Gå til innhold

Mobbing i barnehagen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn som blir mobbet i barnehagen. Det går ut på at h*n blir holdt utenfor, kalt stygge ting, og til tider har det også vært fysisk. Det er ikke noe galt med h*n, men h*n var ny i høst og slapp liksom aldri inn. H*n er 5 år og begynner på skolen til høsten. Kjenner jeg gruer meg veldig, og er veldig redd for at det skal fortsette der. Er det noen som har opplevd dette og har det blitt bedre når de begynner på skolen eller vil det bare fortsette?

 

Hilsen trist mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i bhg selv.

Dette er et alvorlig problem som du må ta opp med dei som jobber der!!! Det skal ikke bli bedre. Ødelegger jo selvtilliten på ungen.

Vi også kan ha til tider noe lignende, men da jobber vi både med ungen som blir utenfor gruppa og dei andre for å inkludere ungen. Men det er veldig veldig avhenhgig av ungen selv - er man litt stillere, sjenert, så trekker man gjerne unna fra sånne tilfeller og da blir man mere alene. Jeg veit jo ikke hvordan ungen din er, men det hjelper å snakke med ham ofte, la ham være litt "tØffere", sånn at ungen tØrr å gjØre mere ting, som snakke for selv, si noe til andre, ha sin mening om ting... ikke ta ungen under vingen din. La ham snakke til kassedamen i butikken for eksempel eller lignende ting. Blir jo feil å snakke om man ikke veit hvor problemet ligger. Men anbefaller å ta det opp med fØrskolelæreren på avdelinga. Egentlig er det dei som skulle ta det opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke opplevd dette. MEN, dette må du ta opp med barnehagen. Nå!!! Høres ut som dette har pågått en periode og det er totalt uakseptabelt. Disse barna trenger veileding og hjelp til hvordan de skal oppføre seg og dette kan være starten på et fryktelig dårlig mønster hvis ikke de voksne tar affære Nå!!

 

Hvis du ikke kommer noen vei med styrer/ped. leder så går du videre i kommunen.

Ikke vent, første dag over påske så ber du om et møte med barnehagen. Kjenner jeg blir både sint og provosert på dine vegen...her har de voksne i barnehagen sviktet totalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...