Gå til innhold

Gullringtrikset...


Gutt i oktober

Anbefalte innlegg

Dette var godt utfylt!:)

Da skal jeg prøve det:)

Eneste problemet er at jeg ikke har noen ringer fra han uten stener :-/

Blir vel feil å bruke hans giftering?:)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hmm skal det være forskjellig fra mage og håndledd? håndleddet er vel det som er fra gammel tradisjon, jeg holder meg til det da..

 

Vist ikke har jeg en av hver i magen og det stemmer jo ikke er jo bare en inni her :D... :P men på håndleddet viser den jente først og det stemmer jo 100% så :P

 

Har ikke helt trua men artig fordeom :)

 

nei du kan bruke uansett giftering bare den er gull :) svigermor har brukt sin på meg og jeg har brukt min egen senere :)

Lenke til kommentar

Samme hvor du holder ringen. Som gravid har du mye kraftigere puls. Guttefoster og jentefoster skal visst nok ha litt forskjellig hjerterytme. Når du da holder ringen i hårstrået, gir denne "kraftige" pulsen du har i kroppen (fingrene også) utslag i bevegelsen av ringen :) de med kraftigst puls går ringen frem og tilbake, altså gutt (mener jeg).

 

Har ikke lest dette noe sted, men synes det høres logisk ut da ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Over håndleddet var det lenge frem og tilbake før deg gikk lenge i sirkel før det roet seg.

Men ingen stopp i mellom.

Har gutt, gutt, gutt, jente og nå kanskje jente igjen....? Selv om jeg tror gutt ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en jente fra før av: Over handleddet gjør den følgende: sirkel (jenta) riktig ! stopper, for så å  pendle (Gutt). over magen går den kraftig i sirkel (gutt).. så får vi se da :) 4 uker igjen :) artig om det stemmer :P

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Annonse

Ang over håndledd...Den pendler sinnsykt lenge. Jeg har 2 gutter fra før. Hvor lenge skal den pendle/sirkle før den tar "pause"? Skal den stoppe heelt opp før den starter på nytt lissom? Har aldri gjort dette før jeg.... :-)

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd. Viste jente - gutt - gutt -gutt - jente. Mellom hver bevegelse stod ringen å dirret. Har en jente, vært gjennom to sa der jeg var overbevist om at de var gutter, og er nå gravid og tror det er gutt. Blir spennende om dette stemmer :-) må vente 4 uker til før ordinær ul....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg prøvd. Viste jente - gutt - gutt -gutt - jente. Mellom hver bevegelse stod ringen å dirret. Har en jente, vært gjennom to sa der jeg var overbevist om at de var gutter, og er nå gravid og tror det er gutt. Blir spennende om dette stemmer :-) må vente 4 uker til før ordinær ul....

UL viser gutt :-)

Lenke til kommentar

Tok testen for noen dager siden og det ga meg dette svaret:

gutt- jente-jente-jente. Har gutt (vår førstefødte) og to jenter og er nå gravid med nr.4 så blir spennende å se om ringtesten har rett denne gangen.

Har selv sterk jentefølelse som jeg jo også hadde med jentene så det blir morro å se på ul om det stemmer http://www.klikk.no/forum/barnimagen/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

ringtesten stemte nå sist også, fikk jente ;)

Lenke til kommentar

Annonse

Har googlet dette her litt... :P Det jeg har kommet fram til, er at en helst skal bruke en ring (uten stener) som man har fått av barnefaren.

 

Det fins 2 måter å gjøre det på, over håndleddet, og magen. Om du bruker hårstrå eller hyssing, skal visstnok ikke ha noe å si.

 

Over magen skal man visst la ringen ligge en stund på magen før man lar den pendle. Den viser da kjønnet på den lille du har i magen nå...

 

Tar du det over håndleddet, så viser den alle graviditetene dine, også aborter.. (dette kan jo i mitt hode da bli veldig forvirrende, fordi damer faktisk kan ha en SA uten å i det heletatt vite om det...)

 

Resultatene leser du visst slik:

"Over mage skal den pendle på jente og lage sirkler ved gutt. Over håndledd viser den sirkler ved jente og pendler ved gutt, altså motsatt, men på håndledd viser den i tillegg rekkefølge."

 

Correct me if I`m wrong! Dette er tross alt bare det jeg har funnet på nettet... å der kan man jo finne masse rart oppgulp... :rolleyes:

visst man ikke har gullring da? kan man låne en av foreldrene sine? eller må det være min eller babyfaren sin? :wub:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Å måtte bare snike inn her;) å det stemte;) har ei jente fra før og nå verdens herligste gutt som gullringen viste :)!!!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har sikkert svart på denne tråden før jeg, ser den var så gammel.

 

Hos meg har det stemt, hvis det er sånn at det skal sirkle over magen med jente og pendle med gutt. 

 

Denne gangen har det sirklet over magen, men aner ikke hva kjønnet er.  Har ikke noe magefølelse, så ultralyd får vise om et stemmer eller ikke. 

 

Var gravid ifjor, men spontanaborterte i uke 13.    Det pendlet over magen og jeg hadde sterk guttefølelse. Men fikk dessverre aldri vite hva det ble da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har sikkert svart på denne tråden før jeg, ser den var så gammel.

 

Hos meg har det stemt, hvis det er sånn at det skal sirkle over magen med jente og pendle med gutt. 

 

Denne gangen har det sirklet over magen, men aner ikke hva kjønnet er.  Har ikke noe magefølelse, så ultralyd får vise om et stemmer eller ikke. 

 

Var gravid ifjor, men spontanaborterte i uke 13.    Det pendlet over magen og jeg hadde sterk guttefølelse. Men fikk dessverre aldri vite hva det ble da.

 

Var på ultralyd igår. Er straks 15 fullgåtte nå. Jordmor var rimelig sikker på jente, men jeg vil ikke tro det helt ennå. Må høre om de sier det samme på ordinær.  Om det faktisk er jente, så stemte jaggu ringtesten denne gangen også :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har dere prøvd på mannen da? Jeg og min menn prøvde på oss begge... Fikk samme resultat... Tre gutter og en jente. De tre guttene har vi fått, er nå gravid igjen så da blir det spennende å se...

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd på både meg selv og samboer, og vi får også samme resultat :) Først jente, så gutt, og til slutt jente igjen. Vet ikke om det stemmer enda da, for vi mistet vår første i Januar (MA), og var bare 10 uker på vei så fikk jo ikke vite noe kjønn. Men blir spennende å se om det stemmer! :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

På meg viste den gutt (som jeg har fra før) og plutselig begynte den å gå i ring- skal på ul om 14 dager- blir spennende å se om det stemmer og vi venter en liten prinsesse?! Velkommen er spira uansett!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 9 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Viste gutt, gutt, jente på håndleddet (har to gutter) men viste gutt på magen. Altså pendlet to ganger så sirkulerte på håndleddet, og sirkulerte over magen. TUL viste gutt nå. Så om det stemmer så stemte håndleddet på de to første og magen nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...