Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Velkommen Eplesol! Trist lesning! Da e lov å føla på sorg sjøl om da e så tidlig. På samme måte som da e lov te bare glømma da og gå vidare. Vi e forskjellige. Men ja. Eg kan tenka meg du e ei utålmodig sjel når du snakke om at ting tar "lang" tid når dåke begynte å prøva nå i juli ;) då blei du gravid på første forsøk då vel!? Men fy ko eg kjenne meg igjen! Eg trur at når vi først har bestemt oss for at "nå prøve vi", så e vi så klar at graviditetstesten helst alt sku vore positiv :)

Håpe da klaffe igjen på neste pp og at da va den som va meint å bli dåkas neste barn!

 

Takk Apex! Formen e fin den. Kjenne litt forskjellig innimellom. Sist gikk eg og følte meg bakfull fram te veke 12, men kjenne ikkje nåke sånt foreløbi. Puppene som nett e begynna bli mindre pga mindre amming e blitt for store for amme BH'en igjen :D Og så får eg veldig vondt når eg reise meg opp. Da strame sånn i nedre del av magen. Da hadde eg sist og. Må strekka ut øvekroppen seint. Då går da fint. Håpe detta går fint heile veien! Hadde og vore supert om eg slapp desse blødningsgreiene underveis!

Dåke e sånn sydennytera dåke? Syns du stort sett har rapportert frå varmare strøk :) godt mini tole varmen så godt!

 

Takk Unilon! Koss gikk da hos manuellterapeuten?

 

Krysse fingrane Vinterblomst! Trur da kan ver lurt å be Grøne heia på seg.. ;) Håpe vi blir mange i babyboblo utøve hausten!!

 

Her har da vore oppstart i bhg denna veko. Gutten kose seg trur eg. Soving e oppskrytt der og, men da e jo ikkje nåke nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melder meg inn her jeg :hallo:

 

31 år i mars, har en aktiv to-åring og ønske om en til. Har prøvd siden juli og fikk positiv test forrige uke, men spiren glapp dessverre i går. Har nå bortfallsblødning/kraftig mens, og er klar for å starte på nytt. Syns det er vanskelig at det tar "lang" tid og at kroppen min "ikke fikk det til", men er også glad for at kroppen er rask med å ordne opp når det ikke gikk veien. Går till fr7, em og tilbake på hva jeg føler og tenker i grunnen.

 

Forventer ikm i uke 37, mener jeg det var, og syns alltid ventetiden frem til da er så uendelig lang. Skal prøve å ikke telle så mye denne gangen (hvilken dag jeg er i syklusen, etc) og la være å teste før faktisk ikm. Mest for at jeg ikke skal bli så tullerusk som jeg har vært siden starten av juli. Trenger å tenke på andre ting også og få et mer avslappet forhold til det hele.

 

Er det flere som sliter med å bli sugd rett inn i prøvebobla?

jeg hadde og positiv test i juni. Det var nok før ikm og fikk blødning dagen etterpå. Jeg har ikke vært lei meg selv om jeg er i absolutt siste prøvefase pga alder. Ved å teste så tidlig må en regne med å få en på trynet :(;)

Men jeg har vært hvor du er mange mange ganger og forstår deg godt. :)

Oppskriften er mange og di må finne din så du ikke blir helt tullerusk i prøvingen :D alle lykke til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem Mysill! Bedre lykke neste gang!

 

Vinterblomst, så spennende. Fint å høre at du holder humøret oppe! :D God klem til deg også!

 

Manuellterapeuten i går sa at han var litt stiv i nakken mot venstre, men ikke verre enn at jeg kan trene ham opp selv. Jeg kunne ta kontakt igjen dersom det forverret seg. Og så sa hun at han var en nydelig gutt og at hun ser mange babyer, men at han var spesielt vakker! :D Kan tro jeg var fornøyd hehe! ;)

 

Det blir koselig å følge graviditeten din Katta, hold oss oppdatert om formen din og etter hvert ul og sånt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst :)

 

Spiren satt i pp2, og glapp 3-4 dager over IKM. Hadde positiv tester helt frem til samme dag som blødningen kom. Siden det er før uke 5 så kan jeg heldigvis bare regne det som en forsinket menstruasjon og fortsette i samme tralt.

