Gå til innhold

Hvor spiser deres små frokost før barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille spiser frokosten i stua mens hun ser barnetv mens jeg ordner meg. Jeg orker ikke frokost så tidlig. Hun pleier å spise i barnehagen, men vil alltid ha litt i magen med en gang hun står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, skjønte ikke spørsmålet engang før jeg gikk inn å leste... Her spises alle måltider ved kjøkkenbordet. Ikke noe tv i nærheten.

 

Men får som regel frukt og knaske på til barne-tv (ved eget barnebord) og godteri på lørdager da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke frokost hjemme. I helgene spiser han som oftest ved frokostbordet, men kan få i sofaen en gang iblant, hvis han er syk, eller en av foreldrene sover lenge f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror og storesøster spiser frokost sammen på kjøkkenet om morgenen mens jeg lager matpakke til storesøster, tar ut av oppvaskmaskinen, steller meg, sitter i en stol el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser frokost sammen ved spisebordet.

TV er, som ved alle andre måltider, HELT uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger får han en flaske velling i senga om han har spist lite dagen før, og våkner tidlig pga sult.

 

 

Ellers så spiser han frokost ved bordet. Jeg er ikke et frokostmenneske, men tar meg et glass juice sammen med han. Eller så tar jeg inn og ut av oppvaskmaskinen og rydder litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg bare si at har spises frokost i sofaen i ukedager forran tv da vi har det travelt, men i helger og ferier spiser vi sammen ved spisebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eget lille Ikea bord med stola foran tv. Ellers hadde ikje jeg klart å få stelt meg og alt som trengs å ordnest om morgonen. Har to tette og er alene om morgonen.

Takk til Nrksuper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna spiser frokost ved spisebordet, vi tar ikke tv på før barnehagen for vi drar nokså tidlig til barnehagen og de ser nok tv om ettermiddagen... Om helgene, når det er "min" morgen og jeg står opp tidlig med de, lar jeg de få spise frokost og se NRK super, da sitter de i hver sin barnestol foran stuebordet mens jeg leser bok og koser meg med min frokost.... dette er noe nytt jeg har begynt med og noe jeg hadde planlagt å ikke gjøre, men jeg har latt prinsippet fare. Når faren står opp med de, spiser de frokost ved spisebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig blitt alene med 2 tette små, og foreløpig spiser de frokost eller litt frukt foran tven mens jeg ordner det som ordnes må, men satser etterhvert på å komme inn i mer ordnede former ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eter frokost i bhg. I helgene spises den foran tven i ikea- stolen dersom jeg er alene med ungene, om far er hjemme spiser vi ved bordet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg bare si at har spises frokost i sofaen i ukedager forran tv da vi har det travelt, men i helger og ferier spiser vi sammen ved spisebordet.

 

 

Jepp, helt likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, ser at vi er skikkelig slappe...begge ungene ser på barnetv, sitter i sofaen og spiser frokost. Men som en unnskyldning så er de fryktelig småspiste på morningen, og når de sitter forran tv så spiser de iallefall litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenbordet. Uten tv. Stua er off limit når det kommer til mat. Orker ikke griset som kan komme ut av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille spiser frokosten i stua mens hun ser barnetv mens jeg ordner meg. Jeg orker ikke frokost så tidlig. Hun pleier å spise i barnehagen, men vil alltid ha litt i magen med en gang hun står opp.

 

 

HVA??? FORAN TVN???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser hele familien frokost samtidig og vi sitter selvfølgelig da rundt bordet.

 

Etter frokost ser gjerne ungene litt på tv eller leker mens jeg steller meg ferdig og får alt klart.

 

Vi står heller opp en halvtime tidligere enn å ha det så heseblesent travelt om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår får også tusle inn i stua og se lit på Postmann Pat etc. på barne-tv når han står opp. Vi voksne kler på oss og ordner oss på badet samtidig. Hvis han er sulten får han litt å spise; litt eple eller ei halv skive eller noe. Han spiser frokost i barnehagen så det er ikke alltid han spise hjemme først.

 

Fatter ikke problemet med at man titter litt på tv til morgenskiva. Tror ikke oppveksten hans har lavere kvalitet på grunn av det. Andre måltider inntas ved spisebordet ettersom vi da skal spise alle sammen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når står dere opp dere ? Vi står opp klokken 06 og har det kjempe travelt i ukedagene. Så her gjør vi som noen få her inne ser på tv før vi går i barnehagen og jobb.

Jeg ser rett og slett i poenget i å stå opp enda tidligere for å dekke bord og rydde opp.

 

Heldigvis er vi forskjellige. Dette gjør jeg kanskje ikke etter boka men jeg gjør andre ting som andre ikke gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min spiser frokost ved barnebordet sitt i stua.Tv`n er på og dette fungerer kjempefint.Han koser seg skikkelig og jeg får lagd matpakke,kledd på meg osv.Jeg er selv førskolelærer og i tillegg lar han se på tv,TENK dere det;) nå blir jeg vel slaktet her.Ingen forskning som sier at det skadelig og spise/se på tv samtidig.At det KAN bli en vane er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...