Gå til innhold

Er dere ute med barna hver eneste dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller er dere litt slappe.tenker på dere som bor i blokk og ikke kan slippe ut barna /barnet i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Midt på vinteren når det er -20 grader kan det nok hende vi holder oss inne. Resten av året er vi ute hver dag. Skjønner ikke helt de som ikke går ut hver dag med barna sine. Mine hadde blitt utrolig rastløse om de ikke fikk seg en tur ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde fått klaus av å bo i blokk så da TROR jeg at jeg hadde prøvd å vært mye på tur.

 

Vi bor like ved skog kanten så får vår del er det veldig enkelt å komme seg ut.

Jeg Må ut hver dag. Noen ganger bare ut i haen eller i gata, andre ganger litt lengre turer.

 

Men hvor store barn har du da. det har jo litt å si. Med litt større bar er det jo komplett umulig å være inne hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute så godt som hver dag. Er enklere å være ute enn inne egentlig. Vi bor i rekkehusleilighet og har et par trapper å gå, så vi kan ikke sende barnet ut alene, men hadde nok blitt gal om jeg skulle vært inne flere dager på rad. Det blir jo så mye å rydde inne også hvis man er inne hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dotto

Kommer helt ann på været. Når det er sol, er vi ute fra vi står opp til vi legger oss. Når det regner og er pjuskete er vi ute litt, men for det meste inne. Når det kun er overskyet, er vi litt inne og litt ute iløpet av dagen. Idag er det kun overskyet, vi har vært ute på en lengre og en mindre tur, og resten av dagen skal vi kose oss i sofaen med film. Muuuligens vi tar oss en liten skogstur senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har riktignok hage, men bor midt i byen så kan ikke bare slippe barna ut. Men ja, ute hver dag, og er det som en her over nevner 20- blir det lekeland eller noe sånt. Aktivitetsnivået her tilsier at en hel dag inne er fullstendig uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ute hver bidige dag, i helger bruker vi mye tid ute uansett hver, i hverdagene er vi alltid ute halvannen til to timer etter middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ute hver dag. Vi har laget en (u)vane om at barna må trilles i søvn, så da er det bare å tvinge seg ut hver enda dag :) Da får også storesøster lekt og kost seg, hun like bedre å være ute enn inne. Hun kan sitte ute å leke en hel dag, og storkoser seg når hun kan løpe rundt og være med andre barn. I blokka vi bor er det ALLTID barn og foreldre ute, så vi kan sitte å prate mens barna leker sammen. Vi er mange blokker, så det er en gigantisk lekeplass og mange barn her i bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at unger MÅ pÅ død og liv oppleve noe "nytt" hele tiden. Dersom man ikke kan ut en tur pga dÅrlig vær, sÅ MÅ man pÅ lekeland, eller kino, eller hva det mÅtte være. TÅler ikke ungene deres Å kjede seg litt? Eller finne pÅ noe hjemme, uten de voksne?

 

Her mÅ minsten finne seg i Å sysselsette seg selv, kjede seg litt innimellom. Vi hverken kan eller vil sette ungene i den posisjon at de mÅ oppleve noe hele tiden, det mÅ skje noe stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at unger MÅ pÅ død og liv oppleve noe "nytt" hele tiden. Dersom man ikke kan ut en tur pga dÅrlig vær, sÅ MÅ man pÅ lekeland, eller kino, eller hva det mÅtte være. TÅler ikke ungene deres Å kjede seg litt? Eller finne pÅ noe hjemme, uten de voksne?

 

Her mÅ minsten finne seg i Å sysselsette seg selv, kjede seg litt innimellom. Vi hverken kan eller vil sette ungene i den posisjon at de mÅ oppleve noe hele tiden, det mÅ skje noe stadig vekk.

 

Er ikke snakk om nødvendigvis å finne på noe nytt, men å få herjet fra seg. Mennesket er ikke ment å være stillesittende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Vi er nok ikke ute hver dag nei. Bor på landet, stor og fin tomt osv osv. Men øspøser det, så er vi inne, og samme om det er alt for varmt/sterk sol, jeg tåler sola dårlig. Da vi er inne, så får guttungen på straks 17 mnd rase godt inne, og han har startet å forstå forskjell på lyd nivå ol når han er inne hele dagen, i forhold til da vi er ute. Men vi er ute mest mulig, litt regn tåler vi jo.. Og sola også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Ja. Om ikke ute så iallefal ute av leiligheten på cafe om det er regn eller noe slikt, men viktig for meg og henne å ikke trå hjemme hele dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

 

Har barn som kan leke inne i timesvis og om det f.eks høljer ned ute eller er sur vind er ikke jeg den som drar dem ut.

 

Skal sies at vi bor i et veldig barnevennlig strøk med lekeplass rett utenfor huset, kjempefine friarealer til lek også bor vi rett ved skogkanten, så barna kan fint være ute uten meg. Men det er ikke alltid de kjenner behov for det, så da tvinger jeg dem ikke. Det er forskjell på dagene, noen dager trenger de å få utløp for en del energi, andre dager ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ute hver dag. Er det veldig kaldt eller høljer ned så blir turen ut litt kortere enn om været er fint. Er det fint så er vi ute så mye som mulig. Vi bor riktignok ikke i blokk, men har to små på 7,5mnd og 3år så da er ihvertfall en av oss med ut for å passe på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på sommeren lukker vi opp dørene rett etter frokost, og er ute / inne om hverandre hele dagen. Har stooor plen+ skog rett utenfor døra, og masse leker, trampoline, klatrestativ.

