Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 19. juni :)


Ming82

Anbefalte innlegg

Prøvekanin: om du ble gravid på el 15.mai er du ca 7 uker å vei. Det er jo bra at de faktisk kunne se en fostersekk med innhold (og at den ikke var tom), og de virker jo litt udugelige de som sjekka deg siden de ikke klarte å fryse bildet. Bønna inni deg burde være ca 1 cm og det burde være mulig å se hjertebank på innvendig ul, da. Eller, i hvert fall hos folk som kan det.

 

Jeg satser hardt på at de du var hos ikke kunne sakene sine og at det ordner seg :) Det høres jo ut som de ikke var så flinke på akkurat dette. Jeg skjønner godt at du er forvirret, og alle svarene fra folk her inne er bar fordi vi føler med deg og håper på det beste, og at flere av oss har vært uheldige. Håper du får til en privat ul et sted som ikke koster skjorta så du kan få litt ro i kroppen! :) Leste et sted at Aleris i Oslo koster 320 kr. kanskje litt langt unna, men jeg kjenner ikke til skien/porsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke toget er gått, Prøvekanin :) Man skal være ganske dreven for å se noe på ul så tidlig, og det var jo tydeligvis ikke de legene du kom borti, da... Men siden du fikk så lite svar kan du kanskje spørre legen om å bli henvist til en ordentlig gyn? Er altfor lenge å vente til den opprinnelige datoen du har fått! Er verdt et forsøk i hvert fall :) Forklar at du ble engstelig av timen i dag og at du har en dårlig følelse, lite symptomer osv. Smør på så tykt du kan ;) Masse, masse lykke til!!! Heier på deg :D

 

Fiesnupp, så utrolig glad jeg ble nå :D :D :D Håper du får operasjon lynraskt, det har du virkelig fortjent :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prøvekanin! Håper du leser dette i dag (iallefall i morgen) og at det kan hjelpe deg litt.

Få legen til å skjønne at du trenger skikkelig oppfølging Nå. han må fakse en henvisning til feks Heldaas eller Trine Fredriksen på søsterhjemmet, de er flinke begge to. har egentlig lange ventelister, men jeg har vært hos Fredriksen og pga sa og ma fått timer på dagen ved behov. Dette er en KJEMPE påkjenning for deg som gravid å gå og vente på sånt surr!

Jeg har betalt ca 380 kr pr konsultasjon og det er jo ikke mye å gi for en ul, hun sjekker tilogmed 3d av og til, bare for gøy.

 

Har du mistet eller annen grunn til å være nervøs? (Sorry, husker ikke i farta)

Jeg har også hatt lange sykluser og gyn (fredriksen) hørte på meg med det samme og gikk da ut ifra det hun så og det jeg fortalte i forhold til sen el. (el på dag 28, så ligger 2 uker bak menstermin, legen har likevel gått ut ifra den - den surrebukken)

 

Huff... det opprørte meg veldig at du er blitt så dårlig behandlet! Om du ikke får gehør hos legen så får du dra alt du kan av tårer og drama, og overdrive så du blir hørt! (hvilke lege har du forresten??)

Ikke bekymre deg unødvendig snuppa, men få bekreftelse så fort som mulig! Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake: da har vi samme ventetid vi da! jeg har termin 5.oktober, så det er jo bare 15 uker igjen! Det betyr at du kan nærme deg graviditet om bare 15 korte uker! :) dette blir bra vet du! :) Da kommer babyen endelig! Fortsett den gode jobben med trening, kost og NYT livet! Det beste grunnlaget for nurket er jo hvis du koser deg og har det bra :)

 

Stooor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig hyggelig og omtenksomme tilbakemeldinger:)

Hadde fått henvisning til gynokolog som jeg skulle til 20.August, hu hadde prøvd å ringe meg idag, men tror det har vært noe galt med tlf min siden jeg bare fikk melding om ubesvart anrop og tlf svar melding. Skal ringe henne tilbake imorra. Kan jeg da spørre henne om jeg kan få komme inn tidligere? I neste uke eller noe feks? Tips til hva jeg kan spørre om? Er hos en Mayak i skien. Vurderte ellers å ringe søsterhjemmet imorra.

