Gå til innhold

Venter på mensen


MammaHåp1

Anbefalte innlegg

Gjest usababy

Venter her og...dag 40 idag og fortsatt ingen mens :( Men jeg vil tro det er rett rundt hjørnet. Håper på progynova-start i løpet av få dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg syns jeg har vært flink, for nå er jeg min rake motsetning! Jeg elsker slt som er usunt, og hater også te!! Men når jeg lieste om det å spise seg gravid så ble jeg veldig motivert. Sikkert så mye bra der ute som vi ikke vet om, jeg leser og leser og leser.....prøver å bli klok på dette :P men det er jaggu meg ikke enkelt.....så masse argumeneter og motargumenter om det ene og det andre....og her sitter jeg som et stort spørsmåltegn:s da er det bare en ting ø gjøre da...prøve ut tusen ting!!!:)

 

Ok, det var det jeg trodde , da blir det sikkert insett den 20 august da på meg:) great!!:)))

Jeg har brukt progynova i 1.5 uke tidligere, merket ikke noe spesielt utflod. Jeg husker ikke at jeg hadde noen spesielle bivirkninger. Det er visst stengt tlf på st olavs nå, åpner ikke før torsdag 9 august, så da får jeg vente noen dager til å ringe inn.

 

Meeeen i dag er det jo mandag, å du skal sette inn 2 egg:)) såå spennende. Er du der nå kanskje?? Fortell hvordan det gikk, å masse lykke til:)))))))

 

Usababy: 40 dager??? Oi det var lenge, da må den jo komme snart ja:) er det medesin som har tullet med syklusen din eller er den sånn til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Hvis du er som meg og er meget svak for usunne ting så står det virkelig respekt av at du har greid å styre unna og bli sunn! OMG hvordan får du den motivasjonen?? Jeg føler et nytt liv begynte for meg i dag, særlig nå som jeg vet jeg får satt inn to egg kl. 14.30... ja to egg, kan du tro det :) jeg er i ekstase, men samtidig kjempe forvirret, hadde jo ikke trodd at de tinte begge først, og deretter at begge skulle overleve :) herlig...

 

Men kanskje det vil være den ene tingen som kan snu om meg, som kan gjøre meg sunn. Hmm... går å ser om jeg finner noe spennnende te i kanina med en gang :)

 

å har de stengt til torsdag ja,, hmm du får passe på å ringe med en gang de åpner så du kommer først og får garantert plass, men så lenge du har begynt på medisiner osv så regner jeg med at du har garantert plass uansett ja. Du har får innsett på min testdag! Da kan vi telle dager sammen :)

 

Countdown: 14!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Lykke til, dere! :)

 

Ja, det er medisinene som har tullet med syklisen. Sist syklus ble 39 dager, akkurat for sent til at jeg kunne få forsøket før feriestengt klinikk...

Så da blir det uti august en gang, bare mensen kan komme snart *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig, men lettere enn jeg trodde. Rett og slett fordi sitronvann dekker mitt behov for noe surt, og frukt og bær smoothie som jeg drikker hver dag dekker behovet for noe søtt. Jeg fryser også ned smoothie med plastikk ispinner så jeg slipper å lage hverdag. En smoothie kan også stå et par dager i kjøleskapet:) jeg spiser også nøtter og myyyye fisk:) anbefaler yogi rooibos afrikansk te( økologisk og kjempe sunn, trenger ingen søtningstoff) Jeg kjøpte den på ICA:) Jeg har lest en plass at te skal øke blodsirkulasjon i livmoren. Det er ikke alle tesorter man skal drikke under graviditet. Ikke sort te eller grønn te. De har mye garvestoffer i deg som hemmer opptak av jern og protein. Den jeg anbefalte har veldig lite garvestoffer og anbefalest å drikker for gravide:) good luck!! Hehe:)

 

14.30 er ikke lenge til:) gratulerer med 2 egg :) jeg spurte om jeg fikk sette inn 2 egg, men siden jeg er under 30 fikk jeg ikke. Syns jeg leste en plass at du er 27?? Jeg også vil sette inn 2 egg, blir jo dobbel så stor sjanse da!:) heldig du er:) denne gangen blir du gravid:)) hva sa de til deg siden du fikk sette inn 2 egg?

 

Ja de må vi gjøre full nedtelling!!!:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner du er frustrert da usababy:( det må være veldig fortvilende å være så forsinka. Jeg var 6 dager forsinket sist og 3 dager denne syklusen. Så jeg var faktisk heldig må jeg si . Håper den kommer snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvemusene

Jeg stussa jo og bli litt furt når de sa at de var fryst ned sammen, og at jeg måtte få to, var forberedet på en... stemmer at jeg er 27. Men Riksen mente det var normalt der å fryse ned i par. Ble kjempe overraska selv, på fersk fikk jeg bare en da. De sa noe om at for at sjansene skal være like store som ved fersk setter de inn to frys...