 

I helgene er vi mye i dyrepark / badeland / lekeland alt etter hva slags vær det er.

 

Men vi er ikke "ut uansett vær" typene. I pøsende regnvær blir vi inne, tegner, baker boller, ser film, har skattejakt, eller samler hele familien i dobbelsenga og leser bøker. Ungene har ingenting imot en innedag. Verken etter barnehage eller en hel dag i helga:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at unger MÅ pÅ død og liv oppleve noe "nytt" hele tiden. Dersom man ikke kan ut en tur pga dÅrlig vær, sÅ MÅ man pÅ lekeland, eller kino, eller hva det mÅtte være. TÅler ikke ungene deres Å kjede seg litt? Eller finne pÅ noe hjemme, uten de voksne? Her mÅ minsten finne seg i Å sysselsette seg selv, kjede seg litt innimellom. Vi hverken kan eller vil sette ungene i den posisjon at de mÅ oppleve noe hele tiden, det mÅ skje noe stadig vekk.
Er ikke snakk om nødvendigvis Å finne pÅ noe nytt, men Å fÅ herjet fra seg. Mennesket er ikke ment Å være stillesittende.

 

MÅ det herjes vær eneste dag altsÅ? Det finnes ikke rom for roligere dager? Det har vi :) Endatil har vi ikke fete, usunne barn. Tenk det :) De er aktive og trives ute, men likevel tÅler og liker de rolige innedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke ute hver dag nei.

I hverdagen er de ute hele dagen i barnehagen, og koser seg stort sett inne på ettermiddagen.

I helgene er vi enten ute, inne eller drar på besøk til andre. Fungerer helt utmerket hos oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at unger MÅ pÅ død og liv oppleve noe "nytt" hele tiden. Dersom man ikke kan ut en tur pga dÅrlig vær, sÅ MÅ man pÅ lekeland, eller kino, eller hva det mÅtte være. TÅler ikke ungene deres Å kjede seg litt? Eller finne pÅ noe hjemme, uten de voksne? Her mÅ minsten finne seg i Å sysselsette seg selv, kjede seg litt innimellom. Vi hverken kan eller vil sette ungene i den posisjon at de mÅ oppleve noe hele tiden, det mÅ skje noe stadig vekk.
Er ikke snakk om nødvendigvis Å finne pÅ noe nytt, men Å fÅ herjet fra seg. Mennesket er ikke ment Å være stillesittende.

 

MÅ det herjes vær eneste dag altsÅ? Det finnes ikke rom for roligere dager? Det har vi :) Endatil har vi ikke fete, usunne barn. Tenk det :) De er aktive og trives ute, men likevel tÅler og liker de rolige innedager.

 

Jepp, det må herjes hver dag. Vi kan såklart la vær, og holde oss inne i den lille leiligheten, men da går både jeg og jr på veggen. Blir sure og grinete og rastløse. Men nå er han ikke fylt to enda engang da... Kan telle på en hånd de dagene siden fødsel jeg ikke har vært ute så da sier det seg jo at det er like mye for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjelden vi ikke er ute i det hele tatt ja. Det er vel bare når hun er skikkelig syk og må være inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er som regel ute hver dag, men vi bor slik til at de kan gå ut og inn som de vil fra de har vært veldig små. Lillesøster får alltid lov å være med de store når de er ute, så jeg må ikke ut for å "lufte" henne heller. Vi har også en hage som alle nabo ungene kommer til, og det syns jeg faktisk er ganske deilig. Jeg vil heller ha mange unger her enn at de går hit og dit. Jeg har ett øye med de i vinduet, og med unger som prater konstant så er det bare å høre at det kommer noen lyder når jeg ikke er slik at jeg kan se de.

Selv når det er masse minus forsvinner ungene ut, vi lager alltid akebakke i hagen, så de styrer der. I vinter var det hoppbakke de skulle ha seg, så de tredde på seg ski og var ute.

 

Jeg benytter gjerne anledningen til å klippe, luke, vanne og slike ting når det er greit vær. Jeg er ikke med de for å leke, på utelek er jeg vist ikke god nok. Utenom å lage paradis, lære de noen nye leker osv men utover det så får jeg ikke lov å leke med de. Men de har overtatt mye av mitt drivhus, for det er vist gøy. Også er det veldig kjekt at jeg har fått drivhus, for da kan de leke ute og enda være tørre. Så leker og masse forskjellige planter er det inni der.

 

Men jeg stresser ikke for at ungene må ut hver dag, det får de bestemme selv. Har vi lyst til å gå i pysjen hele dagen gjør vi det, men har unger som koser seg ute så noen daffedager syns jeg er helt greit. Vi stresser heller ikke med at vi må finne på ting hele tiden, skulle ungene kjede seg så har de godt av det også. Da må de faktisk bruke hode litt for å finne på noe som kan være gøy for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ute i helgene, men ikke alltid i uke dagene etter jobb og diverse. Er det veldig dårlig vær i helgene blir det også gjerne en inne dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...