Gå til innhold

Venter på mensen


MammaHåp1

Anbefalte innlegg

Heihei:) venter på mensen.....den skal egentlig komme senest i morgen....er så godt å snart være i gang igjen:) like spent som alltid, håper så inderlig at det skal gå bra denne gangen:) noen som vet hva det koster å gå på progynova/lutinus i 10 uker??

Hvorfor må man gå på medesin så lenge etter man har blitt gravid på fryseforsøk? (siden du ikke behøver noe på fersk forsøk) .

Noen andre som skal sette inn i august?? Spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei MammaHåp1! Jeg håperhåperhåper det er din tur denne gangen! Ønsker deg så inderlig lykke til! <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Hey! Progynova koster veldig lite i forhold til alt det andre vi skal ha hehe. Kjøpte en pakke med 3 brett x 28 piller, det kosta 103 kr,-

 

Så spørs hvor mange du skal ta hver dag. Ja legen sa også til meg i dag at jeg skulle gå på det i 10 uker hvis jeg blir gravid. Aner ikke hvorfor.. jeg bare tenkte "NEI!" fordi jeg blir så utrolig deprimert av de.... :P

 

Jeg setter inn fryseegg på mandag! Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei ele:)) tusen takk, det varmer mitt hjerte:) ja får håpe at denne gangen blir the one!:) håper alt sår bra til med deg og graviditet:) klem

 

Så billig ja...jeg skal ta 3 pr dag:) ....å 6 lutinus pr dag:o da må det være lutinus som koster da.....kan det stemme at det koster 600 kr pakken? Ska bli noe cash:p

 

Allerede mandag ja......såå kjekt:D ønsker deg masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Lutinus?? regner med at det er det som tilsvarer Crinone hos meg!

Skal ta to om dagen, og betalte 1050,- kr for 30 stk, som altså holder for 15 dager. Fikk du beskjed om hvor lenge du skal bruke Lutinus? For det blir jo dyrt om man skal ta i 10 uker tenker jeg....! :o

 

Hvorfor vi skal ta disse i fryseforsøk og ikke i ferskforsøk vet jeg ikke egentlig. Kanskje fordi i ferskforsøk så har kroppen vært gjennom eggløsning og hele syklusen, men her så styrer de alt. Og for at kroppen skal fortsette med å være "lurt" å ikke kjøre sin egen greie så vil de at vi spiser disse tablettene til alt er trygt, altså ut første trimester?

 

Tusen takk for det, håper ventetiden går fort for deg!

Endret av Løvemusen venter på gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Emm.. crinone er sånn gel jeg tar vaginalt to ganger om dagen... så det er ikke det som tilsvarer Lutinus i hvertfall! Er det tabletter er det garantert billigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lutinus er vaginal tabletter, samme som crinone - bare sterkere ( mer progesteron). Prisen er 502 ,- for 21 stk fant jeg ut , og jeg skal ta hele 6 pr dag .... Etter det jeg reknet ut nå blir det over 9000,- i progesteron støtte. Er det mulig?Jeg vet jeg får dekt det som er over 15000,- but still......jeg tror jeg ligger på ca 12000,- nå så blir ikke så gærent.... Men for noen summer! Er insettiningen på kr 1500,-med i beregningen for egenandelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Det var dyrt, omg...! Da kommer du over egenandelen da, men fortsatt så må du jo legge ut i mellomtiden.

 

For meg blir det 2 crinone om dagen, 1050,- for halve månenden. Da blir det 6000 kr for første trimester, + progynova 300,-.

Googlet det litt i går, ser ut som at jeg også må ta begge. Merkelig det er, at fryseforsøk kommer nesten opp i samme summene som ferskforsøket. Men virker som sykehusene opererer veldig forskjellig, noen sier det bare er nødvendig i to uker, andre i 10....

 

Nei, de 1500,- er ikke med i egenandelen, kun det du har kvittering på fra apoteket er det desverre. Aner ikke hva jeg er oppi nå etter 1 aih og 1 icsi, tenker rundt 12000 jeg også, får beregne det. Den ungen her bør bli snill altså, hehe neida bare tuller :)

Endret av Løvemusen venter på gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det like dyrt som fersk forsøket. Ble litt overasket, trudde at de kun ble et par tusen i medesiner:p bra vi har egenandelsordningen ellers så hasde vi vel blitt blakka helt.....!

Rart du skal bruke crinone?? Siden det er mindre progesteron i...st. Olavs sa de brukte utrogestan/ lutinus i frysforsøk....å crinone på fersk......hmmmmm! Jaja det er vel en grunn til det, men det er ikke rart vi blir forvirret av alle de forskjellige beskjedene:p

Regner egentlig med det , at insettingen av egg ikke var med i egenandelen. Jaja TR har ikke kommet på besøk enda...still waiting!!:) får bare krysse fingrene på at ho kommer i løpet av dagen:)

Ja ongen bør bli veerldi snill ja:)) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Veldig overrasket! Jeg skal forhøre meg litt med legene på Riksen når jeg skal inn på mandag. Må si det er veldig rart at det skal være så forskjellig, ikke bare medisinene vi skal ta men også mengden som varierer så mye.

