Gå til innhold

Tømte sparegrisen for isbilen.. Foreldrene raser mot isbilen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, man kan jo mene at det BØR være kun foreldrenes ansvar, men det ER nå faktisk ikke det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er ikke dette typisk nå for tiden da? Foreldre skylder på alle andre hvis det er noe med ungene. Skyver ansvaret over på hvem-det-måtte-være. Skjerpings!! Foreldrene har selvfølgelig ansvaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så latterlig.

Jeg har lest saken for lenge siden og mener dette er drøyt. Jeg kunne sendt min sønn ut for å kjøpe is. Og når et barn betaler med enn 500 lapp og kjøper TO esker virker det som at jenta har fått lov til dette og kjøper for familien.

hadde ungen hatt med småpenger, (ikke 500 i smått, men 30-50 kanskje) da kunne man kanskje tenkt at det var fra sparegrisen.

 

Skal ikke isbilen kunne få selge mitt barn is, må jeg virkelig løpe ut selv, fordi det er noen foreldre som er bittre.

 

 

Jeg tror disse foreldrene ble så sure for at 500 lappen betydde mye for DE. Sikkert fått i gave av de, eller av besteforeldre ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar jente... hun er jo på gråten utifra ansiktsuttrykket hennes, synes hele greia er tåpelig. Hadde nok blitt irritert og satt restriksjoner på is-spisingen og evnt pengebruk, men aldri i verden hadde jeg utsatt barnet mitt for en sånn ydmykelse som det der. For noen kron-idioter! Familie ispakken ser det ut som.. Tror neppe hun kjøper til familien mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på barna som blir hengt ut i media...

 

Hadde jeg gjort det der som barn, så hadde jeg nok ikke fått beholde isen. Men aldri blitt hengt ut i media...

 

Foreldrene har ansvaret her, det blir for dumt og skylde på selgeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, hva skulle selgeren ha gjort? Skal alle selgere i landet spørre alle under 18, har du lov å kjøpe den tyggisen der da? Og så da, hvis de lyger? Må alle barn ha med seg lapp hjemmefra når de skal kjøpe lørdagsgodt eller is???

 

Jeg lurer veldig på hva de foreldrene egentlig forventer av selgeren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig sak! Jeg viste den til mannen, og han ble faktisk ganske sur på han faren i saken. Stakkars barn, la de nå få kose seg med is! For det første så var det jo deres sparepenger, for det andre var de jo ganske så selvstendige som gikk å hentet penger, og ordnet ut med å kjøpe is, og brukte bare 200 kr når de hadde 500 også!

 

Ja, barnet gjorde noe det ikke skulle, nemlig å ta penger uten å spør/si fra først, og det er DET faren bør snakke med dem om, ikke ta ISBILEN for dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere. Dette er foreldrenes ansvar, ikke isbilen. Som han Manzoor sier: å kjøpe is fra isbilen er som å kjøpe is fra en kiwi butikk. Hvis selgeren skal sjekke om barn har tillatelse til å kjøpe is fra bilen, så må de vel ha det samme når de kjøper en tyggispakke eller is fra butikken.

 

Latterlig rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guud, så latterlig sak.

 

Jeg hadde blitt veldig irritert om jeg hadde sendt ungen ut til isbilen, stolt og kry med penger i hånda, også hadde han blitt nektet det.

 

Hadde han tømt grisen og løpt for å kjøpe is hadde jeg sikkert irrettesatt barnet, men ledd litt inni meg og tenkt at det var morsomt gjort av han. Ingen stor sak egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt utrolig at både familien, en journalist og en redaktør syntes at dette var en nyhetssak, og at ingen av dem stoppet opp og tenkte at dette er jo mer å henge ut et barn enn å henge ut isbilen.

 

Hadde det enda vært " isbilsjåfør hjalp barn med å dirke opp sparegris", så kunne jeg sett at det var noe å ta på vei for, men at et barn kommer løpende ut med en pengeseddel og skal kjøpe is til familien? Jeg håper foreldrene har fått mye motbør, og at de innser at dette absolutt ikke burde vært i avisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Visten

Hadde det enda vært " isbilsjåfør hjalp barn med å dirke opp sparegris", så kunne jeg sett at det var noe å ta på vei for

 

Haha :D DET Hadde vært noe å lage sak om! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...