 

Jeg er gravid for første gang så har aldri opplevd noe spontanabort eller noe før. Men jeg sliter litt med angst og stresser og bekymrer meg lett. Noe av grunnen er nok det. Og så er jeg veldig redd for å miste, og føler jeg har null kontroll over ting som skjer her nå. Vet ikke engang hvor langt jeg er på vei lenger. Merker at det tærer på meg:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at her er både oppturer og nedturer her. Så flott at alle er flinke å backe opp for hverandre.

 

Jeg ligger her og er syk. Hatt feber i en uke og doktoren vet ikke hva som feiler meg. Så nå ligger jeg på gjesterommet for ikke å holde mannen våken med tørrhosten min. Hostesafta fungerer ikke.

 

Jeg er sur og lei meg for at vi mest sannsynlig misser denne el fordi jeg er syk og ekkel... Så nå synst jeg synd i meg selv... Snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvekanin, kan du ikke bare fortelle det samme som du haf sagt til oss. Fortell om den dårlige opplevelsen til legen, at svaret deres gjorde deg engstelig, at du sliter litt med angst osv. Tror hun kommer til å forstå :) Lykke til!

 

God bedring, hannepålandet! Er noe dritt å være syk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Hanne! håper det gir seg snart! Fyll på med C vitaminer iallefall, og trøst deg med at da er det ikke denne mnd som er meningen. det er noe annet i vente isteden ;)

 

Prøvekanin: Jeg var hos mayak i fjord, hun tok meg inn kjapt, men det var lang ventetid og hun var totalt skrulle (unnskyld uttrykket). Hvis du vil til en som er faglig dyktig og grundig så ville iallefall jeg anbefale en av de andre to, men mayak kan nok ta deg inn kjappere.... ("kort" fortalt, sjekket første gangen hos henne, da fant hun en + muligens en til, klaget på bakovervendt livmor at det var vanskelig å se ordentlig da osv. reiste derifra sykemeldt i noen uker og "tvillinggravid". da jeg var inne den andre gangen var hun 45min forsinket, superstressa og sjekket kjapt, "oj,her var det to fine 8+6 og 8+5 i størrelse", så var hun ferdig. siden jeg var 9+6 den dagen i følge el så spurte jeg om hun ikke skulle se etter liv også... åja, det måtte hun jo, fant ikke liv og ble enda mer stresset. sendte meg på sykehuset uten å melde fra til de osv osv... ikke noen god opplevelse.... Jeg reiste ikke tilbake til henne...

på begge sjekkene tok hun vanlig gu også og den første gangen kjeftet hun på meg fordi jeg var anspent og syns det var vondt med spekulum... )

Trine F. er veldig ordentlig, tar en smertefri undersøkelse og er sakelig hele veien. Har vært hos henne 5 ganger og skal dit for neste ul også.... Hun har forresten sagt at det ikke spiller noen rolle med bakovervendt livmor, hun finner det uansett. prøver seg heller ikke på utvendig ul så tidlig siden hun VET at det er liten vits i.

 

Håper du får den hjelpa du trenger snuppa! :) Er her for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin :) tenker masse på deg og håper av hele mitt hjerte at alt er bra med spiren din <3

Skjønner godt at du er bekymra, jeg håper du får hjelp så fort som mulig for du skal ikke gå slik og bekymre deg.

Sender deg en god klem :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin: krysser alt jeg har for at du for komme på ul så snart som mulig hos noen som KAN det! Og selvsagt at alt er i orden med spiren din :wub:

 

Hannepålandet: God bedring til deg :wub: Skjønner godt at det er kjipt å gå glipp av en el fordi du er syk. Men du får pleie deg selv så godt du kan og så håper jeg du blir frisk snart :)

 

Jeg hadde ikm i går og har ikke fått mensen, men bare negative tester. Er nok pms da..litt øm pupp og så bare gråter jeg uten at jeg helt vet hvorfor. Syns plutselig ufattelig synd på meg selv som ikke ble gravid denne mnd :P Gråt og gråt i går kveld da jeg tenkte på hvor synd det var på meg, og i sta knakk jeg sammen da jeg så på den negative testen en gang til i håp om at det skulle være kommet en strek der..og det pleier jeg ikke å gjøre..så nå skal bare mensen komme så hormonene mine kan stabilisere seg litt ja :P Hadde litt høyere temp i dag enn de 2 forrige dagene, og sist steg tempen samme dag som mensen kom..så regner med den dukker opp i løpet av dagen.

