Gå til innhold

Barn som kun bruker klær fra h&m, cubus Kappahl osv:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir foreldrene betegnet som fattige, eller at man har dårlig råd?

 

Kom til og tenke på dette siden jeg kom over en tråd der det var snakk om barneklær-merker, og ingen nevnte H&m, cubus osv.

 

Mine barn bruker kun slike klær, men det er fordi jeg synes det er gode nok, og de vokser så fort i fra det.

Men så kom jeg til og tenke på at kanskje jeg må kjøpe andre klesmerker hvis en blir sett på som en familie med dårlig råd?

 

 

 

Anonym poster: 0a1f7bb379e0c21313e73487f3652cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis barna passer de klærne så hvorfor ikke?? Det er ikke noe vits å kjøpe dyrt når de vokser fort ut av det.

 

Jeg kjøper mest på name it (trend) og det er kun pga gutten min er ganske så tynn så der er formen på klærne best. Syns buksene på hm og cubus er så store i livet at gutten min svømmer i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da ikke det, for da blir jeg sett på som fattig å. Nei, det er fine og gode klær :) Å gi merke klær til unger er som å kaste penger ut av vinduet gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte utfra hva jeg synes er finest, ikke hva vi brukker mest og her er det en god miks av merker, både billig og dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da ikke det, for da blir jeg sett på som fattig å. Nei, det er fine og gode klær :) Å gi merke klær til unger er som å kaste penger ut av vinduet gitt...

 

Ikke helt enig. Særlig vintertøy er det store kvalitetsforskjeller på, det merker vi i barnehagen. Fleece fra hm varmer ikke mye, gitt...

 

Anonym poster: ca314e18ab8534690c8a0a91808eb667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da ikke det, for da blir jeg sett på som fattig å. Nei, det er fine og gode klær :) Å gi merke klær til unger er som å kaste penger ut av vinduet gitt...

 

Ja, for jeg kan si så mye at, jeg er livredd for at barna mine skal bli mobbet, eller andre skal se på oss som de med dårlig råd osv.

 

Vi har nokså godt råd, men jeg bruker penger på andre ting enn mærkeklær. Tiden der de vill ha merkeklær kommer tidsnok :)

 

Anonym poster: 8eb70399e73b4fc6c8b78f651a59a948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ikke at HM og lignende er "fattig klær". Min gutt bruker mye HM, Name it osv. Men vi bruker nesten bare Reima og Polarn o pyret ytterklær. Vi velger å legge pengene i ytterklær, og ikke så nøye på inneklær. Og vi har romslig økonomi.

 

Anonym poster: f5a081c45b0ae95c63bbcd31385847b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bruker også klær fra feks H&M, Cubus eller Lindex. De største har også noen klær fra merkeklærbutikker. De er spesielt glad i merket DC. Om noen mener det er tegn på fattigdom så hver så god.

 

Anonym poster: 352b504bd2e187247a23961cae6eaf45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper mesteparten av klærne fra cubus, h&m og name it. Ikke fordi jeg har spesielt dårlig råd, men fordi jeg synes klærne er både fine og har bra kvalitet :-)

 

Yttertøy og sko bruker jeg mer penger på siden det er viktig for å vite at jenta mi er både varm og tørr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kjøper inneklede berre frå desse butikkane, men er ikkje fattig for det. Eg vil berre ikkje bruke unødvenig mykje pengar på klede som ungane veks raskt i frå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da ikke det, for da blir jeg sett på som fattig å. Nei, det er fine og gode klær :) Å gi merke klær til unger er som å kaste penger ut av vinduet gitt...

 

Ikke helt enig. Særlig vintertøy er det store kvalitetsforskjeller på, det merker vi i barnehagen. Fleece fra hm varmer ikke mye, gitt...

 

Anonym poster: ca314e18ab8534690c8a0a91808eb667

 

Glemte og presisere at det kun gjaldt sokker, truser, strømpebukser, gensere og bukser. Uteklær bruker jeg ordntlige merker da. Stormberg, reima, vill, osv :)

 

Anonym poster: 8eb70399e73b4fc6c8b78f651a59a948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en del "merkeklær" til lillegutt. Men det er klær som min mamma har kjøpt, ho syns det er så stas ;) vi har blandt annet arvet mye fra Cubus, og bruker det masse. Så lenge klærne er gode spiller det ingen rolle hvor det er fra. Tenker ikke at man har dårlig råd fordi man kjøper klær derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha dummeste jeg har hørt:P mine barn går utelukkende i klær fra kjedebutikker og salgsvarer. Cherrox til 199 kr, gjerne noen dyrere goretex sko da, men generelt bare klær som er rimelig og helt ok.

vi har fint hus og kjører fin bil, har nok penger, men gidder ikke kjøpe reima klær osv.