 

Har ikke kommet enda nei?? Du kan ikke være .... gravid da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvemusen nå er det ikke lenge til du skal sette inn.. Jeg ligger noen dager bak deg men ska på UL i morgen så blir spennende å se koss det ligger ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Hei Metti, nå er det ikke lenge igjen nei! å så spennende! Masse lykke til med ul i morgen, fortell hvordan det går! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det:) nei tviiiler sterkt....etter snart 8 år why now....da trur jeg at jeg hadde dødd av sjokk:o den kommer nok snart, bare jeg som er utålmodig tror jeg:)

Tenk at det er bare få dager ihjen for dere å sette inn....nå kribler det vel mye tenker jeg :D gleder meg til å følge dere, håper august blir en bra mnd for oss i dette forumet:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvemusene

Hehe alt er mulig, husk at vi lever i en syk syk verden :)

 

ÅÅÅ ja det kribler som et helvete hehe. sorry sprÅket :)

 

Skal heie pÅ deg, vi er mange som venter pÅ fryseegg nÅ i august, utrolig spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slimhinnnen var på 8 ,5 mm og insett blir på fredag :) så da er det bare å vente og håpe på at embryoet overleve !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :) Da er jeg også tilbake. Får mensen en av dagene tenker jeg og så er det "På an igjen". Etter ferie og avslapping er hvertfall stressnivået minimalt. Krysser fingrene for dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere masse el slim på progynova det har eg

Endret av Metti er trist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti, jeg skal telle ned neste uken sammen med deg :)

 

Vi må holde hverandre med selskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene
Har dere masse el slim på progynova det har eg

 

Helt sjukt mye!!! Begynte dagen etter at mens var ferdig, aldri opplevd lignende.. og det varer... helt til egginnsett hehe. Mye mye mer enn vanlig. Men det går bra altså, må bare ha truseinnlegg hele tiden... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vel se på d da løvemusen...still waiting, ingen mens! Til min store fortvilelse......jo lengre til jeg får mensen, jo lengre må jeg vente. St olavs hadde satt meg opp til uttak mellom 13-17 august. Men siden TR ikke har kommet enda blir det sikkert 20-21 d blir uttak. Hvordan skal det gå?? Håper ikke at de sier at de ikke har plass til meg da.......?!

 

Heihei jenter:) krysser fingrene for dere alle sammen:) ja, la oss holde hverandre med selskap , kjekt å høre om prosessen og hvordan d går:) jeg har blitt et nytt menneske, med totalt forandret livstil så dette må bare gå bra! D MÅ!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Oh ikke enda nei. Vanlig å være så forsinka eller??

Håper virkelig at de har plass til deg da, de må jo kunne åpne for forsinkelser liksom. På riksen fikk jeg beskjed om at jeg hadde plassen uansett om mensen ble forsinket.

 

Totalt forandret livstil? Fortell! Vurderer det samme fra mandag.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Da er mensen i boks og har begynt med progynova:) blir sikkert insett mandag 20 da, regner med de må ha satt av plass til meg:)

Jeg har lest litt i boken spis deg gravid http://www.gyldendal.no/Fakta-og-dokumentar/Foreldre-og-barn/Spis-deg-gravid og har bestemt meg for å prøve ut det:) det kan uansett ikke skade å prøve det ut:) jeg har kuttet ut brus, spiser mye frukt og bær for å få vekk sukkertrangen så jeg ikke tyr til brus og. Godteri. Vann med fersk ksitronjuice er genialt:) og te har jeg begynt med, skal visst øke sjansene for å bli gravid med 27% , 2 kopper daglig :) verdt å prøve ut:)

 

Jeg har kun hatt en avbrutt frys før , så jeg lurer på hvor lang tid det tar fra en begynner på medesin til insett? 14 dager ca? Noen som har satt inn før?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Oj oj så flink du er da!! Søren altså, jeg burde bli flinkere til å spise sunnere osv. jeg også. Jeg hater te :( buhu, drikker jo ikke noe annet enn brus. Skjerpings fra i morgen. Skal jeg gå fra brus til vann må jeg innom Farris først tror jeg... overgangen blir for brå.

 

Du jeg har lest masse om når jenter får frysinnsett, det varierer helt fra syklusdag 12 til 19 for det meste. Mest vanlig er 14, 15 og 16.

Jeg får på dag 14. Kommer ann på slimhinnen din tenker jeg. Jo mer EL-utflod du har jo bedre! Håper du får mye av det, jeg merket betydlig mye el utflod 3 dagen på progynova, + kort mens.(2 dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...