Gå til innhold

Noen som har kjøpt bunad fra Norske Bunader?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har erfaringer med dette selskapet. Hvordan er kvaliteten på bunadene? Kan det ses at bunaden ikke er sydd i Norge? Leverer de til avtalt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kjøpt derfra selv, men har hørt mange andre si det er "jalla-bunader", de følger ikke malen 100% så det blir småfeil både hist og er i forhold til originalen.

 

Jeg sparer til bunad selv, men har hittil ikke hørt en eneste positiv ting om dette selskapet så jeg velger å heller spare litt lenger og handle fra en seriøs systue. Denne bedriften har jeg hørt mye positivt om

 

http://www.bunadrosen.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bunader som sys i Kina, og personlig hadde jeg heller betalt noen tusenlapper ekstra for å få sydd bunaden hos en som er sertifisert til å sy bestemte bunader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bunader skal ha en viss passform. De skal være skreddersydde, og man er gjerne og prøver bunaden flere ganger underveis for at den skal sitte riktig. Det sier seg selv at det får man ikke til om den syes i Kina eller Estland.

 

Jeg så ei i byen på 17.mai, i noe jeg tør vedde på var en postordreutgave av den bunaden jeg har. Den hadde altfor langt liv, for kort stakk og satt ikke slik den skulle i det hele tatt. Rett og slett stygt.

 

Jeg ville heller ha spart litt til, og fått en erfaren sydame til å sy den for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte bunader her:

http://norskebunader.no/

og er veldig fornøyde. Vi var i Oslo og tok mål, og den ble montert der av flinke skreddere. Broderingen er gjort i utlandet, men det er det ingen som ser på min iallfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann kjøpte bunad der for noen år siden, og jeg har kjøpt cape der. Begge deler ser vanlige ut, men jeg har den senere tid hørt mye negativt om de, så jeg vet ikke om jeg ville handlet der i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt min nordlandsbunad der og er veldig fornøyd. De tok mål og jeg var inne igjen og prøvde den før den ble ferdigmontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...