Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Mrs-impatient, lillegutt sover så mye bedre enn hva storesøster gjorde. Hun våknet minst en gang i timen hele natta gjennom og hadde mange netter der vi gikk og byssa og bar henne og mye styr. Han her sovner utpå kvelden og sover da både tre og fire timer sammenhengende. Jeg samsover med ham foreløpig og jeg har ikke oversikt over hvor mange timer han sover om natta for jeg gidder ikke sjekke mobilen for klokka. Men jeg tror jeg bare slenger ut puppen en eller to ganger sånn midt på natta, føler at jeg får nok-ish søvn. Vi skal snart flytte og da skal han få snuppa sin sprinkelseng og hun få juniorseng. Hvordan gjorde dere det med leggerutiner da han var 8 uker? Tar gjerne imot tips. :D

 

 

Det er cirka samme her med sovinga :) Pupper han i 3-4 tiden og så i 6-7 tia. Idag sto vi opp kl 9.30 :) :) HERLIG!! Han har egen seng som står ved siden av senga vår og har alltid sovet i den. Noen ganger tar jeg ham opp i senga vår etter amminga i 6-7 tiden, da sover han godt etter å ha smilt og ledd og kost med mammsen sin <3

Ang leggerutiner så startet vi egentlig bare med å gi han mat i 18.30-tia, så på badet for stell, så pupping i senga (kosepupp ;). Lyset av hele tia og ingen snakking utenom å hviske "natta" og å synge en nattasang. I begynnelsen lå jeg i 1-2 timer for å se om han sovnet/mistet smokken osv, men nå som jeg er litt mindre hysterisk ( ;) ) venter jeg til han er nesten bortevekk, noe som tar ca 15 min. Hvis jeg skifter tissebleie på natta gjør jeg det i senga uten lys eller på badet uten lys sånn at han ikke våkner mer enn nødvendig.

 

Ha en flott kveld damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som har formening om at glidemiddel kan forhindre befruktning? Begynner å bli så lei av å prøve, snart to pr, "løfter hver stein, for å finne en årsak". Vi har nemlig brukt Durex sine glidemiddeler siden mannen ofte er sliten og vil bli ferdig med "leveringen". Vi har i tillegg ikke spart på dosene heller :/

Endret av Lilu81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilu81: Glidemiddel kan absolutt forhindre befruktning. Du bør sjekke hvilke(n) som er "trygge" å bruke når du er prøver. 

 

Her er det full rulle hver dag. Mannen er på businessreise, jeg pakker til flyttingen vår samtidig som jeg underholder en (snart) 6-åring som klatrer på veggene siden alle er på ferie. Babyen er snart 8 uker gammel og er som regel blid som en sol. 

 

Jeg har lest gjennom hele tråden siden sist jeg tittet innom og jommen var det mye nytt. Men ingen nevnt, ingen glemt :D

Ønsker dere alle en fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Lilu81. Kan ver akkurat da som ødelegge for dåke faktisk. I veldig mange glidemiddel e da sæddrepande middel. Dei som da ikkje e sånt i hjelpe ikkje akkurat te dei heller. på ein av desse fertlitetsklinikkane anbefalte di kun ein som heite pre-Seed. Såg di hadde an på billige-tester.no. den ska liksom etteligna eggløysingsslimet sånn at da e lettare for sædcellene å svømma

Her e link: http://www.billige-tester.no/pre-seed-glidecreme-p-113.html

Uff. Ette to år blir da vel helst lite romantikk når ein jobbe for baby og bare må få skvist inn (evt ut) nåke og. Du har vel kanskje prøvd da allerede. Men for å hjelpa på smøringo og fram til dåke evt får anna glidemiddel i hus. Når du/dåke har bestemt dåke for at da må bli ein produksjonsrunde. Så tar du hånd om deg sjøl først. Så vil då bli våtare og da vil ver meir "lettsvømmelig" slim for sædcellene å komma seg fram i. Om du gjer da for deg sjøl eller me mannen får bli opp te dåke så klart. Kan ver verdt å prøva om du ikkje har gjort da alt.

