Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

***IKM UKE 29***

• Logg inn for å svare
365 svar til dette emnet

#121 Pærefrø

Pærefrø

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 364 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2012 - 21:33

Pærefrø: Ja, tenkte å teste iløpet av denne uka. Vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg. Går fra å være sikker på at jeg er gravid til å være sikker på det motsatte. Utrolig irriterende!!

Fuglefrø: Velkommen til oss :) Spennende dager foran oss nå, siste uka før de fleste av oss har et klart svar :)

Usj, må vente til langt uti neste uke :( men kjenner jo gjerne på kroppen om det er noe. Sist var jeg gørr dårlig en uke før ikm.. Håper det klaffer for dere :) litt morro å gå sånn i spenning også, selv om det er frustrerende...

Forumtråden fortsetter under...

#122 Rosin i bolla?

Rosin i bolla?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 155 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2012 - 21:44

Prøvde å legge til noen som ikke var lagt til i lista. Si i fra om noen fortsatt mangler eller om dette ble feil.

Mandag 16. juli
* Rosin i bolla?
* Hva sker'a Bagera?
* En til, please.
* Petra-prøvedokke

Tirsdag 17. juli
* Ivrig prøver 84

Onsdag 18. juli
* AussieAnette og lille William
* Lise30

Torsdag 19. juli
* Bentix
* UndrendeUllteppe

Fredag 20. juli
* Pærefrø
* hupsi
* malla85 - 1 pp
* Fuglefrø

Lørdag 21. juli
* rytme

Søndag 22. juli
* Cornflake
* Stinea*2013?<3
* 79kvinne
* vær86

Gravid

Ny pp
  • Petra-prøvedokke liker dette

#123 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 682 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 10 juli 2012 - 08:20

Jeg fikk EL tidligere enn forventet så er ikke sikker på om vi har truffet... men i går kveld hadde jeg en skikkelig merkelig følelse i magen. som om jeg hadde hold bare helt nederst i magen. Var fortsatt litt vondt da jeg våknet i dag tidlig. Er så utrolig kjedelig å måtte veeente..

#124 DramaMama

DramaMama

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 365 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 09:42

MA2010: takk for svar! Men betyr det at jeg ikke får støtte dersom jeg føder i juni, men fremdeles har 2 år igjen for å få fullført studiet? Altså at det ikke lønner seg å føde etter eksamen, uansett semester..

Jo, hvis du har to år igjen av studiet spiller det ingen rolle, da tar du permisjon fra et studieløp og har således rett til støtte. Dette med å føde etter avsluttende eksamen gjelder kun for siste eksamen totalt sett og dermed fullført studie. :)

#125 DramaMama

DramaMama

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 365 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 09:47

Mandag 16. juli
* Rosin i bolla?
* Hva sker'a Bagera?
* En til, please.
* Petra-prøvedokke

Tirsdag 17. juli
* Ivrig prøver 84

Onsdag 18. juli
* AussieAnette og lille William
* Lise30

Torsdag 19. juli
* Bentix
* UndrendeUllteppe
* MA2010-prøver igjen!

Fredag 20. juli
* Pærefrø
* hupsi
* malla85 - 1 pp
* Fuglefrø

Lørdag 21. juli
* rytme

Søndag 22. juli
* Cornflake
* Stinea*2013?<3
* 79kvinne
* vær86

Gravid

Ny pp

Ser at jeg har forsvunnet fra lista - jeg har også ikm et par dager tidligere enn antatt, når jeg telte etter... Har litt ustabile sykluser, men tar utgangspunkt i den lengste syklusen jeg har hatt (varierer mellom 29 og 33 dager).

Nå er det bare en drøy uke igjen til ikm! :)

#126 Petra-prøvedokke

Petra-prøvedokke

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 443 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 12:45

I natt drømte jeg at jeg fødte en liten....løye koss hjernenaktiviteten jobbe om nettene:) så måtte ta en test i dag men va ikke noe å se der.... Tålmodighet er ikke alltid lett:)

Prøver siden juli 2011. Utallige pergotimer kurer 2011-2012. Oppstarts samtale januar 2013, 1. IVF forsøk oktober 2013-negativt, fryseforsøk nov-/des 2013-neg., nytt fryseforsøk januar 2014-neg. 2.IVF forsøk februar 2014 -neg., fryseforsøk mai -avbrutt.