 

Anonym poster: 6d79ca7dd2e88d658bbd67bae1c3310b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det jeg synes er fint. Om det er fra perfekt eller hm spiller ingen rolle. Men skal innrømme at jeg bruker litt ekstra penger på yttertøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Kjøper det jeg liker. Merkeklær gjerne brukt, for de er som regel like fine. Eller på salg da. Ytterklær har jeg vel merke, reima, pop, benetton, viking og stormberg bruker de denne vinteren :-)

 

Har masse cubus, hm og kapp ahl :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok noen ganger når det snakkes om hvilke merker man bruker (vet ikke nøyaktig hva det ble snakket om i den tråden du refererer til), så svarer de som har spesifikke merker de er veldig glad i. Dermed tror man at det er "normalen".

 

Kjøper bare barneklær (og forsåvidt voksenklær) i kjedebutikkene jeg. Kan aldri se for meg at noen tenker noe spesielt om meg for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har virkelig aldri falt meg inn å være redd for at noen skal tro vi er fattige :-D Hvis de gjorde; hva så?

Yttertøy er dyrt og gode merker, barnehagetøy er stort sett H&M eller zara og pentøy og helgeklær er en blanding av billig og uanstendig dyrt. Det siste fordi jeg har dyr smak selv og i blant lar meg rive med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei herremin! Synes det er bortkastet å kjøpe dyre merkeklær til barn. Mye bedre kjøpe billig og fint! :) De vokser jo ut av det fort som bare det, og klær til barn skal kunne BRUKES, ikke være på utstilling.

 

Ikke fan av merkeklær til meg selv heller jeg da, synes ikke noe om å gå rundt som en levende reklameplakat. De burde jo heller betalt OSS for å gå med reklame!! ;)

 

Anonym poster: bfb9151c363d6abca495ca8c9972a744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bryr meg overhodet ikke om hva "andre" syns om hva vår ettåring går kledt i i bhg. Der går forresten alle småbarna rundt i kosebukser og trøyer fra cubus/H&M osv hver dag; deilige klær for småbarn som vokser :) De fleste har lagt mer penger i yttertøy og sko. Barna skal tidsnok ha rådyre merkeklær når de blir eldre, så det å utelukkende kjøpe Ugly Childrens Clothing, Nøstebarn og andre rådyre klær til innebruk for små bhg-barn syns jeg er vanvittig pengesløseri.

 

Anonym poster: 9863582b42a339e885828b4ce01cfff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Jeg handler masse på både hm og Fretex og vil folk si jeg er fattig av den grunn så gjerne for meg. Hev hode jente... ingen tenker på slikt og gjør de det er de virkelig fattige. På hjerneceller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i lindex, kappahl, cubus, name it og ellos. Ullklede frå janus og devold bl a. Legg ikkje mykje pengar i bomullskleda (ikkje er dei mykje brukt heller, det er ull det går i).

Endret av ★julestjerne★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet masse klær til datteren min, og hun går i det. Ingen som ser at de er arvet for å si det sånn. Ellers kjøper jeg klær på H&M, Cubus og KappAhl. Hender jeg finner fine ting andre steder også, som Sparkjøp. Jeg blåser langt i hva andre synes om hvor jeg kjøper klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, føler meg steingammel når jeg leser disse trådene...Det er mange år siden jeg brydde meg om hva andre synes om meg og mitt... Jeg trenger heldigvis ikke kjøpe merkeklær for å tilfredstille andre folk og min egen usikkerhet. Tenk dere om, hva er det som er viktig i livet?? Hva slags merker det er på klærne kommer omtrent nederst på listen min. Ungene bryr seg i allefall ikke. Kjedebutikkene har gjerne masse fargerike og morsomme klær som barna liker, og for meg er det faktisk mye viktigere å kjøpe noe barna mine liker, fremfor å kjøpe noe nabokjerringa liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da ikke det, for da blir jeg sett på som fattig å. Nei, det er fine og gode klær :) Å gi merke klær til unger er som å kaste penger ut av vinduet gitt...
Ikke helt enig. Særlig vintertøy er det store kvalitetsforskjeller på, det merker vi i barnehagen. Fleece fra hm varmer ikke mye, gitt... Anonym poster: ca314e18ab8534690c8a0a91808eb667

 

Hva er galt med fleecen fra hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...