 

Må ver deilig me sovebabyar!! Da bestille eg neste gong.. ;-)

 

Eg har bare født ein gong då Krumelur. Men ja. Føltes sånn på meg og. Gikk ei god stund før da blei bedre. Vi snakke fleire månader. Kjentes ut som at det ikkje var noko hol der lengre. Som at noko la seg framfor og stengte igjen. Eg va sikker på at eg hadde fremfall. Men da kom seg visst. Ette mykje lengre tid enn ka eg syns va greit. Men du ska vel på 6-vekers kontroll om ikkje så alt for lenge? Eg va ikkje bra te dess altså, men du kan jo nevnt bekymringen då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Lilu81. Kan ver akkurat da som ødelegge for dåke faktisk. I veldig mange glidemiddel e da sæddrepande middel. Dei som da ikkje e sånt i hjelpe ikkje akkurat te dei heller. på ein av desse fertlitetsklinikkane anbefalte di kun ein som heite pre-Seed. Såg di hadde an på billige-tester.no. den ska liksom etteligna eggløysingsslimet sånn at da e lettare for sædcellene å svømma

Her e link: http://www.billige-tester.no/pre-seed-glidecreme-p-113.html

Uff. Ette to år blir da vel helst lite romantikk når ein jobbe for baby og bare må få skvist inn (evt ut) nåke og. Du har vel kanskje prøvd da allerede. Men for å hjelpa på smøringo og fram til dåke evt får anna glidemiddel i hus. Når du/dåke har bestemt dåke for at da må bli ein produksjonsrunde. Så tar du hånd om deg sjøl først. Så vil då bli våtare og da vil ver meir "lettsvømmelig" slim for sædcellene å komma seg fram i. Om du gjer da for deg sjøl eller me mannen får bli opp te dåke så klart. Kan ver verdt å prøva om du ikkje har gjort da alt.

 

Må ver deilig me sovebabyar!! Da bestille eg neste gong.. ;-)

 

Eg har bare født ein gong då Krumelur. Men ja. Føltes sånn på meg og. Gikk ei god stund før da blei bedre. Vi snakke fleire månader. Kjentes ut som at det ikkje var noko hol der lengre. Som at noko la seg framfor og stengte igjen. Eg va sikker på at eg hadde fremfall. Men da kom seg visst. Ette mykje lengre tid enn ka eg syns va greit. Men du ska vel på 6-vekers kontroll om ikkje så alt for lenge? Eg va ikkje bra te dess altså, men du kan jo nevnt bekymringen då.

Takk for svar, Katta, det høres veldig likt ut som det jeg opplever. Vet ikke hvorfor jeg skrev de som har født flere ganger, regnet vel bare med at sjansen var større dersom man har vært igjennom den påkjenningen flere ganger. Har etter ny inspeksjon av mine edlere deler i dag kommet fram til at det kanskje ikke er så ille som jeg fryktet ;) Satser på at det går tilbake av seg selv og kniper det jeg kan. Men må si at jeg ble livredd, har ikke lyst til å ha et skamfert underliv før jeg er førti liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør unilon :) vi er igang med prøving igjen, og det er deilig ;) det er sommer og lyst lenge, så lysten er tilstede mer enn på lenge hihi Nå får vi bare se om det klaffer igjen.

Koselig å høre at du har lillegutt hos deg :) den tiden går utrolig fort.

 

Angående glidemidde så har vi brukt det og jeg blir gravid.. men løsningen om å "ordne" seg selv litt før mannen slipper til er jo genialt hvis du vil slippe glidemiddel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krumelure, nå har jegf født 4 ganger og hver gang har det føltes ut som om alt kommer rasende gjennom😖 men jeg har lært meg at det ordner seg etterhvert. Jeg har ett lager med tena bind fra rema så kniper jeg litt nå og da, også går det seg til😉 husker jeg ba om resept på slik bind etter nr 3, da gliste legen og sa at det fikk jeg ikke....enda 😂😂😂😂 en ting som vist nok er lurt er å ikke presse for hardt når man er på do 😉

 

Så flink du er med rutiner mrs I, her sklir det ut 😝 men jeg er konsekvent på at lillemor skal ligge i egen seng utenom ammingen😉

 

Så flink du er og har vært Siri! Har du prøvd bruledin på brystet? Hjalp meg godt sist gang!

