Gå til innhold

Hvilken lepomade vil dere anbefaler til en som sliter med tørre lepper?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med tørre lepper og bruker for øyeblikket Nivea Hydro Care. Har også prøvd vaselin (den gule runde boksen) men føler at leppene mine suger til seg fuktigheten og blir enda mer tørr. Litt vanskelig å forklare dette, men konklusjonen er altså at uansett hva jeg bruker så blir leppene enda mer tørr. Skjønner ikke hvorfor.

 

Så noen som har gode råd ang. dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, slutt med alt som heter leppomade. :P Hvertfall de man kjøper i butikk som Nivea hydro care og Lypsyl.

 

Mine lepper ble helt ødelagt av de, tilsutt så begynte det å renne og jeg fikk store sår av de. Så helt jævlig ut. :s Tok meg ca. 3 uker før de var fine igjen. Brukte ikke leppomade, eller fuktet de med tungen. Brukte agurk innimellom om det var helt krise. :)

 

Nå bruker jeg sjeldent noe på leppene, men kan bruke EOS iblandt. (Ikke den veldig sterke med pepperminte) Så anbefaler den etterhvert, men det beste er faktisk ingenting. Og la leppene begynne å produsere fuktighet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avene eller eucerin sine lipsyler er kjempebra.

Ellers holder jeg meg til Carmex, ceridal kuldekrem og mentholatum.

Vær og vind påvirker og viss du fukter leppene mye og det går lang tid mellom du smører leppene merker jeg sammen problem.

Er lurt å bruke en med faktor nå når sommer og sol kommer!

Vil anbefale vischy sin f.30 der.

 

Noen lipsyler bare legger seg som et lag på toppen og går fort av, men bruker du kremaktige eller noen med lite vann/kuldekremer leger de leppene mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, slutt med alt som heter leppomade. :P Hvertfall de man kjøper i butikk som Nivea hydro care og Lypsyl.

 

Mine lepper ble helt ødelagt av de, tilsutt så begynte det å renne og jeg fikk store sår av de. Så helt jævlig ut. :s Tok meg ca. 3 uker før de var fine igjen. Brukte ikke leppomade, eller fuktet de med tungen. Brukte agurk innimellom om det var helt krise. :)

 

Nå bruker jeg sjeldent noe på leppene, men kan bruke EOS iblandt. (Ikke den veldig sterke med pepperminte) Så anbefaler den etterhvert, men det beste er faktisk ingenting. Og la leppene begynne å produsere fuktighet selv.

 

Takk for svar :)

 

Men jeg klare rett og slett ikke å ikke bruke tungen til å fukte leppene. Det er så tørr luft på jobben at leppene sprekker etter en liten stund på jobben. Prøver å drikke masse vann for det hjelper litt, men dessverre ikke nok.

 

Hva er EOS? Har aldri hørt om det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig med tørre lepper og bruker for øyeblikket Nivea Hydro Care. Har også prøvd vaselin (den gule runde boksen) men føler at leppene mine suger til seg fuktigheten og blir enda mer tørr. Litt vanskelig å forklare dette, men konklusjonen er altså at uansett hva jeg bruker så blir leppene enda mer tørr. Skjønner ikke hvorfor.

 

Så noen som har gode råd ang. dette?

 

 

Jeg bruker med stort hell, den man også bruker på såre brystvorter. Den er 100 % lanolin, og heter Purelan. Dyr, men vel verdt synes jeg.

 

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-879270.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag her. Skal ta en tur på apoteket og høre. Tenkte på noe av disse produktene, men er redd jeg vil bruke penger på noe som ikke funker.

 

Har alltid slitet med tørre lepper.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentolathum (hvordan faen staves det egentlig??) fra apoteket eller som de anbefalte meg der: bruk kuldekrem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til 1+spire2012<3

Jeg sliter med tørre lepper selv (gjort det i flere år), prøvd med perioder hvor jeg ikke har hatt på noe og andre perioder med alle mulige leppepomader - ikke noe som hjalp.

 

Prøvde til slutt Blistex sin, og den funker som bare det :) Nå kan jeg gå en stund uten noe på leppene, og blir heller ikke tørr, så bruker Blistex sin innimellom nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eight hour cream fra Elizabeth Arden, eller leppepomadene fra EOS (Cubus, Vita og endel apotek selger disse.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker repair krem jeg faktisk. Den er jo egentlig ikke ment for leppene, men jeg kommer aldri til å bruke noe annet. Fikk det anbefalt på apoteket når jeg var gravid, leppene sprak og ingenting funka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av noe å smøre leppene med, og har testet mange slag. Den beste for mine lepper er ACO face cerat sin leppepomade. Den koster 30,- på apoteket. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow...dette blir vanskelig, hehe.

 

Takk for mange gode forslager her folkens. Tar altså en tur på apoteket og sjekke litt med noe av merkene dere har skrevet ned. Får prøver meg frem og se om noe av disse funker for meg.

 

Takk for svar :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en fet vanlig fuktighetskrem som jeg har hjemme om jeg trenger noe å smøre leppene med. Synes leppepomade er klisset og ekkelt hehe :)

 

Jeg har egentlig aldri problemer med tørre lepper. Om jeg er litt tør smører jeg en eller to ganger med loco base repair så er de fuktige og myke igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...