Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene?


♡ Mams og gutten ♡

Anbefalte innlegg

Når kom dine strekkmerker? Jeg har hørt at det er vanligst på slutten av graviditeten, men når på slutten? Er det sånn at hvis du slipper med første, så slipper du med andremann også? *Litt nervøs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men jeg gikk ihvertfall gjennom tre svangerskap uten ett eneste strekkmerke.

La på meg normalt hver gang.

Tror det er mest genene som avgjør om du får strekkmerker, og så gjelder det jo å ikke legge på seg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forsåvidt ingen med førstemann, men hadde noen gamle(og bortimot usynlige) som ble mer tydelige mot slutten. De "forsvant" igjen etter fødsel.

 

Hadde ikke noe særlig mer i andre svangerskap, men både de gamle og noen nye, ble en del mer synlige etter fødsel. Og er det fortsatt, 18 mnd siden siste fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en enorm mage med førstemann, men slapp unna strekkmerker. Er 165 høy og var 110 cm rundt magen like før jeg fødte.... Smurte magen 3 ganger daglig med fet krem, aner ikke om det hjalp men da visste jeg hvertfall at jeg hadde gjort alt jeg kunne for å forebygge strekkmerker. Har små, hvite sølvfargede strekkmerker over hoftene etter puberteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk strekkmerkene før magen kom.. fikk di i andre trimester, svært lite trivelig..

Men strekkmerker har veldig mye med arv og gener og gjøre, så det kommer på det samme om hvor mye du smører deg med alskens ting, er jo også underhuden som sprekker og den er litt vansklig å få smurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 17+5 nå, og har mye strekkmerker på både hofter, lår, og rumpe fra tenårene, men nå har det jaggu kommet et par nye, fremdeles små og svake men mer blålige enn de gamle, og de ligger sideveis (ikke oppover slik alle de andre strekkmerkene, unntatt de på rumpa da...), og så er de veldig langt nede, så ikke synlig når jeg går med bukse foreløpig. Jeg har lett for å få strekkmerker, så jeg forventer nesten å se ut som et skrukketroll innen fødselen starter, ja!

 

Men magen er såvidt begynt å komme nå, så strekkmerkene kom før magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Med førstemann trodde jeg selv at jeg bare hadde fått noen få på siden av magen.. En når snuppa var født og jeg faktisk kunne se 'undersiden' av magen, så innså jeg at det ikke stemte helt.. Masse flotte blårøde striper..

 

Men hvis jeg først skal ha noen skavanker (ikke at strekkmerker er den eneste jeg har altså..) så synes jeg strekkmerker er greit.. Det er tydelig hva det er, og jeg kan med stolthet si at kroppen min har bært frem to fantastiske barn (snart i hvert fall.. Bare han lille store bedagelige veslegutt som er inni magen kan bestemme seg for å komme ut snart..)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eelis+kian ♥

Rundt halvveis begynte det, tror jeg. Fikk et piiiiiiittelite, omtrent 2 cm langt, over et vannkopp-arr jeg har på magen. Men så strakk det seg noe helt jævlig, og nå er det ene strekkmerket 10 cm langt :D

 

Også eskalerte det bare etter det. Halve magen er strekkistrekkistrekk, andre halvdel har bare det ene jævlig lange merket. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ett eneste strekkmerke før begynnelsen av uke 38. Da kom de. De var ikke mange eller store, men de synes. Og ett på den ene puppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk strekkmerker med nr1, 4-6 uker før fødsel, trodde ikke det var mulig å få mer strekkmerker med nr2, som kom året etter, men joda! pupper, mage, på siden av magen, rompa, lår, t.o.m litt på leggene...!

Var flink med å smøre meg, men pga kvalme tok jeg ikke tran (leste en plass at det er viktig å smøre "innsiden" og)

 

No med nr3, har jeg fått litt på magen, denne gangen "bortover" strekkmerker, ikke "nedover" ;)

 

Min mor fikk ingen, men min bestemor fikk mange, så alle disse strekkmerkene mine er verdt sin lengde i gull, visst jentungen min slipper unna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er 100 % på grunn av gener, hvorfor fikk jeg så mange strekkmerker over hofter/rumpe i puberteten, og ingenting når jeg gikk gravid med enorm mage 15 år senere? Tror faktisk det kan gi gevinst å smøre masse, masse jeg...

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en del på hofter, rompe og lår fra puberteten, det er greit nok det, har blittt venn med de for lenge siden.

Nå fikk jeg masse strekkmerker på puppene når de begynte å sprenge et par dager etter fødsel, men de er nesen borte nå, kan bare kjenne at huden er tynnere og ikke like fast. å så fikk jeg 4 små på ca en cm bak rett under rompa under svangerskapet og ett bittelite 5 mm kanskje ut av et gammelt arr på magen dagen etter fødsel... rart hvordan de bestemmer seg for å komme her, og her men ikke der :P Skal nå bli god venn med de nye og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På magen kom mine ca i uke 30. med førstemann. Er i uke 30 nå med ei jente, de er ikke blitt storre eller lengre til nå, men det blir de jo sikkert. Deilig.. Men har plutselig fått på låra og rævva.

 

Fantastisk følelse, og det er jo så verdt det fordi ungene mine er så pene. LåL, jeg vil gjerne få føle meg vel selv også asså, og det er forferdelig kjedelig.

Her blir det mageplastikk når jeg er ferdig med barn.

 

Er forresten ikke overvektig når jeg ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen før rundt uke 35-36, og da ble magen seende ut som en slagmark... Fikk mange, tett i tett, langs hele magen og opp til navelen.. Ser fortsatt ikke noe særlig pent ut nå 8mnd etter fødselen, og kommer nok aldri til å se bra ut heller, men det er greit, for jeg har jo verdens beste grunn for at de er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...