 

Ferie hjerne og ammehjerne = skikkelig bomull...så derfor gratulerer til alle ny gravide og velkommen til nye, håper dere vil trive!! 😃

 

Nå ligger snuppa mi og spreller på harde livet, klar for pysj og kveldsmat. Ha en god kveld alle sammen😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har formening om at glidemiddel kan forhindre befruktning? Begynner å bli så lei av å prøve, snart to pr, "løfter hver stein, for å finne en årsak". Vi har nemlig brukt Durex sine glidemiddeler siden mannen ofte er sliten og vil bli ferdig med "leveringen". Vi har i tillegg ikke spart på dosene heller :/

Jepp, vi bytta til eit frå billige testar...brukte det ein gong og der sat spiren..står på flaska at det er spermhemmande eller noko i den duren. Tok litt tid før eg las det, og effekten kom med ein gong etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelure, nå har jegf født 4 ganger og hver gang har det føltes ut som om alt kommer rasende gjennom men jeg har lært meg at det ordner seg etterhvert. Jeg har ett lager med tena bind fra rema så kniper jeg litt nå og da, også går det seg til husker jeg ba om resept på slik bind etter nr 3, da gliste legen og sa at det fikk jeg ikke....enda en ting som vist nok er lurt er å ikke presse for hardt når man er på do

 

Så flink du er med rutiner mrs I, her sklir det ut men jeg er konsekvent på at lillemor skal ligge i egen seng utenom ammingen

 

Så flink du er og har vært Siri! Har du prøvd bruledin på brystet? Hjalp meg godt sist gang!

 

Ferie hjerne og ammehjerne = skikkelig bomull...så derfor gratulerer til alle ny gravide og velkommen til nye, håper dere vil trive!!

 

Nå ligger snuppa mi og spreller på harde livet, klar for pysj og kveldsmat. Ha en god kveld alle sammen

He he har egentlig ikke problemer med lekkasje, nå som ungen er ute, det er mer at alt har sægga litt inni der...Ikke særlig glamorøst, har i tillegg hatt skikkelig hard mage og sammen med at jeg har hemorroider etter graviditeten gir det et temmelig smertefullt resultat... Au au au! Har nå begynt på laktulose, og prøver å huske på å drikke mer vann. Er vel kanskje ammingen som gjør at jeg blir litt uttørket. Utrolig mye freshe ettervirkninger av graviditet og fødsel ja, husker liksom ikke hvordan det var forrige gang. Men det går seg vel til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Lilu81. Kan ver akkurat da som ødelegge for dåke faktisk. I veldig mange glidemiddel e da sæddrepande middel. Dei som da ikkje e sånt i hjelpe ikkje akkurat te dei heller. på ein av desse fertlitetsklinikkane anbefalte di kun ein som heite pre-Seed. Såg di hadde an på billige-tester.no. den ska liksom etteligna eggløysingsslimet sånn at da e lettare for sædcellene å svømma

Her e link: http://www.billige-tester.no/pre-seed-glidecreme-p-113.html

Uff. Ette to år blir da vel helst lite romantikk når ein jobbe for baby og bare må få skvist inn (evt ut) nåke og. Du har vel kanskje prøvd da allerede. Men for å hjelpa på smøringo og fram til dåke evt får anna glidemiddel i hus. Når du/dåke har bestemt dåke for at da må bli ein produksjonsrunde. Så tar du hånd om deg sjøl først. Så vil då bli våtare og da vil ver meir "lettsvømmelig" slim for sædcellene å komma seg fram i. Om du gjer da for deg sjøl eller me mannen får bli opp te dåke så klart. Kan ver verdt å prøva om du ikkje har gjort da alt.

Må ver deilig me sovebabyar!! Da bestille eg neste gong.. ;-)

Eg har bare født ein gong då Krumelur. Men ja. Føltes sånn på meg og. Gikk ei god stund før da blei bedre. Vi snakke fleire månader. Kjentes ut som at det ikkje var noko hol der lengre. Som at noko la seg framfor og stengte igjen. Eg va sikker på at eg hadde fremfall. Men da kom seg visst. Ette mykje lengre tid enn ka eg syns va greit. Men du ska vel på 6-vekers kontroll om ikkje så alt for lenge? Eg va ikkje bra te dess altså, men du kan jo nevnt bekymringen då.

