Gå til innhold

Hva synes dere om slike navn?


Lykkeleg

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om slike tradisjonsnavn som Ole, Hans, Henrik, Leif, Lars, Magnus osv.? jeg synes de er ganske fine. Er ikke så begeistret for navn som Liam, Nathaniel og sånn, synes det blir sånne navn som jeg ikke forbinder voksne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes dere om slike tradisjonsnavn som Ole, Hans, Henrik, Leif, Lars, Magnus osv.? jeg synes de er ganske fine. Er ikke så begeistret for navn som Liam, Nathaniel og sånn, synes det blir sånne navn som jeg ikke forbinder voksne med.

 

Jeg har en liten Hans:) Så syns naturlig nok det er det fineste som finnes, så deler nok navne"smaken" din der Lykkeleg. Ole er på listen denne gang, he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om slike tradisjonsnavn som Ole, Hans, Henrik, Leif, Lars, Magnus osv.? jeg synes de er ganske fine. Er ikke så begeistret for navn som Liam, Nathaniel og sånn, synes det blir sånne navn som jeg ikke forbinder voksne med.

 

Liker veldig godt Ole,Henrik,Lars og Magnus,men liker også sånne navn som Matheo,Liam,Nathaniel også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt morsomt at de navnene som er på topplista nesten ikke er brukt her jeg bor. Her er det nesten bare navn som Hans, Ole, Fredrik og Leif som blir brukt. Men så bor jo jeg på landet også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er fine navn!

Jeg liker godt norske navn som Magnus, Olav osv.

Men liker også veldig godt f. eks William :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker veldig godt navn som Simon, Magnus, Ole, Erik. Men er og glad i navn som Theo, Emilian, Mikkel. Så jeg har litt delte meninger om det:)

Selv har jeg to barn som heter Aron og Eira:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nogen er fine, andre er ikke helt min smak - men sånn er det med de nyere navn også.

Jeg liker f eks Ole og Henrik men er ikke glad i Per, Karl og Lars.

Jeg liker Nathaniel men ikke Liam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nogen er fine, andre er ikke helt min smak - men sånn er det med de nyere navn også.

Jeg liker f eks Ole og Henrik men er ikke glad i Per, Karl og Lars.

Jeg liker Nathaniel men ikke Liam.

Enig med deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ganske lik smak som deg, Lykkeleg, når det gjelder dette. Her vil det nok bli en Ole, ellers har vi vært inne på Lars, Erik og Henrik. Både jeg og mannen liker godt denne typen navn. Jeg kunne også gjerne tatt eldre navn, som Selmer og Valdemar, men det blir nok litt for voldsomt for mannen ;) Disse nyere navnene blir rett og slett litt for søte for meg. Men ettersom man blir mer vant til å høre dem, kan det jo hende det forandrer seg også. Bor også på landet forresten, hvor vi holder mest på disse gamle navna, så det kan jo hende det er litt av grunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noen av de kjedeligste navnene jeg vet om,så jeg liker de ikke.

å navnet Liam liker jeg heller ikke.

Er litt kresen på navn :P

Her sto det kun mellom to navn når jeg fikk gutt,så det sier litt om hvor mange navn jeg ikke liker hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om slike tradisjonsnavn som Ole, Hans, Henrik, Leif, Lars, Magnus osv.? jeg synes de er ganske fine. Er ikke så begeistret for navn som Liam, Nathaniel og sånn, synes det blir sånne navn som jeg ikke forbinder voksne med.

 

Liker ikke så godt Hans og Magnus, men liker den type navn. Har Øystein, åsmund, Torleif etc på lista mi, som er litt samme sjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Liam og Nathaniel er kjempe fine navn! jeg liker virkelig ikke slike navn mange liker her! :)

Nå liker jeg navn som Zacarihas, Emilian osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes navnene er veldig kjedelige..altfor mange i Norge som har de navnene. Liker heller nye, spennende, internasjonale navn.

 

Har du tenkt på at de nye og spennende internasjonale navnene også vil bli vanlige etterhvert? At faktisk er de fleste av dem allerede ganske nær topp 10 lista.

