Gå til innhold

Når fester hodet seg?


YumYum2

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag og hodet var så godt som festet, kunne såvidt rykke litt på det. Er 33+3. Når festet deres barn seg?

Er andregangs, men forrige tulle lå i seteleie og ble tatt med KS i uke 34.

Trodde ikke det var så vanlig at de festet seg når man var andregangs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodet trenger ikke feste seg før fødsel i det hele tatt. Jeg venter tredje, og hverken med denne (uke 38 nå) eller de to andre har hodet "festet seg" før fødselen (men de har alle ligget med hodet ned mot bekkenåpningen fra ca uke 30). Tvert i mot, har ungene stått høyt i magen helt frem til siste øyeblikk før fødsel.

 

Dette har medført hos meg, at når vannet har gått har det virkelig gått med full plask. Barna har blitt født bare minutter etterpå. Har vært lurefødsler ingen forutså to ganger, så spent på tredjesnupp nå.

Endret av eaglebeagle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var bare at jordmor mente ho kom til å feste seg hvert øyeblikk. Jeg er bare sjeleglad om ho gjør det for vil gjerne slippe seteleie denne gangen :) Så jeg håper vel litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til jordmor idag er 33+3 hodet var ikkje festa, ho sa de ikkje var vanlig på fleregangsfødende.. so er spendt når eg skal innijenn om 3 uker :) mine 2 andre festa hode seg i uke 32 meina eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var bare at jordmor mente ho kom til å feste seg hvert øyeblikk. Jeg er bare sjeleglad om ho gjør det for vil gjerne slippe seteleie denne gangen :) Så jeg håper vel litt :)
Kan godt være det fester seg - da har nok jordmor konstatert at hun står dypt og nesten ikke kan rikkes. Men det er ingen regel om at de Må feste seg :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var bare at jordmor mente ho kom til å feste seg hvert øyeblikk. Jeg er bare sjeleglad om ho gjør det for vil gjerne slippe seteleie denne gangen :) Så jeg håper vel litt :)
Kan godt være det fester seg - da har nok jordmor konstatert at hun står dypt og nesten ikke kan rikkes. Men det er ingen regel om at de Må feste seg :-)

 

Nei, men hvis de gjør det, vil det da si at fødselen nærmer seg? Eller kan de "sitte fast" i mange uker før de velger å kmme ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Var bare at jordmor mente ho kom til å feste seg hvert øyeblikk. Jeg er bare sjeleglad om ho gjør det for vil gjerne slippe seteleie denne gangen :) Så jeg håper vel litt :)
Kan godt være det fester seg - da har nok jordmor konstatert at hun står dypt og nesten ikke kan rikkes. Men det er ingen regel om at de Må feste seg :-)
Nei, men hvis de gjør det, vil det da si at fødselen nærmer seg? Eller kan de "sitte fast" i mange uker før de velger å kmme ut?
Akk, den som visste det :-) Sitter med rieteller selv nå, har hatt regelmessige og vonde rier to kvelder på rad, men så gir det seg etter et par timer. Og her er det ikke festet for å si det sånn :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var bare at jordmor mente ho kom til å feste seg hvert øyeblikk. Jeg er bare sjeleglad om ho gjør det for vil gjerne slippe seteleie denne gangen :) Så jeg håper vel litt :)
Kan godt være det fester seg - da har nok jordmor konstatert at hun står dypt og nesten ikke kan rikkes. Men det er ingen regel om at de Må feste seg :-)

 

Nei, men hvis de gjør det, vil det da si at fødselen nærmer seg? Eller kan de "sitte fast" i mange uker før de velger å kmme ut?

De kan være festet en god stund før fødsel ja ;) Ikke det svaret du ville ha sikkert, men slik er det..... Her er ingenting festet og er i uke 38+2 med nr 3. Nr 2 festet seg aldri, men kom likevel til termin. Nr 1 festet seg tre uker før fødsel. Ikke noe fasitsvar på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var bare at jordmor mente ho kom til å feste seg hvert øyeblikk. Jeg er bare sjeleglad om ho gjør det for vil gjerne slippe seteleie denne gangen :) Så jeg håper vel litt :)
Kan godt være det fester seg - da har nok jordmor konstatert at hun står dypt og nesten ikke kan rikkes. Men det er ingen regel om at de Må feste seg :-)
Nei, men hvis de gjør det, vil det da si at fødselen nærmer seg? Eller kan de "sitte fast" i mange uker før de velger å kmme ut?
De kan være festet en god stund før fødsel ja ;) Ikke det svaret du ville ha sikkert, men slik er det..... Her er ingenting festet og er i uke 38+2 med nr 3. Nr 2 festet seg aldri, men kom likevel til termin. Nr 1 festet seg tre uker før fødsel. Ikke noe fasitsvar på dette :)

 

Er absolutt ikke klar for å føde enda :P Fødte i uke 34 sist og har nå så og si alt klart i tilfelle, men vil ho skal holde seg inne til iallefall uke 37-38 :) Jobber enda og vil ha litt alenetid i permisjon, gjøre siste klart og selvsagt at ho skal bli "ferdig kokt" og skal slippe prematur trøbbel :)

 

ønsker bare så inderlig å føde vaginalt denne gangen så at ho fester seg i hodeleie er jo en garantibilett til nettopp det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...