Takk for svar katta82. Vi har bestemt oss for å ikke bruke glidemiddel denne runden, mennesker varme opp :) takk for bekreftelsen som jeg ble oppmerksom på for ikke lenge siden. Hadde jeg bar vist dette for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen her som har formening om at glidemiddel kan forhindre befruktning? Begynner å bli så lei av å prøve, snart to pr, "løfter hver stein, for å finne en årsak". Vi har nemlig brukt Durex sine glidemiddeler siden mannen ofte er sliten og vil bli ferdig med "leveringen". Vi har i tillegg ikke spart på dosene heller :/

Jepp, vi bytta til eit frå billige testar...brukte det ein gong og der sat spiren..står på flaska at det er spermhemmande eller noko i den duren. Tok litt tid før eg las det, og effekten kom med ein gong etterpå.

Takk Grøne, vi kjører uten denne hågangen og om det ikke virker kjøper jeg pre Seed. Takk for råd og delt erfaring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaahhh... Syklusen min er tydeligvis på bærtur etter senaborten i mai! I dag kom mensen, på dag 24! Forrige syklus var på 32 dager, og jeg pleier å ha 28 dagers syklus... Litt kjipt å få mensen, håpte på en liten spire, men samtidig har nok kroppen godt av å hvile litt før en ny graviditet. I dag er forøvrig termindatoen for den eg mistet i januar, litt rart og litt trist. Hjelper ikke på at vi er på ferie på et familiehotel med struttende gravidmager overalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør unilon :) vi er igang med prøving igjen, og det er deilig ;) det er sommer og lyst lenge, så lysten er tilstede mer enn på lenge hihi Nå får vi bare se om det klaffer igjen.

Koselig å høre at du har lillegutt hos deg :) den tiden går utrolig fort.

Angående glidemidde så har vi brukt det og jeg blir gravid.. men løsningen om å "ordne" seg selv litt før mannen slipper til er jo genialt hvis du vil slippe glidemiddel ;)

Har liggende en økologisk glidemiddel uten Glycerin, som visstnok skal være middelet som hindrer sperm i å svømme frem. det økologiske glidemiddelet inneholder blant annet solsikkeolje, kakaosmør, mykgjørende sheasmør og bivoks. Hvilket merke brukte dere? Lurer på om vi kan bruke litt økologisk glidemiddel eller om vi burde avstå helt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehehe Krumelur, her er det akkurat det samme, bare at det lekker litt også😝 hemoridene har tatt seg opp igjen i tillegg nå, så spørs om jeg ikke må få ny kur😝 og gubben synes synd på seg selv...jeg gir meg ende over😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Merkelig me desse menno tussemor. Alltid trøttare, sjukare, slitnare og har da vondare enn oss hokjønn. Han min påstår at damer ikkje blir så trøtte og slitne som menn. Meine at viss vi va like så skulle eg ha lagt strak ut for lenge si. Men hallo. Når mannen ikkje står opp så må jo eg nesten da. Da e ein minimann som kreve da faktisk

 

Hadde eg vore deg Lilu hadde eg anten avstått frå glidemiddel eller bestilt på billige tester me ein gong. Eg bestilte testar natt til søndag og på tirsdag elle onsdag va di komt i postkassen. Hadde ikkje tatt sjansen på å "ødelegga" fleire pp. Men så e no eg litt utålmodig når da gjelde nett detta her då

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøpte faktisk den salven/kremen i forrigårs og tror den funker. Mistenker at sårene kommer av at mini ikke gaper stort nok, men vi øver hver dag. Mulig jeg har ødelagt litt med å bruke skjold og flaske, men det har samtidig vært redningen min, så sånn får det bare være. Satser på at gapet blir større i takt med at han vokser ;)

 

Haha, kjenner til "mannesyke"😂 merkelig at de alltid blir mer slitne og sykere enn oss...hehe!!

 

Ja, hva gjør man egentlig med hemorider fra svangerskap/fødsel. Jeg er ikke veldig plaget, men kan svi av og til og vil jo ha det bort.. Livredd for at jeg må skjære det bort! Noen kremer som kan fjerne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøpte faktisk den salven/kremen i forrigårs og tror den funker. Mistenker at sårene kommer av at mini ikke gaper stort nok, men vi øver hver dag. Mulig jeg har ødelagt litt med å bruke skjold og flaske, men det har samtidig vært redningen min, så sånn får det bare være. Satser på at gapet blir større i takt med at han vokser ;)

 

Haha, kjenner til "mannesyke"😂 merkelig at de alltid blir mer slitne og sykere enn oss...hehe!!

