Gå til innhold

***IKM uke 28***


Fomle84

Anbefalte innlegg

Jeg blir alltid så stressa og tenker symptomer etter el. Men denne gangen føler jeg ingen symptomer, tror jeg.. ;) hehe..

 

Men har lovet meg selv og ikke bruke tid å penger på testing, da vi ikke får gjort noe mer med det uansett (el og mange gr.tester).

 

Så jeg vil helst vente til slutten av uke 28 før jeg evnt tar test om ikke tr kommer..

 

Hold ut jenter! å masse lykke til!!:)

 

Anonym87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig med dere- tida føles sååå lang frem mot ikm........

 

Jeg er stadig på symptomjakt, men vet at kroppen kan spille meg et puss! Har to symptomer denne gangen: ømme pupper(noe jeg uansett har mellom eggløsning og mens). Det andre er at jeg har stikkinger/kiling på venstre side av magen/underlivet. Det kan jeg ikke huske å ha hatt før. Det er ikke vondt, men kjennes litt ut som kiling.

Krysser fingrene for oss alle at 2 streker vises denne pp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg melder meg på :-)

Etter mine beregninger skal jeg teste den 11 juli.

Er første prøve periode for oss. Jeg har to gutter på 6 år fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier tempen at el var fredag, allerede på dag 11 i syklus, så da tegner det til å bli nok en kort syklus. Som regel kommer mensen på dag 12 dpo, så da er vel ikm ca tirsdag om halvannen uke. Ja, da er det bare å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniGull10

Så var det bare en uke igjen til uka vår! :-)

 

Jeg er egentlig veldig usikker på Ikm nå, men det er evt bare noen dager tidligere. Jeg fikk positiv el-test 6 dager på rad.. Er det vanlig da? Det har igrunn kjentes ut som at jeg har hatt el hele uka..

 

Ja, ja. Forhåpentligvis er dette siste uka vår med alle disse spørsmålene, for neste uke får vi det vi ønsker oss, gjør vi ikke? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis er dette siste uka vår med alle disse spørsmålene, for neste uke får vi det vi ønsker oss, gjør vi ikke? :-)

 

Ja!! Jeg håper virkelig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhh, frustrert over blanda følelser nÅ.... PÅ en mÅte er jeg "desperat" etter Å bli gravid nÅ, har endelig fÅtt kartlagt eggløsning og har nærmest kastet meg over min mann den siste uka og hÅper skikkelig pÅ at det klaffer den mÅneden. MEN pÅ den andre siden er jeg ikke veldig motivert for 9 mÅneders graviditet og pÅfølgende slitsom babytid. Er et slit Å sitte her og ha to sÅ motstridene følelser. Sluttet nettop i jobb (vikariat) sÅ vet ikke engang om jeg har jobb etter sommerferien..... Om jeg sÅ blir gravid nÅ sÅ føles det litt merkelig og dÅrlig gjort i forhold til en eventuell ny arbeidsgiver at jeg da kommer til Å jobbe sÅpass kort.. Hadde en MA i vÅres sÅ kjenner ogsÅ litt pÅ skrekken for Å miste igjen... Samtidig av samme grunn vil jeg gjerne bli gravid igjen for Å komme inn i samme modus igjen....

Dette blir et forvirrende lite inblikk i et lite hjørne av min tankevirksomhet om dagen.... Flere som ser pÅ en eventuell positiv test snart fra flere sider??

 

fornuft møter følelser i et kjempekræsj! :/

 

 

ÅH, FRUSTRERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tosidig for meg også. På den ene siden ønsker jeg desperat et barn til - på den andre siden er det usedvanlig upraktisk på alle måter.

Følelsene sier helt klart: JAAAAA jeg vil bli gravid!

Fornuften sier: NEEEEEI - det er galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er fler..... Det er jo ikke det at vi ikke skal ha et barn til, for det skal vi og likegodt nå som senere... Tror det som er mest frustrerende er det å gå hver måned å lure på om noe har skjedd denne gangen selvom vi ikke aktivt har "prøvd" før denne måneden. Skulle ønske jeg klarte å la hver å tenke eggløsning osv og bare leve normalt. Men det er tydeligvis umulig når man går helt uten prevensjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca en uke + litt til med venting da jenter. Hvordan går det med dere? Jeg prøver å la være å tenke, men klarer ikke å slutte. Jeg håper så inderlig tr ikke kommer, å at jeg kan ta en positiv test i løpet av neste uke.

Blir spennende å se om det kommer noen symptomer etterhvert også.

Må innrømme at jeg allerede kjenner at puppene er blitt noe større og er blitt ømme.. men det hender det at de blir ellers å :/ Stikkinger nederst i magen på ene siden har jeg også hatt. Nei, dette blir en forferdelig uke.

