Gå til innhold

Andre sine drittunger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Argh.... Blir gal av en av nabojentene her!!! Hun er 5 år og utrolig uoppdragen. Hun kommer og vil være sammen med min 3,5 og 2 åring hele tiden.

Føler meg fæl som ikke liker et barn, men denne ungen går meg virkelig på nervene.

Hun har absolutt null oppdragelse hjemmefra, når hun er her hjemme hos oss går hun f.eks og forsyner seg med godteri fra kjøkkenskuffen. Hun drar ut alle klærne fra datteren min sin kommode og leker med vann i sengen til meg og mannen min. Dette er bare eksempler på oppførselen om jeg ikke følger med.

 

I tillegg gjør hun ting som er på grensen til farlig, og drar med seg min 3,5 åring. Selvom jeg akkurat har sagt at noe ikke er lov sier hun -Kom, "Maria"' vi går og leker i garasjen for eksempel.

 

En annen ting som er irriterende er at hu virker å ha fri tilgang på godteri og is hjemme. Og dette tar hun med seg til oss. Mine barn får ikke spise godteri hver dag, og særlig ikke "e-stoff godteri", du vet all slags selvlysende dritt.

 

Og så forteller hun stadig meg hva jeg skal gjøre... -Du må løfte **** opp i huska! Du må hente drikke! Du må lage brødskive! Du må....

 

Flere som sliter med andres drittunger?

 

Hva gjør man liksom? Jeg bruker å sende henne hjem hvis det bare blir bråk og krangling. Men dattern min vil jo jerne leke med henne, og de bor i nabohuset så hun er her HEEELE tiden føler jeg! Særlig kjipt på sommeren når jeg vil sitte ute i solen og slappe av eller holde på i hagen og jeg må passe på hva den ungen finner på i stedet...

 

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også et sånt barn i nabolaget. Veldig slitsomt! Kanskje det går an å ta en prat m foreldrene? har ikke gjort det selv men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det GÅR faktisk an Å snakke med en 5 Åring altsÅ!

Forklarea t hvis hun holder pÅ sÅnn sÅ kan hun ikke fÅ besøke dere.

Hun er mer enn stor nok til Å forstÅ det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske greit, oppdra jentungen! :-)

 

I ditt hus er dine regler loven. Kommer hun med snop må det legges bort før hun får komme inn, roter hun så må hun rydde etc.

 

Hun er 5 og tåler oppdragelse tilpasset en 5åring, altså mer enn dine fordi de er mindre.

Og når hun sier at du skal gjøre ting, så kan du rett og slett si til henne at hun er frekk og ikke får lov til å snakke til deg på den måten.

Bare vær skikkelig streng - hun lærer fort hvordan det er hos dere, og at det er forskjellige regler i forskjellige hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å snakke med henne. Har prøvd. Vi er klare på at våre regler gjelder i vårt hus, men må passe på hele tiden. Hun sniker inn godteri og svarer ja bare for å slippe unna.

Overhører i blant at pappa'n hennes blir veldig sint, før hun hører. Moren virker å ha "gitt opp" (?) Hun sier f.eks. "Barna mine spiser nesten ikke middag de. De har bare ikke ro til å sitte ved bordet. Men is og godteri kan de spise hele dagen... Det er nesten så jeg ikke kan ha godteri i hus...". Også smiler hun liksom litt oppgitt.

 

En annen ting er at jeg merker at min datter tar etter og blir småvanskelig når de har vært mye sammen....

 

Jeg kjenner jeg blir irritert bare jeg ser ungen nesten. Hun snakker veldig høyt og veldig mye, så ikke så lett å overse henne heller. Allerede når vi spiser frokost står hun å henger på kjøkkenvinduet (på sommeren).... ****** kommer ut når hun er ferdig å spise sier vi. I løpet av frokosten da, kommer hun sikkert 3 ganger å titter på verandadøren og spør om vi er ferdig snart.... Og da vil jo ikke jenta mi spise mer tilslutt heller... For eksempel. Hva gjør man med sånt? Føler meg kjip ovenfor ungen, men jeg syntes hun er så slitsom!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SI FRA DA!

Nytter ikke med snillisme.