#127 På vei igjen <3

På vei igjen <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 805 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 13:30

He he Petra. Har hatt mange rare drømmer jeg også. I forrige uke drømte jeg at både jeg og datteren vår hadde gått bak mannen min sin rygg og blitt gravid. Han fant en positiv test som var min samtidig som jeg fant datteren vår sin. Herregud, jenta er bare 9 år, så det var en ekkel drøm :(

Ingen tester i posten i dag, så blir tidligst test på torsdag morgen på meg :)
  • Petra-prøvedokke liker dette
Tidlgere Hva skjer'a bagera? Nå med BOLLE i ovnen :D

#128 Petra-prøvedokke

Petra-prøvedokke

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 443 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 13:53

Off hehe ja det er løye se hvordan tankene svirrer.... Ja bare en liten uke til testing nå...:)

Prøver siden juli 2011. Utallige pergotimer kurer 2011-2012. Oppstarts samtale januar 2013, 1. IVF forsøk oktober 2013-negativt, fryseforsøk nov-/des 2013-neg., nytt fryseforsøk januar 2014-neg. 2.IVF forsøk februar 2014 -neg., fryseforsøk mai -avbrutt.

#129 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 682 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 10 juli 2012 - 14:15

Hehe... sånne drømmer har jeg også hatt. ingen tvil om hva vi tenker på om nettene nei ;) hehe...

#130 På vei igjen <3

På vei igjen <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 805 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 14:55

Nei, vi tar det nok med oss i senga på kvelden ;)

Gleder meg til å begynne å teste for alvor, men synes det er skummelt også.
Blir både litt godt og litt trist om det blir negativt, for da kan livet mitt slutte å snurre rundt BIM og alt som følger med..
Om det er positivt er det jo selvsagt kjekt å la livet snurre rundt BIM, men da uten å styre med prøving, testing og symptomjakt.

Har enda værre stikninger i brystene i dag, men jeg kjenner INGENTING i livmoren, så jeg tror jeg bare innbiller meg stikninger :(

Har dere andre noen symptomer da?

#131 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 682 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 10 juli 2012 - 16:57

Noen av dere som har bestilt tester på billig-tester? Hvor lang tid tar det før de kommer?

#132 Vær86

Vær86

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 120 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 17:06

Noen av dere som har bestilt tester på billig-tester? Hvor lang tid tar det før de kommer?

Tar et par dager ca.

#133 Fuglefrø

Fuglefrø

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 218 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 17:30

Nei, vi tar det nok med oss i senga på kvelden ;) Gleder meg til å begynne å teste for alvor, men synes det er skummelt også. Blir både litt godt og litt trist om det blir negativt, for da kan livet mitt slutte å snurre rundt BIM og alt som følger med.. Om det er positivt er det jo selvsagt kjekt å la livet snurre rundt BIM, men da uten å styre med prøving, testing og symptomjakt. Har enda værre stikninger i brystene i dag, men jeg kjenner INGENTING i livmoren, så jeg tror jeg bare innbiller meg stikninger :( Har dere andre noen symptomer da?

Jeg har hatt et slags press nederst i magen, og stikninger der hvor eggstokker/livmor er, pluss ekstrem sult og litt kvalme... Men er bare 3 dager siden eggløsningen da... Vet ikke hva jeg skal tro om det? Hehe..
Kan selvfølgelig være eggløsningen/pms, men har aldri hatt slike symtomer utenom når de "skal" være der.... Hmmmm..
Faith makes things possible, not easy.

#134 På vei igjen <3

På vei igjen <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 805 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 20:35

Høres bra ut, Fuglefrø :) Jeg har hatt sterkt press i magen med alle mine. Og denne pp hadde jeg det omtrent som du, 2-3 dager etter el.
Ellers har jeg hatt det rundt ikm. Sikkert derfor jeg er litt usikker på om symptomene er reelle denne gang, fordi jeg ikke har noe press eller stikninger i livmoren..