 

Unilon: 1 år? Huff, er litt det jeg frykter skal skje denne gangen også. Var det noen grunn eller veldig uforklarlig?

 

Mysill: Leit å høre, men hvorfor tror du at det ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst :)

 

Spiren satt i pp2, og glapp 3-4 dager over IKM. Hadde positiv tester helt frem til samme dag som blødningen kom. Siden det er før uke 5 så kan jeg heldigvis bare regne det som en forsinket menstruasjon og fortsette i samme tralt.

 

Unilon: 1 år? Huff, er litt det jeg frykter skal skje denne gangen også. Var det noen grunn eller veldig uforklarlig?

 

Mysill: Leit å høre, men hvorfor tror du at det ikke går?

Tenker du på akkurat nå eller generellt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk for hyggelig velkomst :)

 

Spiren satt i pp2, og glapp 3-4 dager over IKM. Hadde positiv tester helt frem til samme dag som blødningen kom. Siden det er før uke 5 så kan jeg heldigvis bare regne det som en forsinket menstruasjon og fortsette i samme tralt.

 

Unilon: 1 år? Huff, er litt det jeg frykter skal skje denne gangen også. Var det noen grunn eller veldig uforklarlig?

 

Mysill: Leit å høre, men hvorfor tror du at det ikke går?

 

Tenker du på akkurat nå eller generellt? ;)

 

 

Tenkte på nå egentlig, siden du skriver at det ser ut som, men ikke at det er stadfestet, eller? Ser ut fra din signatur at dere har fått assistanse (leit å se at det tar litt tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Takk for hyggelig velkomst :)

 

Spiren satt i pp2, og glapp 3-4 dager over IKM. Hadde positiv tester helt frem til samme dag som blødningen kom. Siden det er før uke 5 så kan jeg heldigvis bare regne det som en forsinket menstruasjon og fortsette i samme tralt.

 

Unilon: 1 år? Huff, er litt det jeg frykter skal skje denne gangen også. Var det noen grunn eller veldig uforklarlig?

 

Mysill: Leit å høre, men hvorfor tror du at det ikke går?

 

Tenker du på akkurat nå eller generellt? ;)

 

 

Tenkte på nå egentlig, siden du skriver at det ser ut som, men ikke at det er stadfestet, eller? Ser ut fra din signatur at dere har fått assistanse (leit å se at det tar litt tid).

 

Å ja..Nei jeg begynte å spotte i går kveld. Økte med rimelig kraftige kramper i løpet av natten så lite med søvn.

Så nå kan jeg si med sikkerhet at det ikke gikk denne gangen eller...

Ja vi må ha litt hjelp fra fertilitetsklinikken. Jeg har endometriose,pcos og tette eggledere..Så trenger visst en god del dra hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da forstår jeg at du har mistet håpet, leit å høre :(. Har dere flere forsøk igjen?

En kan ta så mange forsøk en vil...Bare en betaler. (Det koster en god del)

Vi ble ferdige med de offentlige forsøkene i 2010 ( De man får tilbakebetalt fra HELFO), så nå må vi betale alt selv.

Kjøpte en 3 pk på den klinikken vi er på nå da. Så har 2 forsøk igjen der enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aha, da forstår jeg at du har mistet håpet, leit å høre :(. Har dere flere forsøk igjen?

En kan ta så mange forsøk en vil...Bare en betaler. (Det koster en god del)

Vi ble ferdige med de offentlige forsøkene i 2010 ( De man får tilbakebetalt fra HELFO), så nå må vi betale alt selv.

Kjøpte en 3 pk på den klinikken vi er på nå da. Så har 2 forsøk igjen der enda.

 

 

Antar de mener det er en sjanse, men at det kan ta litt tid før det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om klinikkene mener det ikke er noen vits/sjanse så lar de deg ikke ta noen forsøk hos dem.

Vi byttet klinikk etter de 3 offentlige forsøkene. Ikke fordi de ikke mente det vil gå, men det kan være greit  og prøve noen andre.