Har ferie alene uken her, skal slappe av, gå turer og kose meg alene. Men med all denne tenkingen, hvordan skal det gå da?!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere med ikm tidlig i uka, jeg hadde el i går, så her er det fortsatt aksje legging ;) lykke til med symptomjakten alle sammen... Denne mnd skal spiren sitte jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom som kastet over meg for litt siden her.. mat funket hvertfall ikke. Så nå lurer jeg på om jeg kanskje for aller første gang i livet er gravid jeg jenter...:)

 

Måtte lese litt rundt og flere skriver om tidlig kvalme i svangerskapet. Trodde kanskje ikke kvamlen kom før i uke 6 eller noe jeg.. men om dette fortsetter, så skjønner jeg tegningen;)

 

Litt sånn "søren" at jeg ikke har kjøpt med meg noen gr.tester på ferien da.. Jeg som var fast bestemt for å ikke tenke så mye og hvertfall ikke teste før neste helg, altså mot 14-15.juli...

 

Noen flere me symptomer da?:)

 

Anonym87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JuniGull10

Jeg har hatt murringer i hele dag.. Det var såpass at jeg måtte legge meg litt ned på sofaen etter at jeg la guttungen nå.. Det er slitsomt å ikke vite hva det er. Kjenner ut som en blanding av elsmerter og menssmerter.. Ønsker jo at det evt skal være festesmerter, men jeg har hatt en del slike murringer i de to første pp også, men ikke så intense som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junigull, spennende med murringere uansett. håper det betyr spire for deg:) Men slitsomt at du må legge deg ned og blir uvel da. :(

 

Mmbaby, jeg aner ikke dpo. for forrige syklus var 32, men som regel har jeg alltid 28dagers. men om jeg regner 32, regner jeg at ikm er ca 10.juli.

Dvs 3+1 om det skulle være noe. men hallo, jeg regner ikke med noe bare pga kvalme, ømme og større bryster + halsbrann og vondt i korsryggen..

 

Men fortsetter denne kvalmen hele kveld og morgen så er det mulig jeg kjører til nærmeste apotek ja.

 

Må si jeg er litt positiv til dette nå da.. litt spennende;)

 

Anonym87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym87, jeg har også vært kvalm i en uke nå og bare blitt verre de siste dagene... Minner meg om de to tidligere graviditetene. Tror kanskje at jeg hadde en normal syklus denne gang og da var ikm i dag.. stemmer med d tidspunktet jeg tror jeg hadde eggløsning.. Håper på en spire, men vet ikke om jeg tør teste enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fomle84, så spennende med ikm i dag!:) Hva ønsker du da? Skal du vente noen dager til før du tester? Håper virkelig det er en spire hos deg! Masse lykke til!:)

 

Anonym87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt mensmurringer, med stikkinger på venstre side i 4-5 dager nå. Pleier ikke å ha eggløsningsmerter eller murringer før rett før mens.(ikm ca 12/7).

Håper det er et godt tegn, men ble lurt av disse murringer ved en anledning tidligere. Da trodde jeg virkelig at jeg var gravid, men den gang ei...

Krysser fingrene for oss alle i disse spennende dagene:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym87, tror nok jeg tester i morgen tidlig, og hvis den blir negativ så har jeg en til liggende på lur, hvis mensen uteblir helt.. Har prøvt å holde meg men må nok bare få d gjort.. Kvalmen må jo ha en grunn.. Eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniGull10

Mammadrøm:

Det er det jeg opplever nå, bare litt mer intenst denne gangen. Jeg har også blitt lurt av dette før. Jeg satt å leste litt på nettet nå og lærte at det er vanlig med el-smerter i etterkant av el også. Les det tredje punktet under eggløsningssmerter:

 

http://www.pernille.info/egglosning.htm

 

Ser ut til vi har Ikm samtidig. Jeg skrev meg på 13.07, men tror kanskje jeg er ihvertfall en dag tidligere.

Endret av JuniGull10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junigull: da er det kanskje murringer i forbindelse med eggløsning da.. pleier bare ikke å ha det sånn. Men samtidig så kjenner jeg jo mye mer etter på kroppen enn hva jeg bruker å gjøre.

 

Men har også lest at murringer kan være et tidlig tegn på graviditet, så krysser fingrene for at det er tilfelle for oss begge:-)

 

Spennende med ikm samme dag, bare litt lenge å vente.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniGull10

Ja, jeg håper jo selvsagt at det er i forbindelse med en graviditet! :) Jeg har bare lurt på hvorfor det har vært slik etter el når jeg ikke har vært gravid. Her var det et mulig svar! :)

 

Nei, nå tar jeg natta og jeg "håper" på å våkne i morgen med ømme bryster og kvalme! :P

Endret av JuniGull10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trodde jeg at jeg hadde temp på syklusdag 11, da tempen spratt i været på dag 12 og 13 - for så å synke som en stein på dag 14 og 15 (i dag). Så det virker som om jeg var litt småsyk 12 og 13 :-(.

Vel vel - da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på den ekte EL, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...