 

Ja, hva gjør man egentlig med hemorider fra svangerskap/fødsel. Jeg er ikke veldig plaget, men kan svi av og til og vil jo ha det bort.. Livredd for at jeg må skjære det bort! Noen kremer som kan fjerne det?

Finnes salver, men jeg vet ikke om de er reseptbelagte. Har ikke brydd meg så mye før nå, men etter å ha vært på do i går er det en pine hver gang jeg må nr to, for å si det sånn. Magen har normalisert seg, men etter å ha pressa så hardt i går har de vel blitt revet opp eller noe... Sykt vondt!! He he, sharing is caring, er det ikke så? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje brukt da sjøl, men da e scheriproct vi gir på sjukehuset. Ser an e reseptfri. Står at ein ikkje trur den går øve i melko, men at ein uansett bør rådføra så me lege. http://www.felleskatalogen.no/ir/medisin/pasienter/pil-scheriproct-bayer-ab-563771

Om å gjer å passa på å ikkje bli hard i magen, og å unngå å pressa for avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er utvendige hemoroider, så kan dere prøve dette: lag sukkervann (60 med vann og 40 med sukker), lunkent vann. Dypp kompresser (evnt tynne kluter) i sukkervann, og hold dette inntil/rundt hemoroidene en god stund. Da vil utposningene/ hevelsen gå ned, og smertene blir mindre.

 

Hilsen ei som jobber innen akutte helsetjenester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Merkelig me desse menno tussemor. Alltid trøttare, sjukare, slitnare og har da vondare enn oss hokjønn. Han min påstår at damer ikkje blir så trøtte og slitne som menn. Meine at viss vi va like så skulle eg ha lagt strak ut for lenge si. Men hallo. Når mannen ikkje står opp så må jo eg nesten da. Da e ein minimann som kreve da faktisk

Hadde eg vore deg Lilu hadde eg anten avstått frå glidemiddel eller bestilt på billige tester me ein gong. Eg bestilte testar natt til søndag og på tirsdag elle onsdag va di komt i postkassen. Hadde ikkje tatt sjansen på å "ødelegga" fleire pp. Men så e no eg litt utålmodig når da gjelde nett detta her då

Hei katta, vi vil nok avstå helt denne neste pp. Tror mannen begynner å bli lei av at det ikke "virker" og at ingenting er galt med oss. Han ble nok litt lei seg også når jeg informerte om at glidemiddelet vi alltid har brukt inneholder Glycerin. Han stoler nok ikke på noe glidemiddelet, ikke Pre Seed. Så det blir nok god gammeldags oppvarming før akten denne gangen. Så om det ikke virker da kjøper vi Pre Seed, men vi prøver først uten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Vil no påstå at du fortene litt "gammaldags" oppvarming eg

Pass på at da blir aktene. Ingen grunn te bare legga aksjer ein gong

Ko ti e prøvarane her inne sin IKM no då? Kjekt om vi kan heia litt ekstra på kvarandre! Her e da 15/16august trur eg. Har ikkje anelse på sykluslengde så får sjå. Får sjå om vi i da heila ska prøva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, ja d blir mange med 5 stykker. Men vi har nesten aldri alle samtidig, så dette skal gå bra ☺😊

Og hvis spira klorer seg fast er det å håpe at jeg får til ammingen. Nr. 2 hadde problemer med sugeteknikk og jeg produserte dårlig melk.

Måtte tilslutt opp annenhver time om natta for å flaske henne.

 

Er så utrolig deilig å våkne om morgenen og tenke at jeg faktisk er gravid ☺😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Vil no påstå at du fortene litt "gammaldags" oppvarming eg

Pass på at da blir aktene. Ingen grunn te bare legga aksjer ein gong

Ko ti e prøvarane her inne sin IKM no då? Kjekt om vi kan heia litt ekstra på kvarandre! Her e da 15/16august trur eg. Har ikkje anelse på sykluslengde så får sjå. Får sjå om vi i da heila ska prøva..

:( ser ikke mannen før i midten av august. Så vi kommer til å legg inn aksjer i slutten av august. Neste viktige IKM blir vel i begynnelsen av september, sånn 7.9.

Lykke til, til dere som prøver nå i juli/august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...