Det er nok mange som har disse tradisjonelle norske navnene, men flesteparten av de er godt over 40 år og eldre. Svært få små barn har disse navnene, og hvis ingen bruker de vil de jo dø ut.

Jeg vil heller kalle sønnen min øystein enn Liam, Nathaniel eller Lucas, da veit jeg at sannsynligheten for at 2 eller fler bærer samme navn i klassen/barnehagen er så godt som lik null. Men nå er ikke jeg så opptatt av å være så internasjonal heller da. Jeg er norsk og bor i norge og trives liker tanken på at vi har noen navn som på en måte er "bare våre" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for både det gamledagse og tradisjonelle, og noen av de såkalte trendy navnene. For 4 år siden, trodde jeg at jeg hadde en Tor Gudmund i magen.... Han endte opp med å hete Liam. Han kjentes ut, og så ut som en Liam, uavhengig av trend. Mannen min og jeg liker som sagt det tradisjonelle, gjerne kalle opp etter forledre/besteforeldre osv., men er også begeistret for britiske navn, derav Liam. Liker Scott og Aiden også, men vet mange synes det er spesielt. Får vi noen gang ei jente, skal hun hete Lilly, etter min mormor. Kjenn på magefølelsen, ev. 3D-ul eller hvis man venter til barnet er født. Da kan det være lettere å bestemme seg. Tidlig i svangerskapet "var Liam en Tor Gudmund eller Loke", han kunne aldri het annet enn britiske Liam <3, tross av at vi liker gode, gamledagse norske navn også ;-) Morsomt med navn, altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig veldig glad i tradisjonsnavn, og selv har jeg en liten Ola. Hadde vi fått en gutt til, ville vi trolig valgt Magnus, Erik eller Henrik. Men denne gangen er den en liten jente i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes navnene er veldig kjedelige..altfor mange i Norge som har de navnene. Liker heller nye, spennende, internasjonale navn.

 

Har du tenkt på at de nye og spennende internasjonale navnene også vil bli vanlige etterhvert? At faktisk er de fleste av dem allerede ganske nær topp 10 lista.

Det er nok mange som har disse tradisjonelle norske navnene, men flesteparten av de er godt over 40 år og eldre. Svært få små barn har disse navnene, og hvis ingen bruker de vil de jo dø ut.

Jeg vil heller kalle sønnen min øystein enn Liam, Nathaniel eller Lucas, da veit jeg at sannsynligheten for at 2 eller fler bærer samme navn i klassen/barnehagen er så godt som lik null. Men nå er ikke jeg så opptatt av å være så internasjonal heller da. Jeg er norsk og bor i norge og trives liker tanken på at vi har noen navn som på en måte er "bare våre" .

 

 

kjære deg! la nå folk ha andre meninger enn deg da! du hogger jo til her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes navnene er veldig kjedelige..altfor mange i Norge som har de navnene. Liker heller nye, spennende, internasjonale navn.

 

Har du tenkt på at de nye og spennende internasjonale navnene også vil bli vanlige etterhvert? At faktisk er de fleste av dem allerede ganske nær topp 10 lista.

Det er nok mange som har disse tradisjonelle norske navnene, men flesteparten av de er godt over 40 år og eldre. Svært få små barn har disse navnene, og hvis ingen bruker de vil de jo dø ut.

Jeg vil heller kalle sønnen min øystein enn Liam, Nathaniel eller Lucas, da veit jeg at sannsynligheten for at 2 eller fler bærer samme navn i klassen/barnehagen er så godt som lik null. Men nå er ikke jeg så opptatt av å være så internasjonal heller da. Jeg er norsk og bor i norge og trives liker tanken på at vi har noen navn som på en måte er "bare våre" .

 

Er klar over det du sier, men jeg ville heller valgt et navn som 500 stykker i Norge heter nå, og som kanskje 10 000 heter om 20 år, enn navn som 10-30 tusen heter nå, uavhenging om de er over 40 år. Men dette går vel også på hvilken stil man liker.

 

Ville forøvrig ikke kalt ungen Lucas eller Liam, ikke fordi de ikke er fine, for det synes jeg, men fordi det er litt for vanlig nå, altså for mange som har de navnene i Norge nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...