Gå til innhold

Hvor skal jeg gjøre av alle tingene mine før fotografering og visning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal selge huset mitt og heldigvis har jeg en ganske enkel stil så det flommer ikke over av al mulig rart men sliter allikevel med hvor jeg skal gjøre av alle tingene? Alt må jo være striglet og jeg skal ha selge før jeg overtar det huset jeg skal flytte til...

 

Har en bod men det er jo begrenset hvor mye jeg får inni den, dessuten så skal jo den også sees på visningen...

 

Hvordan har dere andre fått det til sånn rent praktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyll opp bilen under visning. Det gjorde jeg. Ingen naboer du kan låne litt plass til for noen uker? Evt foreldre og eller søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymret meg også for dette, men kjøpte ny før salg, så hiver alt inn der! Men enig med resten, bilen, eventuelt hos venner/fam kort tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte "overflødige ting" hos svigers. I tillegg lastet jeg opp bilen med ting de dagene vi hadde visning. Så sikkert rå bra ut, siden jeg kjørte rundt med skittentøys kurven i bilen ett par dager.. Kunne jo ikke ha den stående på badet...:)

 

Hør med venner eller familie om de kan "offre" litt plass til dere for noen dager:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leide lager hvor vi satte omtrent halvparten av alt vi eide, og ting som skittentøysdunk og håndlepapirholder satte vi i boden til naboen mens vi hadde visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stæsja garasjen og kjelleren full, og flytta på ting ettersom fotografen tok bildene. Det er utrolig hva som kan befinne seg bak ryggen til fotografen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Til fotografering brydde vi oss ikke, da var det bare å flytte ting ut av bildet. På visning lånte vi henger av noen venner, og fylte bil og henger og parkert hos noen naboer et par gater borti gata.

 

Siste gang vi solgte hadde vi ikke mulighet til å stable bort ting, så da var det bare å rydde så godt vi kunne, hive det som skulle hives, legge det vi kunne på diverse boder / skap og under senga og ellers sørge for at møblene stod på en så gunstig måte som mulig. Og jammen meg fikk vi en fantastisk god pris for huset og solgte fort selv med møbler og bilder og ting vi ellers ville ha satt ut.

Endret av ronja røverdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemor og lillefrøken

Det kan være en fordel å flytte unna alt som ikke er nødvendig, altså ikke bare pynt og dilldall men også overflødige møbler. Hvis du ikke par plass i bod/garasje (er ikke så farlig om det ikke er bilder herifra eller om dette er fullt på visning, det er ganske normalt) og heller ikke har noen andre å olassere det hos, evt ny bolig, så ville jeg undersøkt leiepris på lager eller henger for å oppbevare i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde da beholdt alle tingene mine, er jo ikke sånn at de som kommer på visning tror at jeg er overjordisk eller noe og ikke har skittentøys kurv, klær i skapet, møbler i stua og litt pynt her og der..

De kan ikke forvente at jeg skal tømme/renske huset før visning, men selvfølgelig rydder man etter beste evne.

Greit nok at folk gjerne vil "se" hvordan deres ting vil passe i huset/leil osv, men man kan da det når det står møbler der fra før av...

Siste vi solgte leil. bakte jeg boller til de som kom på visning, da luktet det nybakte boller i hele huset, og de fleste som kom på visning komenterte at det var kjekt og at det fikk det til å bli litt mer hjemmekos av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillemor og lillefrøken

jeg hadde da beholdt alle tingene mine, er jo ikke sånn at de som kommer på visning tror at jeg er overjordisk eller noe og ikke har skittentøys kurv, klær i skapet, møbler i stua og litt pynt her og der..

De kan ikke forvente at jeg skal tømme/renske huset før visning, men selvfølgelig rydder man etter beste evne.

Greit nok at folk gjerne vil "se" hvordan deres ting vil passe i huset/leil osv, men man kan da det når det står møbler der fra før av...

Siste vi solgte leil. bakte jeg boller til de som kom på visning, da luktet det nybakte boller i hele huset, og de fleste som kom på visning komenterte at det var kjekt og at det fikk det til å bli litt mer hjemmekos av det.

 

Ingen som forventer det tror jeg. Men er større sjanse til å få flere interresserte og høyere bud. Fordi førsteinntrykket er bedre, og mindre personlig, på en positiv måte. Påstår de "profesjonelle" iallfall, men det er jo helt opp til selgeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...