De har ingen formening om hvor lang tid noe slikt kan ta. Det kan være mange grunner til at det ikke går..

Vi valgte å kjøpe en 3pk nå fordi det på en måte er 3 forsøk betal for 2. Kjekt da dette koster en del kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye og masse lykke til som prøvere. Her brukte vi 9 mnd og en SA før lillebror satt på den vanlige måten. Storesøster satt på andre inseminering i DK.

 

Lillebror ankom i dag tidlig kl 08:46 med planlagt keisersnitt. Historien; sov ikke veldig godt pga varmen og ikke minst spenninga over det som var i vente. Våkna i 5-6 tiden og kl 7 kom de for å forberede meg med klyster og barbering før jeg skulle ta en dusj og kle på meg den sexy sykehusskjorta 😜 Kvart på åtte trillet vi bort på stua hvor man ble koblet til ørten apparater og klargjort. Anestesilegen slet en del med å få stukket inn spinalbedøvelsen da jeg var "trang" i ryggen som han sa. Etter en del prøv og feil så satt han tilslutt litt lokalbedøvelse og da gikk det. Etter litt mer forberedelser så kom min kjære inn og de startet snittet og lillebror kom hylende ut av magen kort tid etter litt røsking. Og gjett hva som var mest deilig?? Å kjenne presset mot ribbeina slippe når de dro han ut!! Fikk så hilse på en perfekt liten Thorgir mens de dytta alt på plass og sydde meg igjen. Så var det over på intensiven hvor vi prøvde litt pupp og gjett hvem som var såå flink og nesten tok godt sugetak etter kun få prøvinger. Etterhvert som jeg klarte å bevege beina igjen fikk jeg endelig spise litt og så komme opp på barsel. Thorgir har vært helt perfekt med å ta pupp jevnlig, tissa og foreløpig levert 3 bæsjebleier 😊 Mor var litt dum med å drøye med å spørre om smertestilliene i kveld og det var ikke godt sammen med etterriene!! Må også skryte av far som virkelig har stått på i dag med alt. Litt frustrerende med ks er å ikke kunne ta stell og ha folk til å gi og ta imot ungen hele tiden første døgnet da man er sengeliggende. Vært oppe på beina 2 ganger på ettermiddag og kvelden, ikke mye behagelig så kun holdt oss til å stå oppreist og et par skritt med gåstol. Må også skryte av utrolig hyggelige og flinke ansatte her på Voss!! Skjønner godt at det er fler fra Bergen som velger å dra hit!

Vitale mål på gutten fikk vi tatt etterhvert i dag og han var som mor sa, akkurat som storesøster 3250g og 50cm(bomma med 50g og 1cm på søstern som var 3300g og 49cm) 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk Minnimusa! Gratulera så masse! Tenk. Nå e dåke 2barnsforeldre!! ;)

 

Åhh, Mysill. Kontrastene e store på et forum sånn som detta. Nåken har gode, eller rett og slett fantastiske nyheter, og andre går da tråare for. Håpe lykken snur og at det sitte på neste forsøk!!

E da sånn at det e ein liten mulighet for å lykkes på egenhånd eller e dåke nødd te lita på desse forsøkt på klinikk?

Og om det går på neste forsøk. Får dåke bruke det siste forsøket på et eventuelt søskenforsøk, eller dett det vekk dersom det blir et barn ein av dei første gangene?

Eg trur ikkje vi som har gode forutsetninger for å klare bli gravide på eigenhånd har sjans te fullt ut forstå koss denne prosessen er for dåke som er nesten sikre/sikre på at de er avhengige av hjelp for å kunne få barn.