Du må rett og slett bli strengere.

henger hun på rutra så si klart i fra at det ikke er greit.

Etter at duhar sagt tydelig i fra så får du heller prøve å dra for gardinene. Matro er viktig.

Hun høres rett og slett jævlig slitsom ut, kan trygt si at jeg ikke hadde takla den ungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med nr seks! Er vel bare å si: "Kari", du får gå hjem mens vi spiser. "Guri" blir så distrahert av at du står utenfor vinduet og henger.

 

eller: "hvis jeg ser det godteriet én gang til, så får du gå hjem, jeg gidder ikke gå rundt å mase om det" OSV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh kjenner at jeg hadde klikket i vinkel av dette barnet.Kanksje hun har ADHD.De barna tar mye plass og det nytter ikke snakke til de.Utrolig at foreldrene lar henne gå til dere hele tiden.Kanskje de bare er glade for å slippe henne litt.. aner ikke hva jeg hadde gjort,men vær strengere mot henne, evn kast henne ut hvis hun ikke hører eller respekterer deg..

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir irritert på dine vegne, du MÅ si fra kjære deg! :) enten til foreldrene, eller være strengere med henne.

 

Og til deg anonym som slenger ut adhd diagnose: det synes jeg er litt for lettvint. Kjenner du noen som har adhd? Vet du hva det er, og hvor slitsomt og krevende det er for barna? De kan jo ikke noe for det :( Tenk på all stigmatiseringen de må oppleve pga slike som deg!

 

Ja jeg har noen i nær familie med adhd, og tar meg nær av slike kommentarer som du lirer av deg.

 

Denne jenta høres ut som om hun har problemer med foreldrene som ikke klarer å sette grenser, og ikke at hun nødvendigvis har noen adhd diagnose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke godtatt hvis jeg var deg. Si ifra til foreldrene at hun kun får komme på besøk etter frokosten / et visst tidspunkt, ikke får lov å ta med seg godteri og gi klar beskjed om at du synes hun ikke oppfører seg bra.

 

Jeg hadde ikke nølt. Jeg setter mine egne barns oppdragelse og velvære foran det å måtte konfrontere denne jenten/foreldrene.

 

Sett deg ned, se henne i øynene og gi streng beskjed om at nå er det nok. Hvis hun prøver seg på noe igjen, så sier du " Det var siste sjanse. Nå vil jeg at du går hjem, og du får ikke lov å komme tilbake før du oppfører deg i vårt hus!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdra ungen ja.... Ikke lett altså!!!! Og føler ærlig talt det ikke er min jobb heller! Har i grunn nok med mine egne 2 småbarn og jeg er høygravid med nr 3.... Ikke noe feil på barna mine altså, men alderen deres krever jo sitt ;-) Å ha naboungen på besøk er rett å slett en belastning for tiden!

 

Og med godteri... Hva m når jenta mi er på besøk hos henne? Det er is, godteri og kake hver gang!!! Hun går bare å forsyner seg og foreldrene sier ikke noe på det... Tror ikke de følger m i det hele tatt.

 

Blæ.... Blir bare irritert kjenner jeg! Faren sier -jeg vet hun er vanskelig, dere må bare ta henne som dere gjør med deres egne barn!

 

Yes du.... Ikke behov for å ta mine barn på samme måte da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dette var en litt kinkig situasjon.. Ikke så lett når ikke foreldrene kan ta i et tak selv.. Er jo som du sier ikke din jobb å oppdra ungen!

Jobber i en barnehage, der er det ei jente som er litt lik på denne jenta her, og det er ingen lett oppgave å hanskes med henne.. Det som er det viktigeste for "slike barn" er å ha samkjørte voksne, og ikke forskjellige regler over alt, men det er jo ikke så lett hvis foreldrene har gitt henne opp!

Det eneste forslaget jeg kan komme på er å rett og slett nekte henne å komme inn til dere hvis hun ikke klarer å følge reglene. Får hun komme på besøk å bryter reglene, så kan straffen vÆre at hun ikke får komme på besøk igjen før den og den dagen, og at det heller blir som en slags belønning å få komme på besøk hvis hun klarer å oppføre seg. Men vet ike hvor lett dette er å gjennomføre.. Håper du finner en løsning hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...