før dem unger uansett. Huff.

 

Anonym poster: 10894c64ab0a4bc0971e37e8d013f513

 

Anonym poster: 10894c64ab0a4bc0971e37e8d013f513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedriften er klar over at det er muligheter for at du blir gravid så lenge du er i fertil alder. Ikke tenk på hva de gjør eller sier om du bare får en tur eller to. Det er krav til tilrettelegging av arbeid ved graviditet i risikoyrker. Noen operatørselskaper sender ikke ut noen gravide når graviditet er oppdaget grunnet frittfall livbåtene, mens andre tilrettelegger arbeidet der ute til ca uke 25 tror jeg det er nå. Jeg jobbet ute på dekk offshore t.o.m uke 25 sist.

 

Mitt råd er, ikke si noe før det er en realitet, og lykke til med ny jobb og prøving. Hadde nok sikret meg en jobb før jeg prøvde å bli gravid..

 

Anonym poster: 104337a08c457169ff185d6fe5de0fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jobbe frem til 4 mnd så må du på land. Siden det oftest ikke er andre muligheter for å arbeide får du svangerskapspenger resten av svangerskapet og går hjemme til fødsel: VELDIG kjedelig med andre ord...

 

Anonym poster: b1e36ba03d2a02fe9a0cf2c72629b299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott at du har samvittighet, men her vil jeg råde deg til å tenke på deg selv og ikke evt ny arb.giver. Selvom det i 2012 ikke skal telle mot deg at du er gravid, vet du aldri hvem du møter på andre siden av bordet og om de forholder seg til det på måten man bør kunne forvente.....

 

Søk ny jobb, start, og informer om graviditeten når tiden er moden for det.

 

Det er ikke alltid det lønner seg å være snill :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv tilbakemelding, er godt å få høre litt meninger her :-) Hører gjerne fra flere også. Glemte vel å si at tiden for å få barn renner fra oss, så jeg kan egentlig ikke utsette det så mye lengre, og har i tillegg virkelig lyst på offshorejobb :-). Må bare begynne å tenke mer på meg selv og ikke arb.giver :-)

Endret av blabla38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe antar jeg du har mange år fremover til å gjøre. "Babylagetiden" går fortere ut på dato. Det er lov å være egoistisk ift dette. Skre jobben og hold de gode babynyheten for deg selv inntil ting er på plass.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber offshore som Prosessteknikker. Er gravid for andre gang. Har heldigvis en veldig god arbeidsgiver som anbefaler oss jenter om å fortelle om graviditeten så fort som mulig slik at de kan tilrettelegge arbeidet. Det er lov Å jobbe offshore frem til 6 mnd. Der er helikopteret som er restriksjonen. MEN, det er hardt å jobbe skift. 12t på og evt nattarbeid, i tillegg være i kontakt med råolje og kjemikalier. Ikke bra for en gravid dame! Jeg hadde søkt på jobben og fortalt etterpå at du var gravid, så vil nok arbeidsgiver være fleksibel med hvordan arbeidet ditt utføres i graviditeten!

 

Jeg fikk begynne på kontoret på land og har jobbet der hele svangerskapet. Du bør vertfall prøve å få jobbe kun dagtid, da nattarbeid øker risikoen for spontanabort. Masse lykke, håper du både får jobben og blir gravid. Det kommer helt garantert til å gå bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle fortelle litt hvordan det ligger ann nå, fikk nettopp fast jobb offshore i rotasjon (drømmejobben), og i dag viste testen positiv. Så, nå trengte jeg virkelig å lese svarene deres igjen, få litt oppmuntring/støtte :-). Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb, og graviditeten. Jeg jobber offshore og gikk gravid i fjor. Ingen problem. alle var kjempekoselige og tilrettela etter beste evne. Jeg følte meg kjempgodt tatt vare på av alle. Ikke bare kolleger i firmaet jeg jobber, men også alle andre på plattformen. kjente som ukjente. Jeg kom tilogmed i firmabladet da vi var tre stykker på en gang som gikk gravide på samme skift, alle med samme termindato. Ble det for tungt eller hardt, tok jeg pasuer. Etter 6 mnd fikk jeg svangerskapspermisjon da de ikke kunne tilrettelegge jobb på land. Og det var ikke kjedelig i det hele tatt, kanskje fordi det var sommer og fint strandvær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen. Tild dere som har jobbet offshore. Hvilke lønn fikk dere da dere måtte jobbe på land under graviditeten? Jeg ble gravid under oppsigelsestiden i min gamle jobb og har nå fått en kontorjobb (som faktisk virker spennende), da jeg må gå på insulin og ikke kan reise offshore. Lønnen min ble da betraktelig redusert siden jeg ikke får offshoretillegg, egentlig er den ca 20-30 000 dårligere betalt enn det jeg fikk på verksted i min forrige jobb. Hva er deres erfaring her, måtte dere gå ned mye i lønn da dere ble plassert på land? Jeg har også erfaring fra kontorarbeid fra tidligere av. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...