 

Eg blei forespeilt at det å bli gravid ville bli vanskelig for meg og at eg bare kunne slutte på prevansjon og la tida gå sin gang før vi fekk hjelp. Dette var vi begge innstilt på. Og måten sambuaren håndterte det på gjorde at eg ikkje følte på noko nederlag eller andre ting. I og med denne beskjeden var gitt så starta vi prøvingo, eller perioden uten prevansjon, gjedna litt uten ein tanke om resultat. Og uten tanke på at det kom til å bli baby av det. Likevel tenkte eg mykje på både min defekte kropp og på ein redsel i forhold til ka mannen ville tenke etter kvart som tida gikk og vi måtte reise mykje fram og tilbake på klinikker/sjukehus. Kom han til å stå distansen? Ville han vere med meg?

nå gikk det mykje enklare enn vi alle hadde trudd, så eg slapp gjennomgå alt det som du og andre som slit med å få spira til å sitte og til å bli verande der. Men eg har enorm respekt for ka dåke må gjennomgå for å få det til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikninger i mage og pupper, puppene kjennes tyngre ut (sambo er enig 😂 ) murringer i magen og nedover i lysken, trøtt,begynt å kjenne det litt i bekkenet 😳 kviser, og i dag, overmannet av plutselig svimmelhet og kvalme på morgenkvisten... Ingen positiv test enda. Men kan man ha alle de symptomene så tidlig da??? Eller er det billigtestene som tuller med meg ? Burde jeg kjøpt en annen test og sjekket ? Eller er det jeg som innbiller meg ting fordi jeg så gjerne vil bli gravid igjen og håper på at det skal gå like raskt som sist 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Minnimusa!!!!

 

Katta82:

Ja det er sånn livet er det ;)

Sjansen for å lykkes på egenhånd er nok ganske liten..

Har ikke gått på prevansjon siden tidlig 05.

Men med pcos,endometriose og tette eggledere så er vel sjansene minimale for at det ska gå uten hjelp. Jeg har liksom fått det meste :P Så her er nok prøverør eneste mulighet.

 

Om det går på neste forsøk så er 3pk brukt opp ja. Det er liksom 3 forsøk eller til oppnådd graviditet på de forsøkene.

Egg på frys kommer utenom da,men det har jeg ikke vært så heldig å få.

Nei det er ikke så lett å forstå hvordan dette egentlig fungerer.

Men man skal ikke forvente at folk som ikke har vært i en slik situasjon skal forstå eller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) har fulgt denne tråden i lang lang tid fordi det er den tråden med den triveligste stemningen på hele bim. 😉 Har liksom ventet på å bli gammel nok til å bli med dere, og nå med mine 31 år så kan jeg vel trygt det nå 😁 Jeg føler jo at jeg kjenner dere alle selv om dere ikke kjenner meg!

 

Litt info: 31 år, mamma til to herlige gutter, en på 3 og en på straks 7 mnd. Var aktiv i februar 2015 gruppa, men vet ikke om noen av dere er her :) Trodde ikke jeg skulle sitte her jeg gjør nå og vurdere nr.3, men har en samboer som ønsker seg 3 barn og et hus med 4 soverom så alt ligger jo egentlig til rette for en til ;) Jeg er veldig i tvil om hva jeg vil, føler innerst inne at jeg har et ønske om nr.3, samtidig som vi har store prosjekter på gang i livet nå, så burde jo egentlig vært ferdig med å få barn, men man kan jo ikke noe for hva man føler. Og følelsen av å ikke være ferdig er tilstede, kjenner jeg er redd for å angre på at vi ikke bare hoppet i det og fikk 3 barn, samtidig som jeg er redd for at det skal ødelegge for planene vi har for de neste årene. Vanskelig det her. Er plaget med cyster på eggstokken og vet at det går mot fjerning av en eller begge eggstokkene (skal ha andre operasjon på kort tid), så derfor føler jeg på at jeg burde få de tette for å være sikker på at det fortsatt går. Så jeg går ikke på prevansjon, men velger å bare se hva som skjer. Hatt to menstruasjoner etter fødsel nr.2, men sen eggløsning (siste på dag 26 i syklusen)! Så vi har ikke prøvd noe enda på å treffe el. Vurderer å kjøpe baby comp/lady comp for å få bedre oversikt, men de er jo så dyre.

 

Dere som har tre barn eller bestemt dere for å gå for nr.3, hvordan følte dere dere klare? Med de to andre har jeg følt meg klar, men ikke nå- det som gjør meg usikker!

