Gå til innhold

Fine jentenavn som slutter på a....


Fomle84

Anbefalte innlegg

Noen forslag? Har to jenter med et 4 bokstavs navn som slutter på a + et navn som slutter på e. Er gravid med nr. 3, ul på mandag. Tenker hvis det er ei jente til kan hun enten få noe i samme stil, eller et lengre navn slik at vi ikke trenger to. Hva tenker dere? Greit å tenke litt for å få helgen til å gå.. Er så spent.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hehe.. : ) Alva er kjempe fint : ) Men spørs om jeg får mannen med på det.. Han gir meg ingen forslag, etter å ha blitt nedstemt de to andre gangene... Er mye vanskeligere denne gangen. Har ei i den utvida familien vår som heter Ylva. Blir Alva for likt, herming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anora

Eliana

Olea

Vera

Klara

Miranda

Cecilia

Leonora

Ulrikka

 

Man kan jo fortsette i det uendelige med fine jentenavn som slutter på a.... ;)

Lykke til på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. : ) Alva er kjempe fint : ) Men spørs om jeg får mannen med på det.. Han gir meg ingen forslag, etter å ha blitt nedstemt de to andre gangene... Er mye vanskeligere denne gangen. Har ei i den utvida familien vår som heter Ylva. Blir Alva for likt, herming?

 

 

Jeg syntes ikke Alva og Ylva blir for likt. Jeg fikk heller ikke med mannen på å like Alva, men nå får vi en gutt til da :)

 

Syntes Alva Sofie klinger fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann syntes Alva ble for likt Ylva. Sofie har vi allerede brukt som navn nr. 2 på første.. Han vil ha Tiril hvis det blir ei jente og siden jeg har vært så påståelig tidligere med navn så har jeg jo litt lyst at han skal føle at han har valgt navnet... Så blir spennende å se på mandag da. Er nok lettere å ta stilling når vi vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ada

Anna

Anea

Amanda

Elida

Elina

Emilia

Dea

Leah

Mia

Mina

Selma

Sina

Julia

Frida

Filippa

Maia

Hanna

Hedda

Una

Olea

Livia

Leona

Saga

Stella

Vilja

Runa

Celina

Victoria

Erika

Wilma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna, Aida, Matea, Emilia, Lana, Maja - for eksempel:) Finnes så mange fine navn å velge mellom! Disse hadde vi på vår liste, i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril var knall fint jo.

 

Eva, der er jo fine kombinasjoner uendelige

Aurelia

Emiliana

 

Eg syntes ikkje Alva er for likt om det er nokon i familien eller naer omgangskrets, men for likt om det er nokon i soskenflokken. Paa soskenbarn syntes eg det gaar heilt fint.

 

Har dere navn nummer to klart? Er det oppkalling eller noko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Jeg syns hele verden har valgt "kort jentenavn som slutter på -a" de siste åra. Men om jeg skulle foreslå noe som ikke er så oppbrukt, så er disse litt "friske":

 

Fia

Greta

Nanna

Eva

Eugenia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jentenavn som slutter på -a som jeg liker:

 

Viola

Elvira

Eugenia

Augusta

Vera

Tyra

Flora

Teodora

Dorotea

Aurora

Nora

Lydia

Alva

Olava

Cordelia

Henrietta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril var knall fint jo.

 

Eva, der er jo fine kombinasjoner uendelige

Aurelia

Emiliana

 

Eg syntes ikkje Alva er for likt om det er nokon i familien eller naer omgangskrets, men for likt om det er nokon i soskenflokken. Paa soskenbarn syntes eg det gaar heilt fint.

 

Har dere navn nummer to klart? Er det oppkalling eller noko?

Det blir en gutt! Hehe.. Så da er det ikke vits i å tenke jentenavn lenger ; p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...