 

Ellers hadde jeg og Leah en fin dag i går, vi skulle egentlig på tur, men siden det høljet ned ute og regnklærne var i barnehagen så dro vi på biblioteket sammen med søstra mi og hennes datter, og etterpå på besøk til de :)

 

I dag er det meningen at jeg skal vaske og så ut å kaste et lass trær og busker når sambo står opp...frister lite å gå ut i regn, men men...Kan jo ikke sitte å grine på sofan hele dagen heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannepålandet - kjipt å være syk! Jeg er nesten syk selv, men hadde bare såvidt feber en dag, men jeg hoster som en gammel røyker eller noe og det er slitsomt! Så føler med deg! :)

 

Leahpuddingen - teite negative tester!

 

Dossa - heldiggris som har ferie!! (eller er det først om noen timer?) :)

 

I dag tidlig var jeg på ul og så en liten klump som var akkurat så stort som det skulle og det var magisk å se den lille prikken som var hjertet og etterpå høre hjertelyden. Jeg er overlykkelig for jeg har vært så nervøs for at det ikke skulle være noe der denne gange heller. Og gynekologen jeg var hos var helt fantastisk, han kunne sine saker og var ikke surrete og teit (som jeg opplevde sist første gangen). Så nå er alt fint og at det er altfor varmt på kontoret og at jeg blir susete i hodet gjør ingenting, for jeg får ikke gjort noe i dag alikevel :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens. Takk for masse støtte, det betyr masse:)

 

Ringte tilbake til gynokologen jeg ble henvist til idag og fikk satt opp blant annet time til ordninær ul 21.Aug.

Nevnte også på at jeg ikke fikk ordentlig sjekk hos legen min og hu som jeg snakket med virket veldig forståelsesfull. Så jeg skulle få komme inn til mayak onsdag neste uke(27.juni) for å få en ul og få bekreftet om det er noe der eller ikke.

Tenkte å gi henne en sjanse siden det var hu legen henviste meg til. Hvis det viser seg at hu ikke er noe særlig får jeg heller ringe ned til en av de andre dere har nevnt på her og ordne alt der. Her koster det hvertfall bare 100 kr å reise, så hvis hu kan gi meg ordentlig svar på hvor langt jeg er på vei og høre evnt hjerteslag som beviser at ting er i orden så blir jeg veldig letta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen kom i går kveld...jeg gråt og sambo jublet, han feiret med kinamat og jeg trøstespiste ben&jerrys og tok et stort glass cosmopolitan før jeg la meg!! åhhhh..teite kropp som ikke blir gravid :(

 

I dag skal jeg kun farge håret og epilere leggene og ta en laaaaaang dusj, og så skal jeg sitte i sofan og lese en bok til jeg må hente Leah. Det er meningen at vi skal grille før sambo skal på jobb, men det regner IGJEN og er 10 hele jævla grader ute, så det spørs om det ikke blir utsatt IGJEN! Etter middag..hva nå enn det blir..så skal jeg og Leah til byen og ordne gave til mamma som har bursdag i morgen, gleder meg til å dra dit og pynte oss, spise kaker og grille(nekter at det regner imorgen) og bare være sammen med familien. Får være gravid gjennom søstra mi som snart er halvveis :P

 

Håper dere alle får ei fin helg og bra vær :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsje så kjedelig leahpuddingogmammapudding, håper neste pp blir super for oss alle.

 

Føler så med dere jeg ser/leser har prøvd så lenge. Kan tenke meg dere skuffelse hver gang TR kommer. Jeg er jo bare på 4 pp nå, men syns det er kjempe kjedelig og trist hver gang det ikke har funka. De to ukene mellom EL og ikm er et konstant tanke og følelses kaos...

