Gå til innhold

Å selge ting på Finn. Gjerrig eller fornuftig ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en diskusjon i vennegjengen om dette. Og holdningene er faktisk uavhengig av økonomisk situasjon.

 

Noen pakker bare alt av klær og utstyr sammen, og kaster eller helst gir det til fretex. Og så kjøper nytt.

 

Mens noen legger det fineste ut på Finn til en billig penge.

Da får de kanskje 300 kr for en Reima dress som knapt er brukt, og kan legge de pengene i neste sesongs dress enten den kjøper på salg, fullpris eller på Finn.

Det samme gjelder redningsvester, utstyr etc.

 

Hva er deres tanker om dette ?

300 kr for ne dress er jo småpenger for mange å få inn, men om man gjør dette konsekvent så blir det jo noen kroner av det likevel. Særlig om man i tillegg er bevisst på å handle på salg en sesong i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Siklerotte

Personlig selger jeg ikke ting på finn.no, men jeg tenker ikke utelukkende at folk er gjerrige fordi de gjør det. Noen er det jo selvsagt, og har urealistiske forventninger til hva de kan få, men de gjelder vel de færreste finn.no-selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger mye på kjøpe, bytte siden på facebook. Har god råd, men syns det er kjekt å få litt igjen for tingene.

 

Dersom jeg hadde hatt venninner/familie med barn som kunne arvet skkulle de selvsagt fått dette gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt masse på finn. Mest møbler og sånn da, klærne går i arv mellom søskenbarna her. Det er jo den mest geniale måten å bli kvitt ting på, da.... Noen betaler for og kommer og henter det vi ikke har bruk for, så slipper vi bruke tid og krefter på å kvitte oss med det.... Og vi har god økonomi og er ikke gjerrige, så har ingenting med det å gjøre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Om jeg betalte 1000,- for en dress, og den knapt er brukt, kan du banne på at jeg ikke hadde gitt den bort.

For oss er de 300,- vi kunne fått for dressen mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bort alt, men jeg gir ikke til norske org som fretex, jeg sender til fattige barn/familier i f.eks østeuropa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt en del på finn.no og solgt en del der. Har alltid vært fornøyd med begge deler. Hvorfor ikke sier jeg bare når det som selges og kjøpes er fint brukt og har fornuftige priser. Gjenbruk er fornuftig synes jeg - uavhengig ens egen økonomi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har fått fire barn i løpet av 7 år er det få ting som kommer "pent brukt" ut av dette huset, her blir utstyret brukt helt opp ;)

 

Så det eneste jeg har solgt på Finn er lekegrind og vogner, klærne bruker vi opp selv. Noen klær er brukelig selv etter at flere av mine har brukt dem, men de er tydelig brukt og vasket mange ganger så de gir jeg bort.

 

Men har handlet litt på Finn da, ikke klær men f.eks slalomutstyr o.l. En 6 åring bruker ikke slalomskiene sine så mye at de blir utslitt, så det er supre ting å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær går mye i arv her, og resten går til Fretex eller Ukraina. Men av og til så har vi hatt andre ting som ikke egner seg til å pakke i søplesekker. Vi har solgt kjøleskap, søljer, sykler og skiutstyr på finn, til en rimelig penge. Det er fint at det kommer til nytte hos noen som trenger det istedenfor at det skal stå hjemme hos oss og støve ned. Vi har også lagt en del ting på "gis bort", som vi ellers ikke ville ha fått mer enn et par hundrelapper for.

 

Jeg synes absolutt det er mer fornuftig enn gjerrig, men det kommer jo an på hvor mye jobb man er interessert i å legge ned. Om jeg skulle tatt bilde av småting, lagt ut annonse, svart på en bråte henvendelser og reist på posten for å postlegge i eninga, så hadde det ikke lønt seg for meg. Derfor gir jeg det heller bort, for for meg er fritid mer verdifullt enn de 30 kronene jeg kanskje kunne fått for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig og miljøvennlig! Jeg har arvet en haug av klær av tanta mi. Så jeg har ikke trengt å kjøpe klær på finn til mitt barn. Har kjøpt vogn og reiseseng på finn. Syns det er bedre å selge og kjøpe på finn enn å kaste klærne og kjøpe mye nytt hele tiden. Det er jo ikke særlig miljøvennlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både gitt bort, kjøpt og solgt på Finn. å holder jeg på å gjøre om soverommet til gutterom ( jeg flytter på stua ) , og hrplanr omå kjøpe det meste brukt.

 

En sånn lav køyeseng med telt over koster ca 1500 kr på ikea, - kjøpte den brukt på finn for 400, + 100 i bensinpenger til broren min. Da fikk jeg med madrass, ribbebunn o telt.

 

Sånne skoskap som kan stå 3 oppå hverandre som skal brukers til sortering av leker og maleutstyr etc, kjøpte jeg 6 stk på finn for 200 kr, nye hadde de kostet nesten 600kr.

 

Solgte den gamle barnesenga for en billig penge, allerede dagen etter varden solgt og henta.

 

Nyt stuebord og rammemarass for 200kr tilsammen.

 

har ikke spes god økonomi, så de er glimrende for meg, og jeg synes gjenbruk er en god ting.

 

Nå er jeg på utkikk etter en benkoppvaskmaskin - de billigste ibutikk koster ca 2000, har sett de på finn til så lavt som 300.

 

Kjær kjøper jeg aldri på finn.

 

Har en del designerklær fra da jeg var singel og rik, som desverre ikke passer lenger.. Vurderer å prøve denne nye "Bazaar".. Noen som har kjøpt/solgt noe der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pleier ikke å selge klær, men alt mulig annet selger jeg der. det er jo fint at noen andre kan får sjangsen til å kjøpe en nesten ny dress til en billig penge.

 

Syns mange kaster alt for mye, ihvertfall det som er fullt brukbart. Klærne våre sender vi til fretex, eller sender de til afrika.(sommerkær da selvfølgelig...)

Blir glad av at noen andre kanskje kan ha nytte av våre gamle ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...