Gå til innhold

Hvordan kan vi hjelpe andre som trenger det?


Gjest Visten Vrangskapning

Anbefalte innlegg

Gjest Visten

Jeg logget meg nettopp på og ramlet over flere tråder om Hedda og mamman hennes. Jeg har lest artiklene om Hedda og mamman, og ble så rørt over givergleden blant folk, men egentlig ikke overrasket. Egentlig tror jeg det er svært mange som vil hjelpe dersom de vet at noen trenger hjelp. Jeg synes også det er litt leit at noen har hengt seg opp i at de ikke synes Trine Lise var 'fattig nok', jeg synes virkelig ikke 220' før skatt er mye. Vi kan flytte fokus og idemyldre litt på hvordan man kan hjelpe andre som trenger det (uten at alle må stå fram offentlig som fattig først).

 

Hva kan vi gjøre for andre? Hvem formidler hjelpen der det ikke finnes organisasjoner som gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Fattighus, Frelsesarmeen og asylmottak er steder man kan donere bort klær, bøker og slikt, Krisesenter tar også imot (jeg gir jevnlig til dem).

Treningstøy, fotballsko, ski osv. kan man gi til barnehager og skoler slik at barn som ikke har slikt utstyr fortsatt kan være med på idrett og skoleskiturer. å bli holdt utenfor på slike arena er sosialt hemmende og stigmatiserende. Så det å donere bort de gamle skøytene dine til en barneskole kan være en fin ting å gjøre.

 

Man kan også gjøre ting i nabolaget, for venner og for familie som ikke trenger å innebære kontanter. Man kan tilby skyss til bursdag eller trening, sitte barnevakt, invitere på middag og slike ting.

 

Man trenger ikke alltid en organisasjon for å gi til den som har mindre enn oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Har du ikke slike type sentere rundt der du bor, kontakt helsestasjonen, de sitter som regel på oversikt om det er noen i komunen som trenger klær og utstyr til ungene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...