Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Deres favoritt hverdagsmiddag? Trenger inspirasjon

• Logg inn for å svare
13 svar til dette emnet

#1 <3 + <3 + ?

<3 + <3 + ?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 64 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 23:21

Er så matlei om dagen, så her trengs noen nye ideer.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 **lykke!!**

**lykke!!**

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 513 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 23:26

Hjemmelagde fiskekaker, det er snadder!

#3 Terese med to jenter

Terese med to jenter

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 92 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 23:28

Er så matlei om dagen, så her trengs noen nye ideer.

Jeg pleier å kjøpe ferdig krydret laksefilet fra frysedisken, skjære det opp i terninger og steke det med forskjellige grønnsaker. Ved siden av koker jeg tagliatelle og har fløte, maizenna, salt og pepper på. Namnam... Beste hverdagsmaten :)

#4 MamaLadyBug

MamaLadyBug

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 699 Innlegg:
  • StedTelemark

Skrevet 19 juli 2012 - 23:42

grateng!

strimlet svin, kylling eller bacon. ferske grønnsaker. kokt pasta. deilig pastasaus og 1 egg per pose, ost på toppen. 20 min på 250 eller til osten er gyllen.

serveres med salat(eller ikke) og baguetter.

#5 Gjest_Shanti ♥_*

Gjest_Shanti ♥_*
  • Gjest

Skrevet 20 juli 2012 - 00:05

To favorittgjengangere her i huset:

Melpanert, pannestekt salmalaks, med rømmesaus, kokte poteter og agurk-eddiksalat.

Fullkornspita (fra frysedisken) med strimlet svin (stekes med masse pepper, soyaSAUS og frisk champignon), frisk salat (ananas er obligatorisk) og gresk dressing (mixpose fra knorr).
  • <3 skatten min<3 liker dette

#6 jeem

jeem

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 345 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 00:16

masse gode rå grønnsaker som du selv liker ( her bruker jeg hauger av brokoli,mais,avocado og gulrot) skal ikke stekes eller behandles på noe måte. bare skylles og skjæres opp.
En god salat bestående av det du ønsker (jipp,både salat og grønnskaer. Hvorfor ikke ta i pose og sekk når man kan? :D) ogå valgfritt kjøtt. Jeg elsker kylling,kalkun og fisk, så det blir naturlig mye av dette.
Jeg er ikke noe glad i saus, og har istede litt mager creme fresh og eventuelt litt dressing vedsidenav :)
Om vi vil kan du selvsagt ha litt pasta eller ris til også. Selv føler jeg ikke behov for det,pågrunn av all salat og grønnsaker :)
Sammenmed fisk er det foresten UTROLIG godt med oppskjært eple :D "utrolig" men sant :) anbefales:)

*pp 10, skal igang med utredning og muligens påfølgende Privat IVF hos Klinikk  Husken*

#7 Hercule Poirot

Hercule Poirot

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 164 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 00:42

Finnbiff er noe av det beste til hverdags. Eller gode, hjemmelagde karbonader. F.eks herfra, de er supergode, omtrent som de mor laget selv, da jeg var lita: http://www.mogard.no/

#8 ♥tosmåtroll♥

♥tosmåtroll♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 05:59

Kjøttpølser med poteter, sommerkål (må være SOMMERkål) og gulrøtter med hjemmelaga hvit saus...NAMNAM!!! Barna eeeelsker dette!
Eller...
Pai med brokkoli,skinke/bacon og ost...serveres med god salat!
Eller...
Knuts fristelse: Skjær poteter i skiver og legg i ildfast form lagvis med løk og kjøttdeig. Lag saus av 1 fløte (jada..ikke verdens sunneste men...) ca 5-7 ss soyasaus...litt dionsennep og salt og pepper. Hell over og gratineres i ovnen i ca 40-60 min på 200grader...kjenn etter på potetene når det er ferdig. NAM!
  • Frøken Ubesluttsom liker dette

#9 hit og dit

hit og dit

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 694 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 09:23

- Pannestekt brosme/lyr/torsk med erter, poteter og smør.
- stekt laks i ulike varianter
- suppakjøtt (lokal tradisjonsrett med storfekjøtt, kål, gulrot, kålrabi, klimper og noe greier. Mannen som kan denne)
- lys lapskaus, vi er egentlig veldig glad i denne, med kjøtt og/eller røkt pølse
- en hjemmekomponert gryterett med svin, masse grønnsaker, paprikapulver og rømme
- Spareribs fra rema 1000 sin grillsamling, kokt sommerkål.
- Makiruller og sashimi med ulike soyasauser
- Spagetti med saus av stekt sopp og lange grønne bønner, med fløte, raspet sitronskall og olje
- stekt kylling marinert i sitron og olje. Urteyoghurt og hummus. Båtpoteter
- couscous i alle varianter. Smakte nylig en ny variant på en jobbsamling med mynthe og grapefrukt som jeg leter etter oppskriften på.

Dette innlegget har blitt redigert av hit og dit: 20 juli 2012 - 09:31

#10 Leeloo76

Leeloo76

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 347 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 10:13

Helstekt svin ytre (indre om de har på tilbud) filet med ovnsbakte rotgrønnsaker (bruker amadinepotet, gulrot, pastinakk, løk og rødbeter) med saus - nammm :)

#11 jente___

jente___

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 277 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 10:24

Seibiff med masse løk:) eller stekte kjøttpølser med kålstuing:)

#12 skinnfilla

skinnfilla

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 092 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 11:04

Kjapt og enkelt:) en eller to grilla kyllinger ,riv kjøttet og legg i ildfast form. Hell over kremfløte ,litt salt og kvernet pepper. Inn i ovn til fløten er redusert litt. Server med ris og salat eller stekte gr saker. Kjempe godt:)

" det har jeg aldri prøvd før så det klarer jeg helt sikkert!"

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 380 834 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 11:05

Karbonader, spisskål med smør og kokte poteter.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 380 834 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2012 - 17:16

- Hakk opp grønn bladsalat og legg det på et fat. Stek biter av kyllingfileter i olje, krydre med kyllingkrydder, peppermix og soyasaus. Kok opp 2-3 dl vann i panna etter kjøttet er stekt for å få kraft som du legger til side. Stek deretter biter av brokkoli, paprika, squash, løk og hvitløk, krydre med det samme. Ha kjøttet tilbake i panna og vend over kraften, rør sammen og hell alt over salaten som ligger å venter på fatet :) KJEMPEgodt og veldig enkelt!

Kan også koke litt pasta og blande inn :)