Gå til innhold

Nabo som jobber i barnevernet som er flink og "passe" på hva som er bra for våre barn:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bl.annet var vi for noen helger siden i 50 års dag og ungene på 9 og 13 år var med oss, vi både spiste og drakk god mat og barna våre var på eget rom med flere barn der de spilte tv spill og underholdt hverandre. Da klokken passerte 23 om kvelden fikk jeg en sms at hun syntes jeg burde ta med begge barna våre og komme hjem da det ikke var anbefalt at de var på fest der det fløt alkohol!

 

For det første var ingen overstadig beruset og for det andre synes jeg hun blander seg vel mye i det vi driver med på fritiden.

 

En annen nabo hadde tatt barna med på Rått og Råde i går og da hadde hun sendt sms at hun anbefalte at de tok med seg barna hjem da det kunne bli fri flyt av fulle folk og ting som barn strengt tatt ikke behøvde og få oppleve i barnealder!

 

Jeg synes dette er frekt og i tillegg blander hun seg inn i våre privatliv på en særdeles ugunstig måte.

 

Vi kjenner jo barna våre bedre enn hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså en nabo som blander seg inn sånn? Og som jobber i barnevernet?

 

Da hadde jeg tatt kontakt med hennes leder og sagt fra om at hun blander seg inn i privatlivet til folk uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å diskutere på forhånd hva som er lurt og ikke, men å sende sms til en NABO ut på kvelden? Eh.... weird...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt til henne at den dagen dere føler behov for hennes mening, så spør dere etter den, og i mellomtiden får hun passe sine egne saker. Hvis ikke hun klarer det så tar dere kontakt med sjefen hennes,

 

Får da være måte på frekkhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet hun hvor dere er og hvor lenge dere er der? Om dere selv informerer henne, vel vitende om hvordan hun holder på, så har dere kun dere selv å takke. Punkt en er vel å slutte med å detaljinformere henne, samt fortelle henne hva du synes om hennes forsøk på å bestemme over dine barn. Om det ikke nytter, kan du vurdere andre tiltak, som for eksempel å kontakte barnevernet der hun jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at barna mine er endel hos hennes barn og da sier de sikkert at vi skal bort og lignende, jeg vet hun spør ungene om alt mulig, så det er ikke vi voksne som utleverer alt hun vet. Bl.annet spurte hun min sønn om hvorfor min mann for en tid tilbake var innlagt på sykehuset, årsaken til dette visste ikke min sønn og ikke behøvde han vite dette heller og da var hun nysgjerrig og ville vite dette også for min sønn kom jo hjem og spurte hvorfor pappa måtte være på sykehus for en tid tilbake.

 

Jeg selv jobber som sykepleier og kunne aldri falt meg inn og begynt og granske andre mennesker slik hun gjør.

 

Har sluttet og svare på sms om hva hun anbefaler eller ikke, trodde kanskje hun tok lunta da, men neida ikke enda:(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kanskje nyutdannet..? Eller jobbet i bv litt for lenge? Jeg ville kontaktet hennes overordnede. Jeg er selv bv pedagog, men å oppføre seg slikt som deres nabo gjør er hinsides! Det er ikke lov, faktisk vil jeg kalle det maktmisbruk selvom hun ikke truer med å melde dere eller noe slikt. Det at hun blander seg inn i dette vel vitende om at dere vet hva hun jobber med ville jeg oppfattet som en trussel, et stort overtramp av yrkesetiske retningslinjer og definitivt maktmisbruk. Jeg hadde ikke vært i tvil, kontakt sjefen hennes! Hennes jobb er tross alt ikke å passe på naboene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde svart: jeg og mannen er for full til å komme oss hjem, vi blir vel på fest hele natten, ungene spiller tv spill og har det sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, snakk om å leke politi.

Dere får lære opp sønnen deres til å si at dere skal på bibeltreff eller møte i avholdsforeningen, mensa e.l. Evt en tur til Det-skal-du-hoppe-og-drite-i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får lære opp sønnen deres til å si at dere skal på bibeltreff eller møte i avholdsforeningen

 

Da tenker hun at dere er tvilsomme sektmedlemmer som ikke oppfyller de dagsaktuelle krav til foreldreskap!

Nei, er nok bedre å si at dere har ei tante som er sosionom, og at det er mange tvilsomme foreldre i byen.