 

Håper alle får en strålende helg her i gullfiskbollen... Jeg skal jobbe, og feire st.hans med litt vin (forhåpentligvis siste gang jeg drikker vin på leeenge) .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah :) Pokker at ho tanta kom igjen :( trist at det ikke gikk nå heller men hold ut for det vil bli din tur snuppa før dette året er omme ;) liten trøst jeg veit, sender deg en god klem :)

Håper dere får fint vær imorra så du får en koselig dag med familien din :wub:

Ellers er det bra med deg?

 

Jeg har begynt å få litt mensen smerter men det er da pokker meg for tidlig i og med at jeg bare er 4-5DPO :o

Tankene vandrer jo....hehe....kan jeg være gravid....men det tviler jeg sterkt på. Min gode magefølelse er blitt borte *grrr*

 

Idag får vi besøk av bror og dama. Skal grille og kose oss :)

Ungene er helt i ekstase fordi de skal sove over til imorra :D

 

Jeg vasker hus og prøver å være flink :)

Jentene er i barnehagen idag mens gullet er hjemme med meg.

Neste uke skal de to eldste på tine fotballskole, man til tors og det gleder de seg til :)

 

Må vaske litt til :)

Ha en fin dag alle søtinger i bollen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe når eg e ferdig på jobb i dag ska eg kjøpe meg ei vin og ein graviditetstest. Go kombo :)

 

Nå e eg lei av å være flink pike. Så i dag har eg røykt og kost meg. Skal på sommerfest me jobben i dag. Glede meg te det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose deg masse ikveld Metti :D

Nyt både flaska og røyken :) Du trenger ikke alltid være den søte snille jenta som du er ;)

 

Jeg som skulle være så flink idag med husvaskinga :P fikk ikke gjort alt fordi jeg la meg ned på senga og sovnet gitt. Sov i 3 timer, deilig :)

 

Resten av vaskinga gjør jeg imorra :)

Nå kommer besøket snart så får ihvert fall skifte på senga de skal sove i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel snart besøk av heksa jeg også dessverre :(

 

Kos deg masse i kveld Metti :)

 

Nå skal helgen nytes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som kan ta dere noen glass vin og sånt nå :P

Har så lyst på musserende hvitvin at jeg blir sprø :P

Satt akkurat å kosa meg med en alkoholfri carlsberg :D Det var godt det, bra det fins noe uten med nesten lik smak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de fleste av oss som kan ta oss et glass vin eller to er mer missunnelig på deg som faktisk bærer spire i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kanskje sant det :P Men man misunner jo alltid det man ikke har eller kan selv :P

Skal ikke klage,er selvfølgelig kjempeglad for å ha en spire, men ventetiden til å vite om alt er fint med spiren den er lang om dagen.

Håper virkelig jeg får et positivt svar etter ul på onsdag og at jeg får høre et lite hjerte som banker:) Lurer på om jeg er i uke 7 egentlig i forhold til min egen beregning i forhold til el 15.Mai. Er det da vanlig at amatørleger kun klarer å se tegn til en fostersekk med innhold på innvendig ul? Bør jeg være bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære prøvekanin

 

Så leit å lesa om dette. Vanskeleg å vite kva ein skal skrive i ein slik situasjon, fordi ein vil vera støttande, og samtidig ikkje gje falske forhåpningar. Eg er veldig uroleg for deg no, eg syns det høyres veldig merkeleg ut at så mange legar ikkje kalrte å sjå noko, om du er sju veker på vei. Du kan tenka at du var 4 veker på vei 30 mai, sia testen slo ut, evt. 3 + 4 som det minste. Då skulle dei ha sett hejrteaktivitet. Eg syns det er veldig rart at ingen av dei forklarte deg noko, evt sa noko om kva som er risiko, eller nevnte missed abortion for deg. Eg er veldig glad du skal inn onsdag. Viss den velse skatten din ikkje lever lenger, så er eg her for deg. Viss du då treng nokon å skriva med kan du senda meg ei melding. Eg mista sist sommar.

 

Eg håpar verkeleg alt er i orden og krysser fingrene for deg. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...