 

Tusen takk for te tipset, skal jammen se om jeg ikke finner den :)

Hmm bra å være obs på at ikke alle te typer er bra også, takk for det :)

 

Hmm nå kjører jeg ned til sykehuset om en halv time, sitter bare å tripper, klarer ikke jobbe :D

 

Countdown: Fortsatt 14!!?!??! :o

 

Usababy, kjedelig når tanta tuller og roter til slikt for deg altså, og den blir ikke særlig mer forsinka når man venter på den... sant :P

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, st olavs sa at de ikke bruker å gjøre det for de som er ung, men de gjør vel det forskjellig fra sykehus til sykehus:)

TENK nå har du fått satt inn eggene, gratulerer som ruger:D herlig! Hvordan skal du bedrive dine dager fram til test dag?:)

Jeg skrev 14, men det er jo bare13 dager igjen nå da mest sannsynlig hvertfall til jeg skal sette inn:) LYKKE:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Hehe vi sier 13, høres mye bedre ut hihi <3

 

Jepp nå er eggene inne, så nå er det ikke noe mer å få gjort med det. Må innrømme at det hadde vært den ultimate drømmen å få en av hver nå og bli ferdig med det.. hmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ,ja vi sier det , 13:D

Ja ikke sant:) det er det jeg også vil, ha tvillinger:) da slipper vi å gjennom alt dobbelt opp. Jeg vil ha 4 barn, så jeg må bare stå på:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene
Endelig igang med progynova :) :) Mensen kom idag, på dag 42...

 

Yaaaay endelig!!! Skal heie på deg hele veien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig igang med progynova :) :) Mensen kom idag, på dag 42...

 

Hurra. Jeg fikk også mensen i dag, og starter med Puregon i morra tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

My reminder, countdown 12! :))

And you, Countdown 13:)

 

Rart å tenke på at i morgen er det ca en uke til jeg skal på UL ( skulle egentlig på ul dag 10 etter avbrutt forsøk sist) vips så er jeg på st olavs, å vips har du tatt e GT som står GRAVID:)))))))

Jeg kjenner litt bivirkninger fra medesinen nå, litt kvalm, uggen å kjennes rart i muggene. Men det er en pris å betale det:)

Hvordan går det ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Vi kan si at jeg er på samme som deg, siden testdagen min er mandag, så slipper jeg å telle med den dagen :)

 

Så snart er vi begge på 11, wooohoo, det går i hvertfall i riktig retning da!

 

Ja husker også jeg var litt uggen første ukene på progynova.. men kjenner ikke noen ting nå lengre, man blir tydeligvis vant med medisinene. Hvis ikke mangel på motivasjon på jobben kan defineres som en bivirkning da, da har jeg fortsatt det hehe.. :/

 

Her går det bra bortsett fra at jeg teller timer og lager nedtellingskalendere overalt :/ ikke sunt vett... Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey,11<3:) ja d går nok over desse bivirkningene, de er ikke så gale ar det gjør noe. Jeg gleder meg til å ringe inn mensen i morgen, skal bli en lettelse det også, å få mer informasjon om tidspunkt for ul:)

Ja vet hvordan det er den nedtellingen etter man har satt inn egg, så spennende tid, men virker som en eviiighet:p jeg fikk kjemisk gt sist, kjedeli- fikk mensen samme dag, så snakk on todelt glede/sorg på en dag. Denne gangen her MÅ det gå bra!!! Kjenner jeg gruer meg litt til nedtelling etter insett, men det må jo bare gå sin gang:) tenk om vi får mage til jul, åhhh det hadde vært så kjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ringt inn mens, bestillt ul fredag neste uke å da blir set insett den 20:) godt å få det gjort:) skulle visst begynne med lutinus 2 dager før insett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Hei så kult da ble det slik du trodde :)

Herlig! Og neste gang skal det ikke bli kjemisk! :/

 

Håper tiden går fort frem til innsett og testing. 10 dager igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står vi likt da usababy, spennende:D

 

Hvordan går det med deg løvemusen? Kjenner du noe på kroppen??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Usababy, nå er det bare to dager til UL! :)

 

MammaHåp, jeg kjenner desverre ingenting, er på rugedag 9 idag. Vet ikke hvor normalt det er å kjenne noe egentlig så tidlig i fryseforsøk? Etter to negative tester så venter jeg til i morgen med å teste igjen. Hvis jeg ikke går på en smell i ettermiddag da, har veldig lyst å holde meg på jobben :P

 

Hvordan går det med dere to da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rd 9 er ganske tidlig enda da, det er vel mandag du skal ta hovedtesten?:) vet hvordan det er, jeg tror jeg har testet meg over 50 ganger fra jeg begynte å prøve å bli gravid. ( uten å telle med urin og blodprøve :P) er vel ganske håpløs der:p hold ut!!!:) tenk om det blir tvillinger, wohoo:) det hadde jo vært herlig:)

 

Jeg skal på ul fredag , gleder meg , men kjenner jeg gruer meg mest.....siden dette er første skikkelige fryseforsøket vet jeg ikke hvordan jeg reagerer på progynova.....er så spent! * håpehåpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...