 

Litt skravling og tanker fra denne kanten, håper jeg klarer å holde meg aktiv her hvis vi bestemmer oss for begynner prøvingen :) og lykke til til alle prøvere og gravide :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var sommeren over og vi har gått over i 7 pp.EL er rett rundt hjørnet.Har litt ekstra optimisme denne mnd da jeg har lagt om kostholdet og begynt å trene.Har siste mnd gått ned 5 kg.Skal vel noen til at det slår til etter bare 1 mnd med endringer,men man må jo ha håpet.HÅPER i allefall at noe skjer før jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen lulusen! Her ble valget om nr 3 tatt av mannen... Han har "alltid" sagt at han bare vil ha 2 barn, og jeg har gått å "mast" litt om å få en til, uten å egentlig mene det. Så da han plutselig ville ha en til, ble jeg litt i tvil, men tenkte som så at jeg ville nok angre om jeg ikke grep sjansen... Så da hoppet vi i det. Nå er det 1 år siden, og etter 2 spontanaborter i uke 12 & 16 har ønsket om barn nr 3 vokst seg veldig sterkt i meg... Mannen er litt i tvil igjen, siden SA-ene har vært tøffe psykisk, men vi tar det som det kommer. Snart 4 mnd siden siste SA-en, så jeg håper at kroppen snart er klar til å bli gravid igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje Minnimusa godt med ein så god og trygg opplevelse.

 

Velkommen Lulusen

 

Spennande dagar Telemrarksjenta! Eg har stolt på billigtestane, og det har vist seg å stemma nesten begrenset cb...

 

Så godt at du har fått motet att Lykke, håpar det snart er din tur!

 

Her er eg litt nervøs for jmtime på tysdag, etter mykje styr...blodbanken ringte før oul og sa at dei sat og planla kor mange ekstr ul eg skulle ha framover og eg skjønte ingenting, så spurte han om eg hadde fått sprøyte sidan eg var rhesus negativ, og nei- det har eg ikkje, så sa han at sidan eg skulle på oul veka etter vart det vel snakka om der. Javel tenkte eg, dei oul hadde ikkje høyrt noko og fekk ikkje tak i blodbanken folka så,dei sa eg måtte snakka med fastlegen min...jada, fekk time i veka som var, han visste ikkje men skulle sjekka litt rundt. Og i går ettermiddag fekk eg melding om at han hadde funne svaret på blodprøven i hylla til jm som var ferie..hm! Men dei har funne antistoff og er er henvist til KK(kvinneklinikken), skal til jm på tysdag og ta nye prøvar...lurer litt på om det er mykje antistoff og vegen vidare. Reknar med eg hadde fått beskjed med ein gong om det var alvorleg. Litt stress i hovudet berre, men satsar på at det går bra, dei er flinke der oppe i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom tr med storm søndag kveld, og skal ta igjen for 14 mnd uten å ha vært på besøk mens jeg hadde spiral......

 

Men da satser vi på at denne pp er det som skal til 😊 så får vi bare gjøre vårt for at det skal lykkes 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør! Har tatt ny blodprøve i dag, og har fått time på ultralydlaborstoriet på måndag. Kjem nok til å få tett oppfølging framover og førebur meg på 2015 gut i stadenfor 2016. Veit litt meir etter måndag.

 

Veit til no at eg har danna antistoff D, 4. Snakka med ei som har 1 og det er lavt, så eg håpar skalaen er stor...

Prøver å ikkje tenkja for mykje, og at eg er i gode hender

 

Du då? Testing snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lulussen!

 

Jeg husker deg! Jeg har en baby som er 8,5 mnd.

Han var vår tredje. Vet du, jeg tenkte og lurte og var så usikker. Mest fordi mannen var veldig skeptisk. Men visste egentlig at jeg ville ha nr 3. Da vi fikk han sa vi til hverandre at dett var jo ikke noe å lure på. Alt det som virket som så store hindringer var jo ingenting. Det ble helt naturlig når han først kom. Vi har en på 8, ei på 5 og nå en på 8,5 mnd.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...