Gå til innhold

Svigerinne som ønsker å være med på alt vi søstrene gjør....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie med fire søsken. To gutter og to jenter. Søsteren min og jeg har et veldig tett forhold og møtes i gjennomsnitt to ganger i uka. Dette kan være shopping, trening eller bare besøk hos hverandre. En av mine brødre har ei kone som alltid skal være med på det vi to gjør. Og med fare for å virke kald og slem nå, så er ikke det alltid like greit. Hun prater kun som sine to barn og det vanskelige forholdet hun er i, altså med min bror. Min søster og jeg har en veldig "løs" tone og prater om mye vi kan le sammen av, noe vår svigerinne ikke helt "klarer". Det sklir alltid inn på sørriøse tema.

 

Nå kan det hende hun ikke har andre å prate med, men vet hun har andre gode venninner, så skjønner ikke helt hvorfor hun skal ta opp dette med oss. Nå har det seg slik at vi har utelatt å spørre henne når vi skal møtes. Noe som selvfølgelig førte til spm: "Treffes dere mindre for tiden?" Altså min søster og jeg. Visste ikke helt hva jeg skulle svare....det mest ærlige ville vært å si at vi mister litt forholdet vårt søsteren min og jeg, men klarer ikke forklare henne situasjonen... Har prøvd å prate om andre ting når vi er sammen som et hint om at det blir mye serriøsprat, men hun skjønner det ikke. Mine barn er kommet i den aldren at de skjønner delvis hva som blir prater om, og jeg mener hun tar opp tema ikke barneører skal høre. (Vi er en del sammen med de i familiesettinger hvor flere av oss er samlet også).

 

Tar gjerne imot gode råd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest peacock

... La vær å fortelle henne hvor dere skal? Man trenger ikke dele alt alltid... Ellers hadde jeg nok sagt klart ifra om at negative ting vedrørende min bror trenger hun ikke å dele i mitt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som hun ikke funderer på å gjøre det slutt med ham, når hun samtidig strekker seg langt for å være bestevenninne med søstrene hans. Da blir det nesten som hun forteller om problemer som ikke er så alvorlige likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...