Gå til innhold

Noen som går på svangerskapspenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som går på svangerskapspenger og hvorfor? Selv skal jeg ringe ti jordmor i morgen og snakke litt. Kjenner at jobben min stresser meg mer enn det som er godt for meg, og hva da med babyen? Det har også vært mye dritt på arbeidsplassen og jeg kjenner at dette klarer jeg ikke som gravid. Hadde en samtale med sjefen i dag, og det er ikke mye snakk om tilrettelegging der i gården...... Er heller når kommer du tilbake? Kan du gjøre det og det for oss, nå, selv om du er sykemeldt..... Telefoner mange ganger i uken, lange telefonsamtaler....... Hvordan skal vi løse dette? Hva vil du jeg skal skrive?

 

Så på NAV sine sider at stress og psykososiale forhold kan gi rett til svangerskapspenger.

 

Så nå lurer jeg på - er det andre som har gått på svangerskapspenger, eller gjør det nå? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ville ikke tilrettelegge for meg. Jordmor som sattigang prosessen. Legen var usikker på reglementet. Endte med at jeg gikk til privat lege m papirene fra jordmor og han ordnet alt med en gang. (var snakk om en fysisk krevende jobb med klatring og tunge løft. Jobbet alene uten mulighet til å ta pauser eller gå på do) unnskyld kaos, skriver på tlf. Ps. Var i 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 50% svangerskapspenger. Jobber som sykepleier på en travel sykehusavdeling. Det er begrenset hva jobben kan tilrettelegge for meg. Det sammen med fysisk og psyksisk tung arbeid, jobbing i 3 delt turnus og mulighet for å bli utsatt for blant annet røntgen stråling gjorde at legen min sammen med arbeidsgiver søkte NAV om svangerskapspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er mulig å tilrettelegge for deg på arbeidsplassen, har du rett på svangerskapspenger. Jeg har gåttpå svangerskapspenger da arbeidsplassen hadde prøvd det en kunne når det gjelder tilrettelegging. Men jeg har risikosvangerskap og bekkenløsning. Hør med jordmor/lege, de vet hvordan du/dere skal gå frem. De må skrive en epikrise på deg, så skal du fylle ut resten.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på det, men lurer på om jeg kanskje må. For etter hva jeg har skjønt, så er det bedre enn sykemelding?

 

 

Jeg er kun vikar, men har ca. 100% stilling. Jobben kan ikke tilrettelegge, det er en tung jobb med mye løft og gåing. Sliter med bekkenlåsning og lavt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på sv.skapspenger. Jobben har ikke tilrettelegging for meg og yrket består at en del helsefarlige ting så ikke er bra for mor og barn..

Så jeg går på sv.skapspenger fra dag 1 jeg vet jeg er gravid..

Bare søk i vei,jordmor kan ordne med sv.skapspapirene alene så du trenger ikke noen lege for å sette igang prosessen..eneste er at NAV liker å bruke lang tid på å behandle søknaden..

Men er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...