Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

***IKM UKE 35***

• Logg inn for å svare
384 svar til dette emnet

#121 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 19:45

Her er jeg på andre dagen med el slim og murringer, men negativ test. Hvis el kommer slik den har gjort de siste to pp så er det i morgen. Det betyr sengekos i kveld. Satser på at mannen stiller opp. Jeg har bestilt meg time hos gyn på tirsdag. Har hørt at hvis livmorslimhinnen er for tynn så klarer ikke egget feste seg. Da jeg var på gu i januar så anbefalte hun meg å ta en pause fra cerazette nettopp fordi slimhinnen var så tynn og lettblødende.. greit å sjekke iallefall, om det kan være derfor jeg bare får kjemiske.

Ang sæden så er jeg oppe og går rett etterpå. Passer gjerne på å ligge med pute under rompa når jeg legger meg igjen, slik at de svømmerne som er der inne kommer seg godt inn.

Forumtråden fortsetter under...

#122 mammadrøm

mammadrøm

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 693 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 15 august 2012 - 19:56

Jeg ligger gjerne med en pute under rompa i et kvarters tid etter sex. De sier så ulike ting om dette, men det skader iallefall ikke å ligge litt slik at godsakene kan svømme i vei;-)

#123 Spente-jente:)

Spente-jente:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 19:57

Lurer fælt jeg nå.
Vi har prøvd i ca 5 mnd, og nå har jeg plutselig gått over fra kun ømme brystvorter, til ømme bryst. Småuggen i formen og nyser en del.
Er fra før av allergisk, men har ikke kjent noen allergisymptomer på flere måneder, før de siste to dagene. Bruker jo medisin og skal forsåvidt ikke kjenne noe.
Merker lukten av gress ekstremt, sånn at det nesten svir i nesa.
Ikm er vel om en uke +-
Noen som kjenner igjen noe?

#124 mei87

mei87

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 772 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 20:38

Her er jeg på andre dagen med el slim og murringer, men negativ test. Hvis el kommer slik den har gjort de siste to pp så er det i morgen. Det betyr sengekos i kveld. Satser på at mannen stiller opp. Jeg har bestilt meg time hos gyn på tirsdag. Har hørt at hvis livmorslimhinnen er for tynn så klarer ikke egget feste seg. Da jeg var på gu i januar så anbefalte hun meg å ta en pause fra cerazette nettopp fordi slimhinnen var så tynn og lettblødende.. greit å sjekke iallefall, om det kan være derfor jeg bare får kjemiske.

Så bra at du får time til gyn så du får sjekket dette. På tide at spiren fester seg nå :)
  • Bumblebeee liker dette

Aprilgutt 2013  :hjerte: Julibaby 2015 

#125 tanken

tanken

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:

Skrevet 15 august 2012 - 23:05

Jegbruker ligge en liten stund ogvente på svømmerene:-) omdet hjelper vet jeg ikke...

#126 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 08:11

Vi får bare ikke lagt inn de aksjene vi skulle ha gjort denne måneden:( .. begge er så slitne og sovner før den andre rekker å gjøre noe som helst :(
.. jaja, håper det vi klarer å legge inn av aksjer denne pp hjelper!
Min el skal etter litt regning(dersom alt er ok etter SA forrige mnd)være nå imorgen. Jeg kjenner ikke noen symptomer, ei heller noe som helst mer utflod, så jeg regner med/håper at smerter og andre symptomer kommer imorgen:)
Èn ting er klart, vi skal legge inn aksjer både ikveld og imorgen og.. helst lørdag også!
Tiden flyyyr jo bare avgårde, og snart er det ikm-tid !

Hmm.. har aldri tenkt på dette med tynne slimhinner ! Jeg krysser alt jeg har for deg og at du får noen gode råd av gynekologen din Bumblebee.

Lillegull nr.3 kom i juni 2013. Nå er familien komplett  :)

#127 Symbio

Symbio

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 429 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 08:55

Ja ja.. Ingenting som er som det skal her i dette hjørnet! Har vært hos gyn i dag og der ble det funnet en vanncyste på eggstokk (ufarlig da) og blodfylt livmor. Antagelig helt normalt men for sikkerhets skyld blir det blodprøve for å være sikkert på diverse skjeldne sykdommer... (?)
Å bare for å toppe det hele så viste det seg en sekk med noe som rotet rundt (ikke hjerteslag, men bare noe som pulserer/kan være blod/væske som flytter på seg)
Hvis dere ikke skjønner noe av hva jeg skriver kam det være for jeg skjønner ikke dritt selv! :P

#128 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 12:42

Å nei Symbio!! :( stakkars liten. Det hørtes komplisert ut:(
HÅper de finner ut hva det er og behandler det raskt sÅ du kan fortsette prøvingen!!

Lillegull nr.3 kom i juni 2013. Nå er familien komplett  :)

#129 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 15:26

Uffda Symbio, det hørtes ikke noe kjekt ut. Håper du får orden på det raskt.

Vi får heller ikke lagt inn så mange aksjer, men det skal jo bare én dyktig, liten svømmer til ;) Vi har vel bare hatt to-tre runder, men det er ikke lett når man har fulle jobber, unger og husarbeid. Zzz.

I dag skal liksom være el, men både slim og smerter er borte..hva skjer? Håper ikke kroppen har tenkt å hoppe over el denne mnd.

#130 PeppaPig

PeppaPig

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 793 Innlegg:
  • Sted

Skrevet 16 august 2012 - 16:04

Uff Symbio, det høres ikke kjekt ut å gå igjennom alt dette... Sender over en klem jeg siden det ikke er stort mer jeg kan gjøre.
Håper at alt ordner seg raskt for deg. Kan du enda fortsette prøvingen eller er den satt på vent nå?