Er det forresten ikke noe galt med denne naboen og hennes barn? Gir hun dem fullgod omsorg i forhold til dagsaktuelle krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel at barn ikke bør oppleve å være med på fest med tydelig berusede personer i det hele tatt, men ser at dine er litt større barn... Du skriver at ingen var "overstadig beruset", og da lurer jeg på om du synes det er greit med våkne barn på fest så lenge ingen sjangler, snøvler eller spyr? Eller mener du at det var en hyggelig fest, med brisne voksne?

 

Hvis barna var med på festival tidlig på dagen eller kvelden, og dere ikke drakk mer enn en øl eller to, så kan jeg ikke forstå hva som skal være problemet med det. Tror det derimot er kulturelt sunt og morsomt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be henne passe sine egne saker, hun blander seg utidig inn i andres privatliv. Vær kort og skarp i en sms, om hun ikke "hører etter" sladre til sjefen hennes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt det videre.....Nesten litt sånn stalkertendenser dette her!

Lurer virkelig på hvordan hun fungerer i jobben sin som bv.pedagog. Klarer hun å ta skjønnsmessige vurderinger? Noen har visst dykket hodet for langt inn i bøkene og ikke kommet seg opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sikkert nylig vært på et kurs om barn og rus hos foreldrene og så bobler det over med iver etter å sørge for at barn ikke blir eksponert for fyll. Jeg tror jeg ville sagt veldig tydelig til henne at jeg opplevde det som utidig at hun blander seg sånn og bedt henne om å stoppe å sende SMSer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt uakseptabelt. Virker som hun er litt for opptatt av å tenke jobb på fritiden også. Jeg synes hun misbruker stillingen sin, og lurer på om hensikten hennes er å "bevise" at dette kan hun noe om, fordi hun jobber i faget. Samtidig synes jeg hun bør holde seg for god til å "stalke" bekjente på denne måten, da det kan være ubehagelig for noen at en fra barnevernet kommenterer oppdragelse og grenser på denne måten. Jeg heller mot å tro at hun er nyutdannet eller ny i jobben, og at hun ser etter "tegn" som hun kan kommentere. Jeg synes du bør si fra til henne at du finner dette ubehagelig eller unødvendig.

 

Jobber selv i barnevernet, og det ville ikke falt meg inn å kommentere bekjente på denne måten. Hadde jeg vært bekymret for barnas omsorg på generell basis, ville jeg tatt det opp med foreldrene først, for så å melde til barnevernet. Men det er nok ikke det som er tilfelle her, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva du svarte henne på den meldingen? En ting skal du ikke gjøre, og det er å føye deg under for henne. Den tilfredstillelsen og makten skal hun ikke få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er snill og faktisk advarer dere? Kanskje barnevernet i deres kommune er strenge på det med å ha barn med på fest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er snill og faktisk advarer dere? Kanskje barnevernet i deres kommune er strenge på det med å ha barn med på fest?

 

Jeg skulle gjerne likt å se den kommunen som faktisk bruker kapasitet og tiltak på ellers gode foreldre som tar meg seg barn et sted det drikkes alkohol. Den kommunen finnes ikke, så vidt meg bekjent. Jobber selv i barnevernet og har i hvert fall litt oversikt over kommunene i region øst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å snakke med henne? Jeg syns det blir feil å snakke med sjefen hennes uten å ha forsøkt å si fra til henne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell på utagerende festing og et 50-årslag. I et 50-årslag er det formodentlig en del ordentlige personer til stede.

 

Det verste er nesten hvordan hun visste at barna i nabohusene ikke var kommet hjem... Hun må ha hatt det så rolig hjemme hos seg selv at hun kunne følge med på det som skjedde i nabolaget. "Nei, ikke ha det så høyt, Ivar, jeg må kunne høre om de rabagastene hos naboen kommer hjem før 11!"

 

Eller ser hun parkeringsplassen og bilene fra vinduet sitt? Om ikke, har hun kanskje tatt seg en runde i nabolaget og sett om den faste parkeringsplassen din var tom.

Eller sett om huset virket stille. I tilfelle er det spionasje. Men Bv-ere har for vane å kikke inn vinduene hvis det er noe de er spesielt bekymret for.

 

Hun har sikkert på forhånd bestemt seg for at hvis nabobarna ikke har kommet hjem til klokka 11, skal hun sende melding til foreldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...