Gå til innhold

Er alenemor og mottar overgangsstønad..nå vil jeg flytte sammen med kjæresten min!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet at man kan bo sammen i ett år og fortsatt motta stønadene, men etter det året da..kan man få noe da? Har 100% samvær med datteren min og faren og familien hans bor ikke samme plass. Jeg er student på heltid og har ikke tid til å ha jobb i tillegg.

 

Jeg tenker at jeg egentli ikke burde flytte sammen med han før jeg er ferdig utdannet for ikke å havne i økonomik krise...men jeg vil jo ikke vente heller..

 

Noen som vet noe om hva man kan ha krav på av støtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får gjøre som alle andre.. Studielån og/eller deltidsjobb.. Kan da ikke forvente at staten skal sponse utdannelsen din bare fordi du har barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke lønn han kjæresten din da? når dere flytter sammen, så får dere to inntekter: du har stipend og lån, bidrag fra far og barnetrygd, og han har inntekt. Er han arbeidsløs og ikke gidder å finne jobb, så bør du dumpe hele taperen. Har han jobb 8-16, så har du også tid til å jobbe lørdager eller en kveld i uka for å spe på inntekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått to barn under studiene (bodde sammen med far til barna, men han hadde liten inntekt). Likevel har vi klart oss helt fint. Som hun over sier, staten skal da ikke sponse utdanninga til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at man kan bo sammen i ett år og fortsatt motta stønadene, men etter det året da..kan man få noe da? Har 100% samvær med datteren min og faren og familien hans bor ikke samme plass. Jeg er student på heltid og har ikke tid til å ha jobb i tillegg. Jeg tenker at jeg egentli ikke burde flytte sammen med han før jeg er ferdig utdannet for ikke å havne i økonomik krise...men jeg vil jo ikke vente heller.. Noen som vet noe om hva man kan ha krav på av støtte?