Men puppene kjenner jeg godt at finnes! De stikker og gjør vondt hele tiden. Tidligere i dag kunne jeg også kjenne at kjertlene har vokst, så da er håpet der igjen :) :) :)

#135 Rosin i bolla?

Rosin i bolla?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 155 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 20:53

Uff, er så vanskelig med symptomer. Etter MA'en har jeg stikkninger i livmor mellom EL og IKM hver mnd + at puppene er super ømme og klumpete. Sånn var det ikke før, bortsett fra den mnd jeg ble gravid. Kan jo ikke stole på at dette er symptomer lenger, for er jo sånn jeg er blitt. Har vært svimmel de to siste dagene da, om det betyr noe, men kan jo være pga det klamme været?

Hadde ventet positiv EL-test 2. juli, men fikk knall positiv 30.juni og 1. juli, så tror kanskje IKM er litt før (uke 28), men fortsetter her jeg :)

Var så teit at jeg tok en billigtest i dag (på ettermiddagen!!!), lite rasjonelt. Jeg som hadde bestemt meg for å vente til etter IKM med å teste... Blank var den, men innbiller meg selvfølgelig at jeg ser en skygge. Tror jeg skal be samboeren min gjemme testene, men da kjøper jeg vel bare en på apoteket om nøden blir for stor.

Håper symptomene deres er et virkelig tegn på en liten hemmelighet:)

#136 Fuglefrø

Fuglefrø

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 218 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 20:56

ÅÅÅ, seriøst? Var sikker pÅ jeg bare innbiller meg ting... Det blir sÅ spennende til uka da, tør liksom ikke helt hÅpe heller.
Prøver Å si til meg selv at det ikke er noe...
Tirsdag blir det rett pÅ apoteket etter jobb!

Det hadde vært veldig hyggelig Å fÅtt en positiv test. :)
HÅper dere andre ogsÅ fÅr hyggelige overraskelser til uka..

Jeg skal følge med pÅ puppene da tydeligvis, siden de er en sÅ sterk indikator for mange. Hehe...

#137 På vei igjen <3

På vei igjen <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 805 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 21:19

He he :) Jeg har kjent veldig etter, og merker at de er bittelitt større. Har kjent stikninger siden søndag, men de var ikke tyngre/større eller ømme når jeg klemte på dem. Nå er de bittelitt større, stikkningene er sterkere, og de er bittelitt ømme når jeg klemmer. (Kan være fordi jeg har klemt så mye, he he)
I tillegg så kan jeg kjenne (Dere vet der puppene SKULLE ha begynt? Litt over der de er etter tre amminger/alder?) at kjertlene er større enn de var både i går og på søndag. Sånn helt i perierien av brystet, liksom...
Og jeg kjenner at de er ømme når jeg beveger armene. (Men det kan også være gangsperr i brystmuskelene :/ )

Håpe håpe håpe og HåååPE!

#138 Fuglefrø

Fuglefrø

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 218 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 21:26

Krysser fingrene for deg! Vi prøver oss på første barnet nå, og funker det ikke denne gangen så har vi det veldig moro mens vi prøver. :)

Jeg stresser ikke med det ennå, og jeg synes tanken på å gå fra to til tre er SKUMMEL, men allikevel håper jeg jo at det skal være positiv test neste uke... :)

*krysse fingre og tær*

#139 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 682 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 10 juli 2012 - 22:07

Jeg har bestilt meg tester på billig-tester nå, så da starter vel testingen når de kommer ;) og jeg som var så flink å vente med å teste i forrige periode :S

#140 På vei igjen <3

På vei igjen <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 805 Innlegg:

Skrevet 11 juli 2012 - 09:45

He he, Bentix. Jeg skulle ikke teste før jeg evt var OVER ikm denne pp, men jeg har allerede testet! Negativ i dag 8 dpo. Men jeg håper at de testene som forhåpentligvis kommer i posten i dag kan gi meg et annet svar. De skal jo være litt mer sensitive.

Fuglefrø: Det er alltid skummelt med et nytt barn. Tror likevel det første er en milepæl :) Vi prøver på nr fire, og jeg synes det er litt skummelt/spennende. Håper bare vi får det til. Blir en spennende periode for oss nå. Ikke lenge til vi kan teste alle mann :D

Annonse