Gå til innhold

vekke barnet for å gi paracet pga høy feber?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt på halvannet år har feber. Hun fikk paracet 17.30 for da var febern høy igjen,og stigende. Nå har jeg målt henne på nytt,og febern er på ny ganske høy, så jeg vil egentlig gi paracet. Men hun sover! skal jeg vekke henne, eller våkner de selv hvis de trenger ny dose? Hun må ha flytende,så hun må jo være våken nok til å svelge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor høy er feberen? du vet at det er en grunn til at man har feber? den tar knekken på virus så man bør kun gi det om det er høyest nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Ikke vekk henne! Kroppen jobber godt med årsaken til feberen mens barnet sover. Gi heller ny dose hvis hun våkner i natt og det virker som hun trenger påfyll. Pass på å gi henne drikke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke stikkpiller?

Da slipper du å vekke henne. Om du ikke har eller kan få tak i så ville jeg vekt henne og fått i henne flytende.

 

De våkner ikke av seg selv nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Febern er på 39,4 nå. Hennes normale temp i frisk tilstand er 36,4. Vi har feberkramper på nesten alle barna i min familie, så er derfor jeg blir usikker. Jeg vet at feber normalt sett er nyttig for å fjerne ting fra kroppen ja ;-) hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blr absolutt gi Paracet hvis feberen er stigende og du selv også skal gå å legge deg. Unngå feberkramper. Hvorfor ikke gi et lite barn paracet ved høy feber om natta??

 

Hvis du er i tvil, ring legevakta NÅ og spør. Jeg hadde aldri våget å la være. Du trenger ikke vekke bevisst, ta av bleien i senga og gi stikkpille, sannsynligvis vil hun ikke våkne.

 

Jeg har opplevd feberkramper 2 ganger...anbefales ikke!!

 

Ring legevakta, få profosjonelt råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda,har stikkpiller,men etter hun måtte operere bort en tumor i endetarmen,har hun fått helt skrekken for rumpa si, så jeg vil ikke rippe opp i det før det går an å vaske henne uten at hun blir redd. (såret har grodd fint, og dette er en god stund siden,så dette er ikke skyld i feber,er kun "traumer" ang rumpa si). Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt skremt av rådene her. Et lite barn med stigende temp over 39 grader på natta og historie med feberkramper i familien (arvelig) SKAL ha paracet!!

 

Vi har hatt kramper på begge barna, begge hentet i ambulanse og vi har fatt beskjed at barn som er utsatt for feberkramper har myye lavere terskel for å få paracet.

Hadde aldri våget å gå å legge meg uten å gi paracet. Ville også hatt brnet i sengen ved så høy feber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en av ungene har hatt 39,4 i feber hadde jeg ikke gått å lagt meg uten å gi de febernedsettende først altså.

 

Jeg hadde vekt henne, gitt febernedsettende.

 

Mye feberkramper i min familie så det har jeg respekt for, helt greit å la ungene gå med 38 i feber, men når den nærmer seg 39,5 får de febernedsettende av meg. Legen vår sier vi alltid skal gi når feberen er over 39 pga feberkrampene i familien, dette er jo arvelig og ligger til visse familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekk henne å gi medisin. Selv opplevd feberkramper og det er forferdelig. Dere som sier nei; tar dere ikke noe selv ved 40 i feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vekket jeg henne og ga paracet. Ikke veldig fornøyd frøken, men ihvertfall en stk roligere mamma,og snart litt lavere temp. Nå ligger hun og prater med bamsen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vekket jeg henne og ga paracet. Ikke veldig fornøyd frøken, men ihvertfall en stk roligere mamma,og snart litt lavere temp. Nå ligger hun og prater med bamsen :-P

 

BRa!! Hadde vært galskap å ikke gjøre det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...