Vi har heller ikke lagt inn så mange aksjer som vi hadde håpet på. Mannen har hatt meget lange dager på jobb så når han først kommer hjem så er sex det siste han tenker på :(
Men det er som du sier Bumblebee - det skal jo bare en dyktig svømmer til :D

Jeg ligger ikke med bena opp eller pute under rumpa eller no etter sex. Jeg bare fortsetter som før hehe om det er å vaske opp eller legge meg til å sove eller ta en dusj ;)

Spentejente... Det er vel kanskje litt tidlig å teste enda, men veldig spennende!! For meg så er ømme bryst før ikm et tegn på at den er rett rundt hjørnet. I svangerskapet fikk jeg ikke ømme bryst før i 2.trimester (mener jeg å huske) så selv tar jeg ikke det som et symptom.

Gratulerer så mye med ekteskapet Tanken! Hvordan føles det å være fru tanken istedenfor frøken tanken? hihi
Det hadde jo vært veldig moro om spiren hadde sitti på selveste bryllupsnatten!!

#131 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 17:44

Jeg fikk negativ el test i går ettermiddag, og negativ i ettermiddag. El slimet er borte. Kan jeg ha hatt el mellom de to testene? Et så lite vindu? El kan jo fortsatt komme fredag eller lørdag, kommer an på sykluslengde, men jeg synes det var rart med det slimet..

#132 tanken

tanken

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 18:06

hadde nok en gang positiv el test i går, negativ igjen i dag. Mye rart med kroppen og ikke lett og forstå seg på, men uansett så la vi inn aksjer i går så håper vi har fått taket på en god svømmer denne mnd. :) da gjenstår bare det verste... venting!

#133 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 19:40

Tanken: nei det er jammen ikke lett å henge med på alt som skjer i kroppen :) Jeg håper el kommer i morgen her, selv om jeg mistenker at den har vært. Kanskje litt tendenser til seigt slim i dag også, må nok teste noen dager til og se. Burde absolutt legge inn aksjer i kveld, men orker ikke. Mannen sitter oppe og jobber med noe, blir helt sikkert sein, og jeg har allerede lagt meg. Får ta en fredagsrunde i morgen. Det sies jo at annenhver dag skal holde..

#134 mei87

mei87

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 772 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 21:16

Uff, så synd Symbio. Håper legen finner ut av det, og at det er relativt greit å fikse opp i.

Ellers så har mannen og jeg snakket litt sammen i huset om denne berømte prøveuka. Det er jo litt stress innimellom å få til denne sexen man "må" ha de bestemte dagene.Han synes det er litt slitsomt å stå på og prestere hver dag, men han må tross alt bare jobbe for det i én uke. Vi damene må jo jobbe i 9 mnd. Synes han hadde en veldig fin vinkling på det :D Hvilket betyr at han må til pers å prestere i kveld også. Hihi.
  • mammadrøm liker dette

#135 mammadrøm

mammadrøm

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 693 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 16 august 2012 - 21:23

Funderer på om jeg kanskje har en litt for kort lutealfase(noe skal man alltid ha å gruble på;-/). Den er på ca 11 dager.. Noen som har noen erfaringer/kunnskap vedr dette?

#136 elibjo

elibjo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 534 Innlegg:

Skrevet 16 august 2012 - 21:28

Haha, kanskje jeg skal dra den for mannen min! Hva er vel én uke mot ni mnd! :-)
Jeg føler meg litt utafor om dagen. Er sliten og lei, humøret er labert og svinger. Er 4dpo, men har hatt svake murringer i flere dager. Har så lyst til at det skal være noe, men er ikke veldig optimistisk. Og jeg har stått med henda i white spirit i kveld, skal det samme på lørdag, pluss male mye gulv til uka. Tar sjansen på å gjøre det. Er god lufting der. Begynner å bli skrekkelig klar for å være ferdig m oppussing!

Kanskje jeg skal klare å legge meg «tidlig» i dag...? Lakenskrekk...
1. runde med ivf i Porsgrunn november 2013. Testet positivt 27.11.13 :-)

#137 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:

Skrevet 17 august 2012 - 07:11

El test billigtester ble positiv nå i morges. Iallfall det jeg kan se. Var tom for digitalpinner så får ikke dobbeltsjekket. Satser på at en runde i kveld vil treffe rett på egget :D

#138 Ladyblue

Ladyblue

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Skrevet 17 august 2012 - 14:28

Hmmmm... I går kveld etter en liten runde mellom lakenene så fikk jeg et par dråper blod på papiret.. 5 eller 6dpo. Kan det være festeblødning? Eller resultat av lakenlek? Har ingen symptomer utenom vanlig pms. Håper puppene skal bli ømme snart eller noe, men neida. Noen som har symptomer eller opplevd festenlødning?

#139 mei87

mei87

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 772 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 08:36

Da er el mest sannsynlig passert, hadde faktisk el-smerter i går. Noe jeg tror jeg ikke har hatt før, men det er vel mer at jeg aldri har visst at det faktisk var noe som het el-smerte, for følelsen var ganske kjent. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet.

#140 Østavind89

Østavind89

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 18 august 2012 - 11:41

Ladyblue: godt det ikke bare er meg som håper på noen symptomer snart! :) Men prøver så godt jeg kan å tenke at jeg ikke er gravid, så blir jeg minst mulig skuffa! Men er vanskelig... Har vært oppe å tissa om nettene nå.. pleier ikke det til vanlig, men kan jo være hvilken som helst grunn for det.

Jeg har bestilt graviditetstester i haugevis. Har nemlig innsett at jeg er en av de som kan kalle seg testoman! :P Lyst til å teste I DAG! Men er jo selvfølgelig aalt for tidlig..

Annonse